מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תש״ע 06.09.2010

יוזם נדל"ן חשף: "בית-הכנסת העתיק שימש כאולפן טלוויזיה"

שעות ספורות לפני תחילת אירוע לציון חנוכת הבית והפתיחה המחודשת של בית-הכנסת העתיק בהונגריה, התכנסו הרבנים, בראשות הרב יונה מצגר, הרב ברוך אוברלנדר והרב שלמה-דוד כובש, לכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה המהודר הראשון שיוכנס לבית הכנסת גלרייה שנייה בסדרה
יוזם נדל
(צילומים: רוברט ומוס, בודפשט)

לאחר סבב הפגישות עם מנהיגי הונגריה, שעות ספורום טרם הפתיחה הגדולה של בית הכנסת "או-בודה" העתיק ביותר בהונגריה, במרחק מספר רחובות התכנסו רבני הקהילה, הרה"ג ברוך אוברלנדר שליט"א והרב שלמה דוד כובש שי', יחד עם הרה"ג יונה מצגר שליט"א, עם משפחת התורם לכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה המהודר, הראשון שיוכנס לבית הכנסת.

גבור פוטו, יזם נדל"ן מבין הגדולים בהונגריה ואשתו שירן, החליטו לתרום את ספר התורה לבית הכנסת "או-בודה" בכדי שיסמל את התחייה המחודשת של יהדות הונגריה. גבור נצר למשפחה יהודית המתגוררת מדורי דורות במדינה, הוא גם אחד מהתורמים הראשיים לשיפוץ בית הכנסת.

במהלך כתיבת האותיות שיתף התורם את הנוכחים כי בעת היותו נער התקיימה בבודפשט תחרות בפיזיקה. התחרות הטלוויזיונית התקיימה בסטודיו של הטלוויזיה ההונגרית, אשר היה נמצא, איך לא, בבית הכנסת העתיק.

באחת מהשאלות שנשאלו המתמודדים היה עליהם לאתר את צד צפון לפי כללים פיזיקליים שונים. גבור שהיה מודע לעובדה שהבניין בו נערכת התכנית הוא בית כנסת, לא היסס, ומייד לפי הקביעה כי ארון הקודש נמצא במזרח איתר את צד צפון.

עם זאת כבר אז העובדה כי המקום המקודש משמש למטרות לא ראויות הטריד אותו מאוד, וברגע שנודע לו כי קיימת האפשרות לגאול את המקום ולשפצו הוא נרתם מייד לסייע בגופו ובממונו לרב שלמה דוד כובש בהגשמת החלום של השבת בית הכנסת לייעודו האמיתי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.