מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תש״ע 06.09.2010

חינוך רע: הבנות בעמנואל לומדות במכולות קירור

"תלמידות בבית הספר הממלכתי-דתי בעיר של חב"ד בעיר עמנואל נאלצות ללמוד במכולות שהוסבו לקרוואנים", כך מדווח אתר וואלה ● ועד ההורים: "זה לא אנושי ללמוד וללמד ככה, כשבקיץ החום חונק ובחורף המים דולפים מכל פינה" כל הפרטים
חינוך רע: הבנות בעמנואל לומדות במכולות קירור

וואלה

מערכת החינוך ביישוב עמנואל מסרבת לרדת מן הכותרות: בעין הסערה הנוכחית עומדת תלמידות בית הספר של חב"ד, אשר לומדות בתת-תנאים וללא אישורים בטיחותיים נדרשים.

מדובר בבית ספר ממלכתי-דתי הקיים ביישוב זה 14 שנה ומונה מאה תלמידות הנאלצות לשהות במהלך יום הלימודים במכולות קירור אשר הוסבו לקרוואנים. "זה לא אנושי ללמוד וללמד ככה, כשבקיץ החום חונק ובחורף המים דולפים מכל פינה", אומרים בוועד ההורים של בית הספר.

פרשת אפלייתן של תלמידות בית הספר "בית יעקב" גרמה להורי תלמידות חב"ד לפתח ציפיות בעניין אכלוסו של מבנה, אשר בעקבות הכרעת בג"ץ התפנה מתלמידות המגמה החסידית ונותר ריק. "נדהמנו לגלות שבמקום לאכלס במקום את תלמידות החינוך הממלכתי הרשמי, הצליחה עמותה פרטית לפלוש אליו ולהפעיל בו רשת גני ילדים פרטית", הסביר לוואלה! חדשות ר' אבי בן שמעון, חבר ועד ההורים של בית הספר. לדבריו, מדיניות ההקפאה של הממשלה ביש"ע, מעכבת את אישור הקמתו של המבנה החינוכי החדש, האמור לתת מענה לבעיה.

בן שמעון מוסיף, כי לאחר שלושה ימים של השבתת בית הספר החליטו הוא וחבריו לנסות ולתת הזדמנות אחרונה למועצה המקומית לפתור את הבעיה. הבוקר קיבל ראש המועצה המקומית עזרא גרשי מכתב מעודד בעניין מסגן מנהל האגף לפיתוח מערכת החינוך, אסף דטנר. לפי המכתב, "על פי נוהל 'העמדת מבנה שנבנה מתקציבי המדינה', יש בראש וראשונה לספק מבנים למוסדות החינוך הרשמיים ביישוב".

בתגובה לדברים מסרה מנהלת מחלקת החינוך במועצה, רחל גוב ארי, כי "אנחנו מקווים שהנושא ייסגר במהרה. על ראש המועצה לבדוק את הצרכים ולתת מענה לכלל התלמידים בצורה הוגנת ושוויונית".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.