מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תש״ע 25.08.2010

ישראלים ניצלו מהאסון בנפאל - בגלל שיעור בבית-חב"ד ● מיוחד

שני צעירים ישראלים ניצלו השבוע מאסון התרסקות המטוס בנפאל, בשל שיעור תורה והנחת תפילין בבית-חב"ד, שאותם התעקשו לא לפספס ● בשיחה בלעדית ל-COL, מספר צוות בית-חב"ד בנפאל על הנס שמסעיר את המטיילים ועל ההורים השכולים של אירנה שקץ - הצעירה היהודיה שנספתה באסון, שקיבלו החלטה לחזור לאידישקייט בזכות ההקרבה של השלוחים ● והשליחה חושפת: "רוב הגופה לא נמצאה עדיין. אנחנו מוציאים משלחת חיפוש כדי לאתר את כל חלקי הגופה שהתפזרו בשטח ההררי, על-מנת להביא את הבחורה לקבר ישראל" ● בלעדי למגזין 'שישי' ● לסיפור המלאבפנים: תמונות בלעדיות מהנחת התפילין של האב השכול, אחרי 30 שנה >>>
ישראלים ניצלו מהאסון בנפאל - בגלל שיעור בבית-חב
הניצולים. מימין: שלמה זעפרן, משמאל: אלון כוח. בתווך: הת' עקיבא שטייניץ
מנדי ריזל, COL

המטוס הקטן שהתרסק ביום שלישי השבוע בנפאל, לא העסיק כמעט את כלי-התקשורת בארץ.

האתר היחיד שהרחיב מעט בדבר היה COL, שסיפר לגולשים על כך שאחת מההרוגות במטוס היתה יהודיה.

אלא שבשיחת טלפון מביתה שבקטמנדו בירת נפאל, מספרת השליחה, הגב' חני ליפשיץ, על מה שקרה וקורה מאחורי הקלעים. קשה מאוד להשיג אותה בימים אלו, אך היא פינתה כמה דקות מזמנה היקר, כדי לספר לראשונה על מה שאירע.

תפילין הצילו ממוות

מתברר כי בנוסף לחמשה-עשר האנשים שניספו בתאונת המטוס, שהיה בדרכו למנחת קטן הסמוך להר הגבוה בעולם, האוורסט (8,848 מטר גובהו!) היו אמורים לעלות על טיסת המוות שני ישראלים נוספים, תרמילאים צעירים שמעבירים את השבועות האחרונים בבית-חב"ד.

"שני הבחורים, שלמה זעפרן ואלון כוח, מגיעים הרבה לבית-חב"ד, התערו כאן והשתתפו מידי יום בשיעורים הקבועים שמוסרים כאן התמימים שהגיעו לעזור בפעילות.

"בבוקר הטיסה, למרות שהיה ברור להם כי הם עלולים לפספס אותה, הם בחרו ללכת לבית-חב"ד כדי להניח תפילין בבוקרו של יום ולשמוע את אחד השיעורים היומיים שעליהם לא ויתרו אפילו יום אחד", מספרת ליפשיץ.

"על-אף שהעריכו כי בכך הם יפסידו את הטיסה המיועדת הם לא חשבו פעמיים, אך בסופו של דבר התברר כי זה מה שהציל את חייהם. גם אני", היא מוסיפה, "לא הייתי מאמינה לסיפור הניסי הזה, אלמלא הייתי עדה לו. מאז, הם מסתובבים פה נרגשים ולא מפסיקים להודות לקב"ה ולצוות בית-חב"ד".

הסיפור הזה מכה הדים בקרב כל המטיילים הישראלים בקטמנדו, ולא רק אצלם. "כולם מכירים בעובדה שהיה כאן מופת בזכות התפילין שהגנו על הבחורים ממוות וודאי".

תגלית בנפאל

ברוך
(בוריס) וציפורה (טניה) שקץ, הוריה של ההרוגה, בחורה צעירה מאחת השכונות היוקרתיות במנהטן, הגיעו אמש (רביעי) לנפאל.

צוות בית-חב"ד קיבלו אותם במאור-פנים ועזרו בקליטתם במדינה הזרה, החל מהרגע שנחתו בנפאל. 

האב, שתחילה לא הבין מה לחסידים במדינת עולם שלישית נידחת, שאל אותם לפשר מעשיהם ונדהם לגלות על ההקרבה העצומה שבשליחות החב"דית.

כשכולו נרגש, הצהיר אביה של ההרוגה היהודיה כי "למרות שבעשרות שנים האחרונות היינו מנותקים מאידישקייט, אנחנו חוזרים לחיק היהדות מחדש, ולו רק בשל עבודת הקודש שלכם - המלאכים שלוחי חב"ד".

כדי להראות את רצינותו, הוא הפשיל שרוול והניח תפילין, בפעם הראשונה לאחר 30 שנה.

ל-COL נודע עוד כי רוב חלקי גופתה של היהודיה טרם נמצאו ובית-חב"ד בנפאל נערך כעת להוציא, במימונם של השלוחים, משלחת חיפוש מיוחדת שתצא לאיזור ההררי הקשה, כדי שזו תביא גם את שאר הגופה שטרם אותרה.

הביקור האחרון

הרב חזקי ליפשיץ, מנהל בית-חב"ד בקטמנדו שוהה בימים אלו בישראל כחלק מההכנות הקדחתניות לחודש החגים בו יעברו אלפי ישראלים בבית-חב"ד, והוא מארגן משלחת חיפוש מיוחדת שתצא מישראל, לאחר שהתברר כי הנפאלים מתקשים להתמודד עם מזג-האוויר הסוער ונעזרים בציוד מיושן. 

"אנחנו עושים הכל כדי שהיהודיה הצעירה הזו תזכה לבוא לקבר ישראל. למרות הלחץ הכלכלי הכבד שיש לנו לקראת החגים, לא נוותר ונשקיע כל מאמץ עד שהמבצע יושלם", מספרת חני ליפשיץ. 

ובתוך כך, צוות בית-חב"ד בסיוע ישראלים נוספים שומרים על חלקי הגופה שכבר אותרו, ומקיימים משמרות של תהילים לידה.

גם הבחורה הזו, אגב, כמו כל יהודי שמזדמן למדינה ההררית, ביקרה בבית-חב"ד יומיים לפני האסון.

"היא הסתובבה במקום ושמחה לראות פנים יהודיות. כל מי שראה אותה כאן עדיין מתקשה לעכל את גודל האסון", מספר שלומי דאמבורג, אחד הבחורים החב"דיים שמתנדבים בבית-חב"ד.

יגון ושמחה

היום נערך טקס קצר שכלל תפילה וקדיש לע"נ ההרוגה, בהשתתפות אנשי השגרירות הישראלית ותרמילאים ישראלים. הוריה של הצעירה לא מפסיקים להתפעל מהאחדות היהודית. 

"ההורים לא מפסיקים להתפעל מהאחדות ומהמסירות למען יהודי אחר", אומר עקיבא, כשברקע נשמעים שירים מסעודת ההודיה של שני הצעירים שחייהם ניצלו באופן ניסי. "יש כאן כעת ערבוביה של יגון ושמחה. עצוב לכולם על הבחורה שנהרגה, אבל יש גם שמחה על הנס שהתרחש לשני הצעירים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.