מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תש״ע 29.08.2010

מאז פתיחת המוקד: צעירי חב"ד בדקו 14,892 מזוזות

הרב שניאור ברוד, שליח חב"ד ברמת פולג בנתניה, התראיין ברדיו האזורי של השרון, "אמצע הדרך", וסיפר על הפרוייקט הארצי של צעירי חב"ד בישראל בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב לבדיקת מזוזות לפני החגים ● "צעירי חב"ד בדקו בשבועיים האחרונים ב4,286 בתים, מספר המזוזות שנבדקו זה 14,892 מזוזות, ושים לב לנתונים, זה פשוט מדהים. מספר המזוזות הכשרות שנמצאו 38%", חשף הרב ברוד הצעיר  להאזנה  
מאז פתיחת המוקד: צעירי חב
בועז אורגד: עכשיו לקראת החגים אנחנו רוצים לשוחח עם הרב שניאור ברוד, הרב של חב"ד ברמת פולג ועיר ימים בנתניה, וזאת על הפרוייקט של חב"ד בכל הארץ, לא רק בנתניה, פרוייקט של בדיקת מזוזות לפני הימים הנוראים. הרב שניאור ברוד שלום לך וצהריים טובים.

הרב שניאור ברוד: שלום בועז, צהריים טובים.

בועז אורגד: תספר לנו על הפרוייקט הזה של חב"ד ובדיקת המזוזות.

הרב שניאור ברוד: אנחנו מדברים על מבצע רחב שמקיימים אותו צעירי חב"ד בכל הארץ, מבצע שמתקיים במיוחד לקראת חודש אלול, כי אם כל השנה אנחנו יודעים שלבדוק מזוזות זה דבר טוב ונחוץ, אז במיוחד בחודש אלול יש ענייו לבדוק את המזוזות, ובמשך כל החודש צעירי חב"ד מפעילים מוקד טלפוני ארצי שמספר הטלפון שלו אגב למעוניינים הוא כוכבית 3770, ויושבים שם נציגים מבוקר עד ערב ומקבלים מאות פניות בכל יום, והם מעבירים את הפניות ל270 בתי חב"ד ברחבי הארץ ובית חב"ד המקומי שמקבל את הפנייה, אז הם מעניקים שירות של בדיקת מזוזות עד הבית, כלומר נציגי חב"ד באים אל הפונים, לוקחים את המזוזות לבדיקה ומחזירים אותם לאחר מכן, והשירות הזה נעשה במחיר עלות...

בועז אורגד: שזה שירות באמת עד הבית, עד המשקוף ממש, גם מוציאים את הקלף מתוך בית המזוזה, לא תמיד זה עניין פשוט, לפעמים הרי קובעים את המזוזה עם מסמרים וכן הלאה. גם מוציאים את זה, גם בודקים וגם מחזירים, הכל תמורת תשלום סמלי ברוח החגים.

הרב שניאור ברוד: נכון, הכל נעשה תמורת עלות סמלית בלבד, ובעצם התשלום עובר לסוֹפר, השירות שחב"ד עושה הוא שירות שנעשה בחינם. עכשיו תראה, אני רוצה לשתף אותך ואת המאזינים בנתונים מאוד מעניינים שהעלנו מבדיקות המזוזות...
בועז אורגד: כי לא תמיד מוצאים שם קלפים על פי ההלכה, נכון?

הרב שניאור ברוד: נכון, תראה, אני באמת רוצה לשתף אותך באמת בנתונים שאותנו הם ממש הדהימו. אנחנו מדברים על סיכום של שבועיים בסך הכל של בדיקת המזוזות בכל הארץ ובין השאר זה כולל את נתניה וכל יישובי השרון, כל איזור השרון. חב"ד בדקה בשבועיים האחרונים ב4,286 בתים, מספר המזוזות שנבדקו זה 14,892 מזוזות, ושים לב לנתונים, זה פשוט מדהים. מספר המזוזות הכשרות שנמצאו, 38%.

בועז אורגד: מדהים.

הרב שניאור ברוד: פחות מחצי.

בועז אורגד: נכון, פחות מ50%, והאחוזים של המזוזות שדרשו תיקון זה 18% ובנוסף 31% של מזוזות פסולות, מזוזות מזויפות - לשמחתי התופעה הזאת הולכת וכמעט נעלמת, כי הציבור היום יותר מכיר ויותר נשמר, מצאנו 4% של מזוזות מזויפות. והדבר המעניין ש9% מהמזוזות שנבדקו, היו ריקות. בתי מזוזה ריקים שפשוט לא היה בהם כלום.

בועז אורגד: לא היה מה לבדוק אתה אומר. אנשים הניחו יד ונישקו, אבל נישקו פיסת פלסטיק אבל לא באמת משהו שהיה מתחת. מה שאתה אומר כאן הרב ברוד זה שפשוט כדאי לבדוק. עכשיו אנחנו לפני ראש השנה, יום הכיפורים, אם אתם רוצים לבדוק את המזוזות, תעשו את זה.

הרב שניאור ברוד: אני אומר לך למה, גם אם אנשים רכשו מזוזות מהודרות וכשרות, הן במשך הזמן יכולות להיפגם מלחות או מפגעי מזג האוויר, אז רצוי וצריך לבדוק את זה. בפרט שלצערנו השוק הזה הוא קצת פרוץ ויש כאלה מזוזות שמלכתחילה הן לא ממש ראויות וככל שעובר הזמן אז הן נפגמות לגמרי, רצוי לבדוק, להיות שקטים שהמזוזות בסדר ושהן שומרות עלינו, וכל אחד מהמאזינים יכול להרים טלפון למספר כוכבית 3770.

בועז אורגד: כוכבית 3770, כאמור שירות עד הבית של חב"ד. יפה, שתהיה שנה טובה וגמר חתימה טובה. הרב שניאור ברוד, הרב של חב"ד בעיר ימים ורמת פולג בנתניה, תודה לך על השיחה הזו.

הרב שניאור ברוד: תודה לך ושנה טובה לכולם.

בועז אורגד: תודה, כל טוב.

להאזנה לקטע לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים להאזין? לחצו כאן 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.