מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תש״ע 18.08.2010

המוזיקאי החב"די דניאל זמיר יקבל את פרס רה"מ למלחינים

פרסי ראש הממשלה למלחינים (קומפוזיטורים) יוענקו השנה לשישה זוכים בתחומי המוזיקה השונים, ובניהם המוזיקאי החב"די דניאל זמיר שזכה בקטגוריית הג'אז ●  בנימוקיהם למתן הפרס כתבו השופטים: "זמיר הוא קול ייחודי ומקורי בג'אז הישראלי, שמשלב ביצירותיו מרכיבים מתוך מקורות המוזיקה היהודית החסידית"  לסיפור המלא
המוזיקאי החב
זמיר. זוכה פרס הג'אז (צילום: ערן דרור לבנון)

פרסי ראש הממשלה למלחינים (קומפוזיטורים) יוענקו השנה לשישה זוכים בתחומי המוזיקה השונים.

יו"ר חבר הנאמנים של הפרס, אהרון ידלין, יעניק לזוכים את הפרס, על סך 67 אלף שקל, בטקס חגיגי שייערך ב-15 בספטמבר בתיאטרון ירושלים, במסגרת חג המוזיקה העברי. 

דניאל זמיר הוא הזוכה השנה בקטגוריית הג'אז. זמיר, בוגר אוניברסיטת "New School" בניו יורק, החל את דרכו בארה"ב וזכה לתהודה ולהצלחה מרשימה גם בישראל.

הוא שיתף פעולה לאורך הקריירה שלו עם אמנים מובילים בהם יוני רכטר, מתיסיהו, ברי סחרוף, מאיר בנאי, אהוד בנאי, אביתר בנאי, רמי קליינשטיין, שלומי שבן ושולי רנד. 

בנימוקיהם למתן הפרס כתבו השופטים: "זמיר הוא קול ייחודי ומקורי בג'אז הישראלי, שמשלב ביצירותיו מרכיבים מתוך מקורות המוזיקה היהודית החסידית. מרכיבים אלה באים לידי ביטוי בלחניו, בנגינתו ובהברות המילוליות המאפיינות את שירת הסקאט שלו. ההקשר היהודי-חסידי נוכח גם בלהט שהוא מקרין בביצוע יצירותיו, להט שהוא חלק בלתי נפרד מהיצירה עצמה". 

השופטים הוסיפו וכתבו כי עשייתו העקבית של זמיר חשפו את הג'אז ואת הליריות של המוזיקה היהודית בפני קהלים שונים ומגוונים והובילו ליצירת ג'אז ישראלי-יהודי ייחודי שכבר עתה משפיע על דור צעיר של נגנים. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.