מערכת COL | יום ו' אלול ה׳תש״ע 16.08.2010

נשי חב"ד: יום שיא למדריכות הכלות

הקיץ הוא התקופה שבה מגיעה לשיאה הפעילות השנתית של מכון 'צופיה הליכות ביתה' להכשרת מדריכות לכלות ע"ש חנה סגל ע"ה, על יד ארגון נשי ובנות חב"ד, ביום עיון מרוכז למדריכות מכל רחבי הארץ, אשר השנה התקיים בשיתוף קורס 'רזי טוהר' שבמכללת 'בית רבקה'. מדריכות הכלות ומשתתפות הקורס נהנו מיום מלא וגדוש, עשיר בתכנים  לסיפור המלא
נשי חב
הרב יקותיאל פרקש נושא דברים ביום העיון ● צילום: COL
הקיץ הוא התקופה שבה מגיעה לשיאה הפעילות השנתית של מכון 'צופיה הליכות ביתה' להכשרת מדריכות לכלות ע"ש חנה סגל ע"ה, על יד ארגון נשי ובנות חב"ד, ביום עיון מרוכז למדריכות מכל רחבי הארץ, אשר השנה התקיים בשיתוף קורס 'רזי טוהר' שבמכללת 'בית רבקה'. מדריכות הכלות ומשתתפות הקורס נהנו מיום מלא וגדוש, עשיר בתכנים.

עם כניסתן קיבלו את הנשים המגיעות דיילות אשר כיוונו אותן לעמדות הרישום, הקבלה ובחירת הסדנאות. הנשים נהנו מבר עשיר שכלל עוגות, קפה, תה וארוחת בוקר.

את תוכנית היום הנחתה בטוב טעם חברת צוות מכון 'צופיה הליכות ביתה', הגב' חני אריה. היום נפתח בקטע וידאו בו משוחח הרבי על החובה להקים שיעור טהרת המשפחה בכל מקום ועל חשיבות העניין גם מגיל צעיר, בקרב בנות שהגיעו לפרקן.

הרבנית אסתר ירוסלבסקי נשאה את דבר מכון 'צופיה הליכות ביתה' בהם וציטטה את דברי הרבי על הצורך להעסיק בתחום זה אנשים מקצועיים ורגישים. בדבריה גם הביאה ציטוטים מתוכנית העבודה שכתב הרבי עבור ארגון נשי ובנות חב"ד בשנת תשי"ב ובזיקה אליו סקרה בפני המדריכות ובוגרות קורס 'רזי טוהר' את פעילות המכון ואת הצעותיו לחפצות להתמקצע בהדרכת כלות: פורומים, ימי עיון למדריכות וגם לכלות, קשר עם אחראיות מקוואות, הוצאה לאור של עלונים וחומרי עזר למדריכות.

תכנית עתידית לשנה הקרובה אי"ה היא הקמת חדר משאבים שיכלול חומר רב הקיים בתחום. הגב' דבורה מקובצקי מצוות המכון ציינה שהמכון מבקש להקים חדר משאבים מורחב ומשוכלל שיכלול חומרים כתובים ומוקלטים ויהווה מרכז פדגוגי שיעמוד לימין המדריכות ומוסרות השיעורים בטה"מ בארץ ובעולם.

קטע וידאו נוסף של הרבי שהוקרן, עסק בכוחה של האישה ובאמון הרב שנותנת בה התורה בהסתמכות מוחלטת על דבריה בענייני טהרת המשפחה עליהם עומד הבית היהודי.

הרב יקותיאל פרקש העביר הרצאה מרכזית ומפורטת על הלכות ייחוד במשפחה המורחבת, בה הדגיש את חשיבות ההתייחסות לרוח ההלכה ולדיוק בקיום ההלכה. הרב גם ענה בדיוק ובהרחבה על שאלות שהוכנו מראש על ידי צוות המכון. הגב' פייגי וולף סיפרה סיפור מרגש מאד על מסירות נפשן של נשים מאחורי מסך הברזל למען קיום מצוות טהרת המשפחה. 'למה הוא שותק' הייתה כותרת סיפורה של יהודית אריה – בת להורים חרשים אלמים, שסיפרה ברגש ובמשחק על תקשורת זוגית ללא מילים. 'בחיר הנבראים' זהו שמו של קטע מולטימדיה מיוחד שהופק ליום. כתבה אותו הרבנית ברוריה אשכנזי, עיבדה לאה הלפרן, ערכה וקריינה אורנית זסלבסקי. עוד במולטימדיה – סיפורים מרגשים על ישועות ומופתים של הרבי בזכות הדיוק במצוות טהרת המשפחה.

הגב' שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד הביאה את דבר הארגון ולימדה הלכות בית הבחירה. את דברי המרכז להשתלמות 'אשכילה' שעל יד מכללת 'בית רבקה' הביאו הרב משה חפר אשר מלווה את הפרוייקטים ואת שיתוף הפעולה בתמיכה ובסבר פנים יפות וכן מנהלת המרכז להשתלמות הגב' דובה רסקין. הגב' ברכה טברדוביץ המרכזת כבר עשור את קורס 'רזי טוהר', הדגישה ציון דרך זה בדבריה. במעמד זה גם חולקו תעודות לבוגרות הקורס.

בצהרי היום התפזרו הנשים לסדנאות מגוונות, על פי בחירה. חלק מהסדנאות יועדו למדריכות ותיקות, חלקן למדריכות צעירות וחלקן עסקו בנושאים כלליים בתחום המשפחה. 'בין אתגר למעשה' הייתה הסדנא של הרבנית טויבי הענדל, מהנשים הוותיקות העוסקות בתחום טהרת המשפחה. הסדנא שלה יועדה למדריכות ותיקות בלבד והגישה עיונים בהלכה, העמקה ודיוק בפרטים. כיוונים חדשים בהוראת טהרת המשפחה הביאה המדריכה הוותיקה שושנה ליכשטיין.

טיפים למדריכה המתחילה הביאה המדריכה לאה הלפרן. בהדרכת כלות שאינן שומרות תורה ומצוות לע"ע עסקה הסדנא של השליחה רלה גורליק, בה פורקו מוקשים פוטנציאלים ביחד עם המשתתפות. ד"ר חנה קטן העבירה סדנא בשם 'שמרי על עצמך', שעוררה את הנשים למודעות בנושאים החשובים להן. המטפלת משפחתית שושי חרמץ העבירה סדנא שעסקה ביכולות ההורה במשפחה המורחבת. הגב' לאה נבנצל העבירה סדנא שעסקה בהזדמנות השוכנת בלב ליבו של הקושי ועל אימהות לקראת נישואי ילדים ובתוכם בהבטים רגשיים ופסיכולוגיים העבירה ד"ר תמר סמט.

לקראת סיום היום נותרו במפגש מדריכות לכלות ומוסרות שיעורים בטהרת המשפחה בפועל בלבד, אשר נהנו מתוכנית שהוכנה עבורן במיוחד. המטפלת משפחתית מלכה גראוכר שוחחה על מבנה האישיות כמשפיע על הקשר הזוגי. הרב הרב שלמה הלפרן העביר הרצאה שדייקה והבהירה שאלות מורכבות בנושאי פרישה, שלוותה כמובן במצגת. את היום סיכמה הרבנית ברוריה אשכנזי בהחלטות טובות לפעולה נמשכת.
המשתתפות נהנו מקפה ועוגה חופשי לאורך כל היום, ארוחת בוקר חלבית קלה וארוחת צהריים בשרית, שסופקו על ידי קייטרינג 'כוס של ברכה' בהנהלת שניאור פגוט.

שי מיוחד שהופק ליום עיון זה חולק לכל משתתפת: דיסק עזר למדריכה להוראת הלכות טהרת המשפחה. בדיסק מצגת של כל הלכות טהרת המשפחה, בחלוקה לנושאים, בצורה מסוכמת, הגיונית ומסודרת, המקלה על מדריכות הכלות והנשים המוסרות שיעורים בטהרת המשפחה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.