מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תש״ע 29.08.2010

ילדי ישראל קודחים שופרות ומלקקים דבש

חגי חודש תשרי בפתח, וצריך להביא את ערכי החג ומנהגיו, קרוב-קרוב לליבם של ילדי ישראל. הרצאות ואפילו תוכנית אור-קולית או מצגת, כך מסתבר, לא מרתקים עוד את ילדינו החביבים. הללו דורשים פעילות וחוויות שניתן למשש בידיים. וכך נולדו סדנאות החגים של צעירי חב"ד, שכבר בימים אלו מוכיחות את תועלתן והצלחתן בעשרות סדנאות בכל רחבי הארץ. את הסדנאות מפעילים בתי חב"ד  לסיפור המלא
ילדי ישראל קודחים שופרות ומלקקים דבש
חגי חודש תשרי בפתח, וצריך להביא את ערכי החג ומנהגיו, קרוב-קרוב לליבם של ילדי ישראל. הרצאות ואפילו תוכנית אור-קולית או מצגת, כך מסתבר, לא מרתקים עוד את ילדינו החביבים. הללו דורשים פעילות וחוויות שניתן למשש בידיים. וכך נולדו סדנאות החגים של צעירי חב"ד, שכבר בימים אלו מוכיחות את תועלתן והצלחתן בעשרות סדנאות בכל רחבי הארץ.

את הסדנאות מפעילים בתי חב"ד. הסדנה הפופולארית ביותר, שמורות ומנהלות 'עומדות בתור' כדי להביא אותה לבית הספר היא סדנת שופרות. אנשי צעירי-חב"ד התחקו אחר 'נתיב הקרניים', והצליחו לאתר משלוח גדול של קרני אייל לפני עיבוד ולרכוש אותם במחיר שיאפשר לכל בית חב"ד להפעיל סדנאות לייצור שופרות.

המרכז לעזרי שליחות שעל ידי צעירי חב"ד מספר לשלוחים חומרי גלם לשופרות, כשאליהם מצטרפים רעיונות תוכניים על השופר ומצוותו, סיפורים והלכות. כך מקבל כל שליח בתוך ערכת סדנת השופרות, חוברת שמלווה אותו בכל שלבי הפעילות.

את הסדנא ניתן להגיש בשתי מתכונות. במתכונת אחת, מייצרים בבית הספר, יחד עם כל המשתתפים 2-3 שופרות. במקרה זה הילדים מקבלים הדגמה ומשתתפים בנגיעת-יד-קלה' בתהליכי הייצור של השופר. במתכונת השנייה, מקבל כל ילד קרן איל לידו, ומבצע בעצמו את מרבית תהליכי הייצור, למעט כמובן, תהליכים שנמנעים מהילד מסיבות בטיחותיות.

להצלחת המיזם תורמים גם ימי הערכות מוקדמים שמקיימים צעירי חב"ד, במסגרתה מוצגים בפני מנהלי הסניפים והפעילים ערכות ההפעלה וכן מוצגים כל השלבים הטכניים על-ידי מפעילים מנוסים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.