מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תש״ע 05.09.2010

מה עשו עורכי דין היפניים בעיצומה של השבת בני ברק?

שלושת עורכי דין היפניים המייצגים את הבחורים גרינוולד וגולדשטיין במשפטם בסין הגיעו ארצה. הם ביקרו בשבת אצל הרה"צ ישראל הגר בויז'ניץ, וכן במספר ישיבות, בכדי להתרשם מעולם הישיבות, מלווים בעו"ד מרדכי ציבין לסיפור המלא
מה עשו עורכי דין היפניים בעיצומה של השבת בני ברק?
סגן ניצב אשר בן ארצי, הרב בינדיגר, עו"ד ציבין והרב נזרי
ביום ששי האחרון הגיעו ארצה שלושת עורכי דין היפניים מלווים ע"י הרב אהרון נזרי מלונדון והרב אלימלך בינדיגר מאנטוורפן אשר הגיעו כנציגיו של הדיין החיד"ו וייס והמטפלים בפרשה מראשיתה, ללא לאות וביסודיות. עורכי הדין מייצגים את גרינוולד וגולדשטיין, יחד עם עו"ד מרדכי ציבין.

מטרת הביקור היתה להתרשם אישית, לקבל מידע ולחקור נושאים אשר הועלו ויועלו במשפט כטענות הגנה על מנת להוכיח שהם לא ידעו ולא יכלו לדעת מה טמון במזוודות שנמסרו להם. עורכי הדין ביקרו בשבת בסעודה שלישית של הרב הרה"צ ישראל הגר בויז'ניץ.

הם גם נפגשו עם הרב וואזנר אשר סיפר להם על החינוך החרדי של הבחורים, על הניתוק שלהם מהעולם החילוני, על התמימות שלהם וכי לדעתו אין להעלות על הדעת שהם ידעו על הסמים במזוודות. כמו כן הוא הרבה לשבח את העם היפני אשר בזמן מלחמת העולם השניה, קונסול יפן באחת ממדינות מזרח אירופה הציל יהודים רבים.

לבקשת עו"ד ציבין, הסכימו ידידיו אסף חפץ, מפכ"ל משטרת ישראל לשעבר וסגן ניצב אשר בן ארצי, לשעבר ראש מחלקת האינטרפול בישראל, להיפגש עם עורכי הדין על מנת לספק מידע ולהסביר האם קיימת מעורבות של חרדים בעבירות של סחר ובלדרות סמים. עורכי הדין ביקרו גם במספר ישיבות על מנת להתרשם אישית מסדר היום, מהלימודים ומעולם המושגים של בחורי ישיבה חרדיים.

למעשה, מטרת ביקורם של עורכי הדין היתה לעמוד מקרוב ולהיווכח על מה שעומד מאחורי חלק מטיעוני ההגנה בקשר לערבות הדדית בחברה החרדית, על העולם התרבותי, על התמימות ועל האמון הרב הקיים בין יחידים בחברה החרדית וגם על העדרה של תופעת סחר ובלדרות סמים בחברה החרדית, על העובדה כי רמת הפשיעה בבני ברק היא הנמוכה ביותר בישראל.

השליח המקומי הרב מנחם מענדל סודקביץ, וכן הרב בנימין אדרעי, מסייעים לבחורים מתחילת הפרשה, בכל הקשור לעניינים דתיים ואף במובנים רחבים יותר
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.