מערכת COL | יום ו' תשרי ה׳תשע״א 14.09.2010

בנות חב"ד לומדות במקררים; ראש המועצה: לא יכול לעזור

כתוצאה מפרשת עמנואל, שנידונה בבג"ץ, התרוקן מבנה בית הספר השייך למשרד החינוך, וועד ההורים של בי"ס ממ"ד חב"ד בעיר ביקש לקבל את המבנה שהתפנה, זאת לאחר שבנות חב"ד לומדות כבר 10 שנים במכולות קירור, שהוסבו לכיתות לימוד ● ראש המועצה בתגובה: "הם מחפשים איפה לפרוק את העצבים"  לסיפור המלא חינוך רע: הבנות בעמנואל לומדות במכולות קירורעמנואל: תלמידות בית ספר חב"ד משביתות את הלימודים
בנות חב
כך נראה מבנה בית ספר חב"ד בעמנואל

בחרדי חרדים

עמנואל מסרבת לרדת מהכותרות. למי שנדמה היה כי העיר עמנואל תישכח, לאחר שמשרד החינוך העניק את אישור מוסד הפטור לבית הספר החדש של בנות המגמה החסידית - טעה ובגדול.

נראה שאם השקט הגיע מהסיפור האחרון, הרעש בא לו ממקום אחר הקשור אף הוא לבית הספר המפורסם בעיר.

כתוצאה מפרשת עמנואל, שנידונה בבג"ץ, התרוקן מבנה בית הספר השייך למשרד החינוך. ועד ההורים של בי"ס ממ"ד חב"ד בעיר פנה לראש המועצה, עזרא גרשי, בבקשה לקבל את המבנה שהתפנה.

בנות חב"ד לומדות כבר 10 שנים במכולות קירור, שהוסבו לכיתות לימוד. "התנאים שם הם לא תנאים", אומרת אם לתלמידות בבית הספר, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "בקיץ הבנות סובלות מחום אימים ובחורף הן נאלצות לרעוד מקור".

אולם לטענת מנהלי בית הספר וההורים, בקשתם נענתה בסירוב מצד ראש המועצה.

הורים טוענים, כי מי שקיבל את המבנה הוא ת"ת יסודי התורה, המנהל שני גני ילדים. לטענת ההורים, "חוות דעת משפטית קבעה שאנחנו צריכים לקבל את הכיתות, אבל ראש המועצה מתעלם מהנתונים".

בעקבות כך החליט ועד ההורים של בית ספר חב"ד, לאחר הודעה שנמסרה מראש לראש המועצה ולמפקח ביה"ס - להשבית את הלימודים, והבנות הועברו בהפגנתיות לבית כנסת בעיר. "אם לא נקבל את המבנה נשבות מהלימודים בכלל. 100 התלמידות יישארו בבית", אומרים ההורים.

אולם בשיחה שקיים כתב 'בחדרי חרדים' עם ראש המועצה, עזרא גרשי, מתקבל צד שונה של התמונה. לטענתו, ת"ת 'יסודי התורה' מסר חלק מהמבנים שלו לבי"ס החדש של בנות המגמה החסידית, ועל כן ראוי היה שהם יקבלו את המבנה הישן, עבור הגנים שהם מפעילים.

"יותר מכך", אומר גרשי, "חוות הדעת המשפטית לא נותנת להכניס אותם לכיתות שנשארו ריקות. אין להם אישורים. הם מחפשים איפה לפרוק את העצבים על כך שהמדינה נמצאת בהקפאת בנייה ולכן הם לא יכולים לבנות את המבנה שלהם, שקיבלו עליו אישור ממשרד החינוך.

"אמרו שבמוסדות החינוך אין הקפאה, אבל המציאות בשטח שונה", מסביר גרשי. "ועל כך הם מתעצבנים. משפטית אני לא יכול להכניס אותם לתוך המבנה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.