מערכת COL | יום ז' אלול ה׳תש״ע 17.08.2010

שנת הלימודים נפתחה בכפר 'אור אבנר' סיטרין ● תמונות

בקמפוס ישיבת 'אור אבנר' בכפר סיטרין החלו השבוע את שנת הלימודים מעל מאתיים וחמישים תלמידים ● שמה של הישיבה בסיטרין יצא למרחוק בהיותה הישיבה הספרדית החסידית הראשונה המיועדת לבני הקהילה ● הצוות החינוכי של הישיבה שעובד מתוך גיבוש ושיתוף פעולה מקנה ללומדים תחושה של משפחה אחת גדולה. תכונה והתרגשות רבה ניכרה על פני התלמידים החדשים אשר זו להם השנה הראשונה בישיבה  לסיפור המלא 
שנת הלימודים נפתחה בכפר 'אור אבנר' סיטרין ● תמונות
צילום: מנדי הכטמן
בקמפוס ישיבת 'אור אבנר' בכפר סיטרין שהוקמה ביוזמתו של מר לוי לבייב החלו השבוע את שנת הלימודים מעל מאתיים וחמישים תלמידים. הרישום לקראת השנה החדשה היה מוגבר ונערך על-ידי צוות רבני הישיבה שהתמסרו לענין בכובד ראש ובמסירות מתוך מטרה להביא לישיבה נערים מבני העדה אשר עדים לגדולות ואשר יוכלו לשמש כרבני קהילות של העדה בארץ ובעולם.

תקופת הרישום התאפיינה, כאמור, בהתעניינות גוברת והולכת מצד הורים רבים לתלמידים בני הקהילה הבוכרית, מכל רחבי הארץ, אשר ביקשו לשלוח את ילדיהם לישיבה המשלבת לימודים איכותיים מתוך שאיפה למצוינות, לצד תנאים גשמיים מהמעולים הקיימים כיום בעולם הישיבות כולו.

שמה של הישיבה בסיטרין יצא למרחוק בהיותה הישיבה הספרדית החסידית הראשונה המיועדת לבני הקהילה, כאשר גם רבים רבים מהציבור הספרדי שאינם בני העדה, מבקשים להכניס את ילדיהם למוסד האיכותי. הנהלת הישיבה, שהוקמה כיעוד מיוחד עבור בני הקהילה, נאלצה להשיב את פניהם של תלמידים רבים ריקם, לאחר ששורותיה התמלאו עד אפס מקום.

"מדובר במספר שיא, לא רק בקנה מידה שלנו, שהוא מספר חסר תקדים בתולדות הישיבה, אלא גם בתולדות ישיבות אחרות ברחבי הארץ", אומר מנהל הישיבה, הרב מנחם חייבי. "הכל תודות להשקעה ומסירות של הצוות העושה ימים כלילות למען המוסד והתלמידים. ההשקעה רואה פירות".

"היום הראשון ללימודים היה יום שקט מאד ועבר בהצלחה", מציינים בהנהלת הישיבה. "התלמידים הגיעו, התמקמו במקומותיהם ע"פ הדרכת צוות ההנהלה של הישיבה ובהמשך היום כבר נראו התלמידים יושבים בהיכל הישיבה ועוסקים ברצינות רבה בלימודיהם".

ישיבת אור אבנר בכפר סיטרין הוקמה על ידי מר לוי לבייב, במטרה להצמיח דור של מנהיגי קהילות ורבנים. במהלך השנים, מקנה הצוות לתלמידים את חווית השליחות מתוך התנסות אישית. כך יוצאים התלמידים לקהילות יהודי בוכרה בארץ ובעולם, מעבירים את חגי ומועדי ישראל על פי ההלכה ומסורת העדה.

בשנים האחרונות, צמח דור של מנהיגים המפעילים בפועל קהילות ומכהנים כרבני עדות. כזה הוא, לדוגמא, הרב אבו יסופוב, רב הקהילה הבוכרית ביפו, שלמד בישיבה מיומה הראשון, המשיך בכולל להוראה 'אור אבנר' עד להסמכתו וכהונתו כרב בפועל.

"מה שזכיתי ללמוד בישיבת אור אבנר ולאחר מכן בכולל להוראה, הצמיח והכשיר אותי כרב קהילה, כדי שאוכל להאציל וללמד לאחרים מה שספגתי ולמדתי בעצמי", אומר הרב יסופוב למנורה. "הרוח בישיבה היא רוח של שליחות. מעניקים ונותנים לנו את כל הכלים להצליח ולהפוך למצוינים, אך עם זאת לא לשכוח את הזולת ולהשפיע לאחרים".

ואכן, הרב יסופוב הוא אחד התוצרים המוצלחים של הישיבה, כמוהו פועלים בישראל ובעולם עוד רבים מבוגרי הישיבה הנושאים את המסורת המיוחדת של עשייה למען הכלל.

את רוח השליחות, אותה הוא מחדיר בכל מוסדות החינוך שהקים, ביקש מר לוי לבייב להנציח במיוחד בספינת הדגל החינוכית המצמיחה את דור העתיד של מנהיגי הקהילה. לא פעם, בדברים שנשא בפני התלמידים והוריהם, הדגיש מר לבייב את חשיבות העובדה שכאן גדל דור של תלמידים המקבלים את כל הכלים, הן בלימוד והן בהתנסות בפועל, בשליחות ופעילות עם הזולת. למעשה, זו הישיבה היחידה בעולם המשלבת באופן עיקבי ורצוף את השליחות, כסדר בלתי נפרד מסדרי הישיבה.
הצוות החינוכי של הישיבה שעובד מתוך גיבוש ושיתוף פעולה מקנה ללומדים תחושה של משפחה אחת גדולה. תכונה והתרגשות רבה ניכרה על פני התלמידים החדשים אשר זו להם השנה הראשונה בישיבה.

הישיבה פועלת על פי מורשתו של הרבי מליובאוויטש בדאגה לכל יהודי באשר הוא. בראש הישיבה עומד הגאון הרב שאול אליטוב, בניהול הישיבה עומד הרב מנחם חייבי כשלצידו פועל צוות חינוכי גדול, המתגורר בתוככי הכפר ודואג לחינוך איכותי למאות התלמידים.

ישיבת אור אבנר בכפר סיטרין הינה כפר שלם העומד לרשות התלמידים הלומדים במקום. לרשותם של התלמידים כרי דשא ומרחבים גדולים לצד נוף ים עוצר נשימה. בכפר עצמו הוקמו מגרשי ספורט ענקיים לרווחתם של התלמידים. הכיתות עצמן ממוזגות היטב והחדרים נקיים ומאובזרים. "מבחינה גשמית, כל אחד שרוצה לבוא ולהתעלות יכול למצא לעצמו מקום בפינת חמד זו", אומרים בהנהלת הישיבה.

"המקום מנותק יחסית מאוירת העיר הדחוסה, הצוות החינוכי עומד לרשות התלמידים כדי לקדם אותם בכל מידה טובה ולהכשיר אותם לתפקידם בעתיד כרבני קהילות. המקום עצמו משובב עין ומרחיב נפש, שנותן המון שמחה ומרחבים".

"כל אם ממוצעת הייתה רוצה לראות את בנה מטייל בין שבילי הכפר כשהוא משוחח עם חבריו כשליבו ומוחו פנוי מכל דאגה שהיא. זו היא מטרת המקום שמכשיר רבנים צעירים ומצויינים לתפקידם".

לקראת השנה החדשה הושקעו משאבים רבים בשיפוץ הפנימיה והמבנים הסמוכים. המקום שמשמש מעין בית שני לכל תלמיד מאופין בצוות חינוכי סופר משקיע, וכן אוכל ביתי ואוירה קסומה שמשרים במקום תחושת בית בו מתאחדים תורה וגדולה במקום אחד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.