מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תש״ע 31.08.2010

אחרי שבוע: גופת היהודיה נמצאה בנפאל ● תמונות

יהודיה ניו יורקית שטסה במטוס נפאלי שנפל בשבוע שעבר, נמצאה היום על ידי יחידה מיוחדת של זק"א שטס במיוחד למדינה בכדי לאתר את גופתה  לסיפור המלא ישראלים ניצלו מהאסון בנפאל - בגלל שיעור בבית-חב"ד ● מיוחדביום הולדתה: יהודיה נהרגה בתאונת מטוס בנפאל; חב"ד התגייסה
אחרי שבוע: גופת היהודיה נמצאה בנפאל ● תמונות
צילום: זק"א

בחדרי חרדים

צוות מתנדבים של זק״א יצא לנפאל כדי לנסות לאתר ולזהות את גופתה של הצעירה היהודייה אירנה שקט מארה"ב שנספתה באסון התרסקות המטוס בנפאל בשבוע שעבר.

כמה ימים אחרי התרסקות המטוס אחרי שכוחות הנפאלים לא הצליחו לאתר את גופת המנוחה, החליט ארגון זק״א להוציא צוות מתנדבים בעלי נסיון בפיקודו של מפקד היחידה הבינלאומית של זק״א מתי גולדשטיין ודנו מונקוטוביץ. וזאת בתיאום עם שליח חב״ד בנפאל הרב יחזקאל ליפשיץ, הנמצא בארץ ואשתו הרבנית חנה היא זו שריכזה מאז התרסקות המטוס את כל הטיפול באירוע.

המטוס המריא ביום שלישי מהבירה קטמנדו לעיירה לוקלה, משם היו אמורים התיירים לצאת לטיול בסביבות הר האוורסט - ההר הגבוה בעולם. בשל תנאי מזג אוויר קשים ביקש הטייס לבצע נחיתה, אולם הוא התנגש בהר והתרסק. בהתרסקות נהרגו כל הנוסעים שהיו על המטוס, מתוכם לפחות ארבעה אמריקאים, ואזרח יפני אחד. האישה היהודייה מניו יורק נהרגה ביום ההולדת ה-30 שלה.

מאז קרות האסון פתחה הרבנית חנה ליפשיץ תחי' 'חדר פיקוד' בבית חב״ד בקטמנדו שבנפאל, שתיאם בין כל הגורמים, ובקשרים הטובים של בית חב"ד עם כוחות הבטחון שבנפאל כמו גם יחסי הידידות עם שגריר ארה"ב בנפאל שהוא יהודי ושמו אדלר, המנוחה היא בעלת אזרחות אמריקאית, והרבנית עשתה את כל המאמצים על מנת לזרז את השלטונות כדי לאתר את גופת המנוחה. גם הוריה של הנעדרת הגיעו לשם ביום רביעי מאז שנודע להם על האסון, ומאז היא דאגה לכל צרכיהם ושימשה להם כמשענת בשעתם הקשה. "אנחנו עושים הכל כדי שהיהודייה הצעירה הזו תזכה לבוא לקבר ישראל. למרות הלחץ הכלכלי הכבד שיש לנו לקראת החגים, חיכינו לבואם של צוות זק"א שעושים את העבודה הקשה, לא נוותר ונשקיע כל מאמץ עד שהמבצע יושלם", אומרת חני ליפשיץ.

'חדר המצב' של משרד החוץ ושגריר ישראל בנפאל מר דן סתיו ואנשי צוותו, נרתמו גם הם לעזרת צוות מתנדבי זק"א, השיגו עבורם את כל האישורים הפורמאליים למבצע החיפושים בשטח ההתרסקות, ועמדו לשירותם בכל הנדרש.

תרמילאים ישראלים השוהים בבית חב"ד הצטרפו לצוות המתנדבים של זק"א במשלחת החיפוש, באזור ההררי הקשה ובמזג האוויר הסוער השורר באזור בו התרסק המטוס, עקב גשמי המונסנים, שגרירות ארה"ב בנפאל העמידה לרשות מתנדבי זק"א מסוק שלקח את הצוות לאזור ההתרסקות, במשך כמה ימי עבודה מאומצת ובעזרת ציוד מיוחד, הצליח צוות מתנדבי זק"א לאסוף ממצאים רבים, ארגון זק"א אף הצליח להשיג את תצלומי השיניים של הנעדרת מרופא השיניים שלה בארה"ב.

ואכן מתוך הממצאים שנאספו בזירה, הצליח צוות רופאים אמריקאיים שהגיעו במיוחד לנפאל, לקבוע זיהוי סופי ומוחלט של הנעדרת היהודייה. ארגון זק"א ובית חב"ד מטפלים ועושים מאמצים להביא במהירות את גופת המנוחה לקבר ישראל בארה"ב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.