מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תש״ע 25.08.2010

משרד החינוך ברוסיה מדפיס ספרי חינוך בנושאי יהדות

לקראת שנת הלימודים החדשה, משרד החינוך הרוסי, הדפיס ספרי חינוך ביהדות, עבור אלפי ילדים יהודים שלעת-עתה לומדים בבתי ספר ממשלתיים, ורוצים ללמוד על יהדותם במסגרת חובת הלימודים בבית הספר לסיפור המלא
משרד החינוך ברוסיה מדפיס ספרי חינוך בנושאי יהדות
עמודים מתוך ספר החינוך שהדפיס משרד החינוך ברוסיה
אם הייתם מספרים לאותם חסידי-חב"ד שנחקרו, עונו ואף מסרו את נפשם על קדושת השם, חסידים שהואשמו בהאשמה החמורה ביותר של "לימוד תורה עם ילדי ישראל במחתרת" בשליחותו של כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע תחת השלטון הקומוניסטי, שיום יבוא וממשלת רוסיה, בשיתוף פעולה עם השלוחים, תדפיס ספרי חינוך בנושאי יהדות, ותכניס זאת למסגרת הלימודים של בתי הספר הכלליים בכל רחבי רוסיה – הם היו מביטים בכם ברחמים, ובטוחים כי דעתכם השתבשה לחלוטין.

אבל הפלא הזה קם והיה. 

לקראת שנת הלימודים החדשה, משרד החינוך הרוסי, הדפיס ספרי חינוך ביהדות, עבור אלפי ילדים יהודים שלעת-עתה לומדים בבתי ספר ממשלתיים, ורוצים ללמוד על יהדותם במסגרת חובת הלימודים בבית הספר. זאת לאחר סיכום בין רבה הראשי של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר ונשיא רוסיה מר דימטרי מדוודב, באחת מפגישותיהם האחרונות.

ההדפסה היא חידוש של ממש ואף מהלך היסטורי שיחקק בתולדות יהדות רוסיה, מהפכה שלבטח תגרום לרבים מאותם ילדים הלומדים בבתי ספר העממים להדלקת הניצוץ היהודי הטמון בתוכם, כאשר רבים מהם לומדים בבתי ספר הנמצאים בערים וכפרים קטנים ברחבי רוסיה הענקית, מקומות מהם משפחות יהודיות הם אחוזים בודדים מכלל התושבים, והסיכוי היחיד שילד יהודי ייחשף ליהדותו, יהיה רק כעת.

את תכני הספר, קיבל משרד החינוך ממרכז ההוצאה לאור "לחיים" במוסקבה, האחראי היום על הדפסת והפצת אלפי ספרי יהדות וחסידות בכל חבר העמים, בניהולו של ר' ברוך גורין, המשמש אף כדובר "איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים"
הרב לאזאר רואה בצעד משמעותי זה, נדבך נוסף בתנופה היהודית האדירה העוברת על כל יהדות רוסיה, יחד עם הקמת מבני דת ומוסדות חינוך חדשים ונוספים וגידול משמעותי של הקהילות היהודיות עם הצטרפותם של עוד ועוד יהודים לתורה ולשמירת המצוות.

"כולנו זוכרים – אומר הרב לאזאר - את שיחותיו של הרבי אודות הצורך בהחדרת האמונה בבורא העולם בבתי הספר העממיים, השיחות של הרבי אודות פתיחת היום ב"פאבליק סקולס" עם "רגע של שתיקה", רגע של התייחדות עם הקב"ה.

"בימים אלו דבר זה מתבצע בכל רחבי ממלכת רוסיה. בבתי הספר העממיים ילמדו יהדות, ילמדו על בורא העולם, כרצונו וכהוראתו של הרבי".

רשת החינוך "אור אבנר" מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב, השלים אף הוא את היערכותו לקראת שנת הלימודים החדשה, שיקיף אלפי תלמידים במגוון רחב של מסגרות לימודים, החל ממעונות יום וגני ילדים, דרך בתי ספר ועד מוסדות להשכלה גבוהה
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.