מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תש״ע 31.08.2010

הושק הספר "תורה ופירושה" על ספר בראשית ● גלריה

במעמד מרגש, בנוכחות רבני וראשי העדה הגרוזינית בארה"ק, הושק אתמול במשרדי חברת KITAIM בהרצליה, ספרו של הרב אברהם אלאשוילי "תורה ופירושה" על ספר בראשית בהוצאת מכון הספר. הספר "תורה ופירושה" הוא חיבור על שלושת פרשני התורה העיקריים, שהם אונקלוס, רש"י ורמב"ם, ומטרתו העיקרית לשמש עזר ללומדים להבנת דבריהם. צלם COL ברלה שיינר מגיש גלריית תמונות מהמעמד  לגלריית תמונות
הושק הספר
השקת הספר, אתמול (צילומים: ברלה שיינר, COL)
מאת הרצל קוסאשוילי, COL

במעמד מרגש, בנוכחות רבני וראשי העדה הגרוזינית בארה"ק, הושק אתמול ספרו של הרב אברהם אלאשוילי "תורה ופירושה" על ספר בראשית בהוצאת מכון הספר.
הספר "תורה ופירושה" הוא חיבור על שלושת פרשני התורה העיקריים, שהם אונקלוס, רש"י ורמב"ם, ומטרתו העיקרית לשמש עזר ללומדים להבנת דבריהם.
תרגום אונקלוס – א) על פי נוסחאות מדוייקות. ב) הבלטות והדגשות הפירושים במקומות שאונקלוס מפרש את התורה מעבר לתרגום המילולי. ג) לקט ביאורים על אונקלוס מפרשני אונקלוס.
פירוש רש"י – א) נוסח מדוייק, מפוסק ומנוקד. ב) ביאור תמציתי שיטתי ומקיף על כל פירוש רש"י לפשוטו של רש"י. ג) ציונים והשוואות עם דברי רש"י במקומות אחרים.
רמב"ם – א) ליקוט פירושים על התורה תמציתי ובהיר מכל ספרי הרמב"ם. ב) ביאורים בדברי הרמב"ם מספר הזכרון להריטב"א, מהאברבנאל ומרבנו אברהם בן הרמב"ם. ג) הערות וציונים בדברי הרמב"ם.
החיבור נקרא בשם "אשל אברהם", הרומז לתוכנו: אונקלוס רש"י וליקוט פירושים מהרמב"ם.
ההפטרות באו בסוף הספר במרוכז. כמו גם המאמר בעניין סימני המסורה למניין הפסוקים של פרשיות התורה, וכן הל' קריאת התורה להרמב"ם.
השקת הספר כאמור, נערכה בהרצליה, בבית הכנסת שבמשרדי חב' KITAIM במעמד הנדיב מר מיכאל מירלאשוילי שתרם את הספר לעילוי נשמת אביו מר משה מיראלשוילי ז"ל, שהיה נשיא קונגרס יהדות גרוזיה. מר מיכאל מירלאשוילי הודה לרב אלאשוילי שזיכה אותו להיות שותף בפרוייקט ביאורים ופירושים על התורה והביע תקווה שהסדרה כולה על כל חמישה חומשי תורה תצא לאור במהרה.
הרב אברהם אלאשוילי סקר בפני הנוכחים את מורכבות העבודה על הספר ועל שיטתו הייחודית. המשתתפים איחלו לו הצלחה והמשך עבודה פוריה בתחום התורני לתועלת הציבור כולו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.