מערכת COL | יום י"א אלול ה׳תש״ע 21.08.2010

עמנואל: שריפת ענק בחיידר חב"ד; כיתות נשרפו כליל ● תמונות

פרסום ראשון: שריפת ענק פרצה בליל שבת בחיידר חב"ד ביישוב עמנואל ● 2 כיתות נשרפו כליל ● הנזק: עשרות-אלפי שקלים ● נציג חב"ד במועצה, אפרים מלוב, בשיחה עם COL: "העירו אותי בלילה וסיפרו לי שהחיידר עולה באש" ● ראש המועצה עזרא גרשי: "אסייע בשיקום החיידר" ● סיקור מלא לסיפור המלא   הדיווח הראשוני התקבל באמצעות SMS. יש לכם דיווח חם? שגרו SMS למספר 4949 עם המילה "מבזק" בהתחלה ולאחר-מכן את המידע. למבזקים שוטפים - לפני כולם, סמס את המילה "COL" ל-4949 ותתחיל להיות מעודכן.
עמנואל: שריפת ענק בחיידר חב
בזירה. למעלה (משמאל): ראש המועצה גרשי וסגנו מלוב ● צילומים: COL

מאת מנחם כהן

חודש וחצי אחרי שהשקט החל לשרור ביישוב השקט עמנואל, האש חוזרת:
בליל שבת פרצה שריפה ב'חיידר' 'אור-מנחם - חב"ד' ביישוב ונזק אדיר נגרם.

"לקראת חצות של ליל שבת, העירו אותי כמה שכנים וסיפרו לי בבהלה שהחיידר עולה באש", מספר הלילה (מוצאי-שבת) ל-COL ר' אפרים מלוב, מנכ"ל מוסדות חב"ד וסגן ראש מועצת עמנואל.

"הגעתי במהירות למקום, תוך כדי שאני בודק הלכתית מה ניתן לעשות כעת. הבעיה נפתרה לאחר שהגיעו למקום גוי-של-שבת וזה התעסק בכיבוי השריפה", הוא מתאר.

מלוב, המשקיע רבות בפיתוח מוסדות חב"ד מזה מספר שנים, הגיע למקום ונחרד: 2 כיתות עלו בלהבות ונשרפו כליל.

"מדובר בכיתה א' וכיתה ג'. מלבד המקום שעלה בלהבות, נשרף גם כל הציוד, כולל ספרי הלימוד של התלמידים", הוא מספר. לדבריו, "מדובר בנזק כבד של עשרות-אלפי שקלים".

עם צאת השבת, הוא מיהר לזירה, יחד עם ראש המועצה ר' עזרא גרשי. "אסייע בשיקום החיידר", הבטיח ראש המועצה. "נעשה ככל שביכולתינו שהלימודים יתנהלו כסדרם. נקווה שיתגשם המשפט 'אחרי שריפה מתעשרים' וחיידר חב"ד יעבו למבנה קבע".

למקום הגיע גם רב קהילת חב"ד הרב חיים קיז'נר. "ברוך השם אין נפגעים והשריפה כילתה עצים ואבנים", התבטא כשהוא מביט בדאגה בנזק הרב שנגרם.

חיידר חב"ד שוכן כיום בקראוונים. מתחקיר ראשוני של המשטרה, עולה כי השריפה בחיידר פרצה ככל הנראה מקצר חשמלי ולא מהצתה מכוונת.

הלימודים בחיידר חב"ד החלו בראש-חודש אלול, לפני שבועיים. בחיידר, הקיים כבר תשע שנים, לומדים כיום מעל מאה ילדים מרחבי היישוב. השנה הגיע לחיידר מנהל חינוכי חדש, הרב דרור כהן.

במהלך "פרשת עמנואל", עלה חיידר חב"ד לכותרות לאחר שמספר הורים סיפרו לכלי-התקשורת שהמוסדות החרדיים ביישוב לא קיבלו את ילדיהם, אולם רק חיידר חב"ד, האמון על הוראת הרבי לקבל כל תלמיד ותלמיד, הסכים לקבלם.

כעת, לאחר השריפה, מתכננים בהנהלת המוסד להקים קרן סיוע. "ננסה למצוא בינתיים מקום חלופי, אולם נצטרך כעת להתמודד עם שיקום הכיתות ההרוסות. אני קורא לחסידי חב"ד, בכל אתר ואתר, לסייע לנו בהתמודדות הכספית הגבוהה", קורא מלוב.

בימים הקרובים, נפרסם את כתובת האתר המיוחד, באמצעותו יוכלו לתרום, לצד אופציות נוספות.

 הדיווח הראשוני התקבל באמצעות SMS. יש לכם דיווח חם? שגרו SMS למספר 4949 עם המילה "מבזק" בהתחלה ולאחר-מכן את המידע. למבזקים שוטפים - לפני כולם, סמס את המילה "COL" ל-4949 ותתחיל להיות מעודכן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.