מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תש״ע 24.08.2010

"המגשר" מסידני ● פרופיל מלא על המועמד השלישי לרבנות

למרות חילוקי הדיעות בין הקהילות החב"דיות בסידני, הצליח הרב ברוין לגשר על הפערים ולהוביל מהלכים של אחדות, ובשנים האחרונות מקיימות שתי הקהילות התוועדויות ופעילויות משותפות. הוא עומד בקשרים טובים עם השליח המקומי הרב פנחס פלדמן שליט"א ועם רבני וראשי הקהילות החרדיות בסידני ובמלבורן ● מי אתה, הרב יוסף ישעי' ברוין, מועמד לדיין בבד"צ קראון-הייטס? ● פרופיל מלא  לסיפור המלא
במהלך שיעור לקהילת חב"ד בסידני (צילום ארכיון: COL)
הרב יוסף ישעי' ברוין שליט"א, הוא בן למשפחת רבנים מפורסמת. סבו הוא הרב שלמה זלמן ברוין, שכיהן כרב ופוסק בשכונת פלטבוש וחיבר את סידרת הספרים המפורסמת "שערים מצויינים בהלכה" על קיצור שולחן-ערוך.

הרבי המליץ על ספריו ואף התבטא שהוא עצמו מרבה לעיין בהם. אביו, הרב חיים אלעזר ברוין, תלמיד חכם עצום שמכהן כרב קהילת "שערי ציון" בפלטבוש, ממשיך בדרכי אבותיו ומוציא את המשך סידרת הספרים "שערים מצויינים בהלכה" על הש"ס (לע"ע יצאו לאור כ-15 כרכים).

באווירה זו של רבנות והנהגה ציבורית, תוך דיוק ועיון בפסקי הלכות, גדל הרב ברוין. לא פלא שגם אחיו מכהנים בתפקידים תורניים חשובים: הרב משה שמואל ברוין מכהן כרב ודיין במונסי, והרב אברהם יעקב ברוין מכהן כמנהיג רוחני נערץ בקהילת נייטרא.

בנעוריו למד הרב ברוין בישיבת "חתן סופר" ו"כוכב מיעקב טשעבין", ואחר-כך למד בישיבת "תומכי תמימים" קרית-גת; משם המשיך לישיבה גדולה "אהלי תורה" ואחר-כך לישיבה גדולה דסידני.

בתום תקופת שליחותו בסידני, החל ללמוד בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש המרכזית ד-770, עד לחתונתו.הרב ברוין זכה להמנות על צוות ה'חוזרים' על שיחותיו של הרבי, בתחילת שנות הנו"נים, ונודע כדייקן בכל הגה וכל מילה של הרבי.

לאחר חתונתו עם מרת יהודית, בתו של המשפיע הרב חיים שלום דובער ליפסקר, חבר הוועד להפצת שיחות, המשיך בלימודי הרבנות, ומלבד ריבוי השעות שעשה 'שימוש' אצל סבו ואביו בפסיקת הלכות – זכה לעשות 'שימוש' אצל חשובי הרבנים פוסקי ההלכה בדורנו, בחב"ד ומחוצה לה.

המרא דאתרא של שכונת קראון הייטס, הרב יהודה קלמן מארלאוו, שהיה ידוע בפסקיו הקצרים והברורים, הכיר בידע ההלכתי הנדיר של הרב ברוין, ובכשרון הביטוי הנפלא שלו, וביקשו לסגנן עבורו פסקי דין מפורטים שביקש לפרסם לציבור. שעות ישבו השניים יחדיו, וצללו לעומקה של הלכה. עד היום עומד הרב ברוין בקשר עם גדולי הפוסקים, ונחשב לבקיא בהלכה, היודע להגיע למקורות הלכתיים נדירים.

הידע העצום שרכש הרב ברוין בתחומי הלכה שונים, כמו גם בשיחותיו של הרבי – הביא מחברי ספרים רבים לשלוח אליו את ספריהם, על מנת שיגיה אותם מהזווית ההלכתית. גם בהוצאת סדרת הספרים של אביו, "שערים המצויינים בהלכה", השתתף הרב ברוין בעריכת חלק מהחומר.לפני כחמש עשרה שנה עבר הרב ברוין לסידני אוסטרליה, שם כיהן כמנהל רוחני של המתיבתא ומרצה בסמינר לבנות. כעבור תקופה קצרה פנו אליו חברי קהילת "צמח צדק" וביקשו ממנו לקבל את עול הרבנות. הרב ברוין נעתר לבקשתם, ונכנס לתפקיד החדש במלוא המרץ.

הוא השקיע רבות בקשר האישי עם חברי הקהילה, ובמקביל הקים ישיבה גבוהה כמו מכון להוראה.עם השנים הפך הרב ברוין לאחד מחשובי הרבנים בסידני. הוא מכהן כחבר בוועד הפועל של ועד הרבנים דסידני ובעבר אף מונה לסגן יו"ר וועד הרבנים. קשרים מיוחדים היו לרב ברוין עם הרב יצחק דוד גרונר ע"ה, שליח הרבי לאוסטרליה.למרות שרוב זמנו של הרב ברוין מוקדש לרבנות וניהול הקהילה, הוא משקיע רבות בתחום החינוך ושלום בית.

לחברי קהילתו ארגן קורס מיוחד בנושא: לימוד ההורים עם הילדים, כמו גם סמינר בנושא שלום בית, או קורס לשידוכים ונישואין. מומחיותו של הרב ברוין בענייני חינוך הביאה את משרד החינוך במדינת ניו-סאוט ווילס (אחת מחמשת המדינות המרכיבות את אוסטרליה), למנותו למפקח מטעם הממשלה על תוכניות לימודי הקודש לבגרות בכל בתי הספר במדינה.

הרב ברוין גם מונה לחבר בוועד מצומצם של שלושה אנשים שכותבים את תוכנית הלימודים, ועמד בראש צוות הבוחנים.

לצד לימודיו התורניים ובקיאותו בהלכה, הרב ברוין הוא איש משפחה לבבי וחברותי, שאף יודע לנצל את פלאי הטכנולוגיה כדי ליצור קשר רציף עם כל חברי הקהילה. הוא עונה לשאלות ופניות דרך האימייל, ואף שולח אימייל שבועי לכל חברי הקהילה עם מבט חסידי-אקטואלי לבעיות השעה, פינת הלכה ועוד. מאמריו המצויינים של הרב ברוין בחינוך ושלום בית מתפרסמים דרך קבע באתרים החב"דיים חב"ד וורלד, וחב"ד אורג.

הרב ברוין דוגל באחדות וקירוב הלבבות. למרות חילוקי הדיעות בין הקהילות החב"דיות בסידני, הצליח הרב ברוין לגשר על הפערים ולהוביל מהלכים של אחדות, ובשנים האחרונות מקיימות שתי הקהילות התוועדויות ופעילויות משותפות. הוא עומד בקשרים טובים עם השליח המקומי הרב פנחס פלדמן שליט"א ועם רבני וראשי הקהילות החרדיות בסידני ובמלבורן.

פעמים רבות הוזמן לנאום ב'ירחי כלה' של קהילת החרדים במלבורן. לאחרונה קיבל הרב ברוין פנייה מזקני החסידים וחשובי העסקנים בקראון הייטס, שמכירים במעלותיו התרומיות הייחודיות, ומבקשים ממנו להציג את מועמדותו.

במקביל קיבל הרב ברוין פנייה מקבוצת אברכים צעירים בשכונת קראון הייטס, שביקשו ממנו להתמודד בבחירות על משרת הרב השלישי בבד"צ של קראון הייטס, כדי להוסיף לבית הדין את השילוב המיוחד של רוח צעירה ומנהיגות קהילתית לצד ידע הלכתי נרחב ומעמיק.

הרב ברוין נענה לבקשתם של תושבי קראון הייטס ולמרות הקושי הרב לעזוב את הקהילה בה השקיע קרוב לעשר שנים – החליט להיענות לאתגר הגדול, ולהשקיע את כוחו ומרצו, ידיעותיו וכשרונותיו – לטובת שכונת קראון הייטס, השכונה של הרבי!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.