מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תש״ע 06.09.2010

רגע לפני חנוכת בית-הכנסת בהונגריה: הממשל אירח את חב"ד

הנשיא הכין ארוחה כשרה, המשנה לראש-הממשלה חבש כובע מיוחד ומנהיגי הונגריה יצאו מגדרם בפגישתם עם משלחת רבנים ונכבדי הקהילה שנוסדה על-ידי חב"ד בהונגריה ● הפגישה נערכה לקראת פתיחתו המחודשת של בית-הכנסת העתיק במדינה ● על חברי המשלחת נמנו: הרב הראשי לישראל יונה מצגר, אב"ד קהילת "חבר ש"ס - ליובאוויטש" הרב ברוך אוברלנדר, שליח חב"ד ורב הקהילה הרב שלמה-דוד כובש וסמנכ"ל רבני אירופה הרב אריה גולדברג דיווח ראשון וגלריית ענק
רגע לפני חנוכת בית-הכנסת בהונגריה: הממשל אירח את חב
(צילומים: רוברט ומוס, בודפשט)

טרם הפתיחה המחודשת של בית הכנסת "או-בודה", בית הכנסת העתיק ביותר בהונגריה, נפגשה משלחת רבנים עם ראשי הממשל ההונגרי בכדי לקבל את ברכתם לפתיחה ולדון עמם על עתידה של הקהילה.

הקהילה היהודית ההונגרית המאוחדת (עמי"ך) הוקדמה על ידי חב"ד בהונגריה לפני כשש שנים. רב הקהילה הוא הרב שלמה דוד כובש שי' והיא נמצאת תחת הגג של חב"ד הונגריה, בראשות הרב ברוך אוברלנדר, רב דק"ק "חברה ש"ס – ליובאויטש" בבודפשט וחבר במועצת רבני אירופה.

בראש המשלחת עמד הרב יונה מצגר, הרב הראשי לישראל ויו"ר מועצת הרבנות הראשית לישראל. כמו-כן, נטלו בה חלק הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, והרב אשר גולד, מנהל קשרי החוץ במרכז רבני אירופה.

הפגישה הראשונה התקיימה בארמון הנשיאותי של הונגריה. את המשלחת קיבל הנשיא מר פל שמיט. מר שמיט ידוע כאדם לבבי ועממי מאוד. כמו כן, מתוקף תפקידו הייצוגי הוא אהוד מאוד על תושבי מדינתו. לרגל בואה של המשלחת הכינה לשכת הנשיא ארוחה כשרה לחברי המשלחת.

הרב מצגר ציין בפני הנשיא כי העובדה שדאג לתת לחברי המשלחת הרגשה טובה במתן אוכל כשר מראה עד כמה הוא מתחשב בזולתו. כמו כן, הודה לו הרב על התמיכה הרבה בקהילות היהודיות.

לצד זאת, ציין הרב מצגר, כי עם הידיעות המשמחות על תמיכת הממשלה ועל חנוכת בית הכנסת מגיעות גם ידיעות מדאיגות על עליית הימין הקיצוני האנטישמי. הרב ביקש מהנשיא כי השלטון הנוכחי יטפל בתופעה בעייתית זו ולא יתן לה ללכת ולהתפתח. הנשיא מצידו הדגיש רבות את נושא האחדות ואת ההערכה הרבה שהוא רוכש לקהילה היהודית.

מאוחר יותר נפגשה המשלחת עם המשנה לראש הממשלה מר ז'ולט שמיין. מר שמיין ציין את החשיבות שנודעת לחיי קהילה תוססים ולעובדה שכל הזרמים ביהדות הפועלים בהונגריה יקבלו יחס שווה. עוד ציין המשנה לרה"מ כי פתיחת בית הכנסת מהווה סוף של עידן, וחותמת את התקופה הקומיניסטית, בה נעשה שימוש בלתי ראוי בבתי כנסת ובכנסיות לצרכים מבזים. לשלטון הנוכחי, הדגיש מר שמיין, יש חשיבות רבה בתחייתם של החיים הדתיים. כמו כן, הפתיע שמיין את הנוכחים והבטיח כי הממשלה תסייע בשיפוצו של בית הכנסת.

המשנה לרה"מ ציין לשבח בפני באי המשלחת את הפעילות של חב"ד בהונגריה ואת פעילותה הברוכה של קהילת עמי"ך ברשות הרב כובש. מה שמוביל לכך שיהדות איננה עוד רק זכרון של השואה, אלא רואים אנשים ששמחים להיות יהודים.

הרב יונה מצגר ניצל את ההזדמנות והזמין את מר ז'ולט שמיין לביקור בירושלים, הזמנה שנתקבלה מהצד השני בברכה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.