מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תש״ע 15.08.2010

שיפור קל בלבד במצב לייזר גלפרין שנכווה בכל חלקי גופו

חדשות טובות מסינסנטי הרחוקה: הילד לייזר גלפרין מקרית מלאכי המאושפז מזה מספר שבועות בבית החולים שריינר, לאחר שנכווה בכל חלקי גופו בכוויות עמוקות וקשות, החל לתקשר עם הסביבה ● בתוך כך נמסר, כי גדולי ישראל, בראשות הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן, יצאו בימים אלו בקריאת הצלה מיוחדת, לסייע בדחיפות למשפחת גלפרין  לסיפור המלא‏
שיפור קל בלבד במצב לייזר גלפרין שנכווה בכל חלקי גופו
הילד לייזר גלפרין מקרית מלאכי על רקע בית הרפואה בו הוא מאושפז ● צילום: COL

בחדרי חרדים

חדשות טובות מסינסנטי הרחוקה: הילד לייזר גלפרין מקרית מלאכי המאושפז מזה מספר שבועות בבית החולים שריינר, לאחר שנכווה בכל חלקי גופו בכוויות עמוקות וקשות, החל לתקשר עם הסביבה.

ידיד המשפחה, הרב דובער קניג, הנמצא בקשר יומיומי עם אבי הילד, השוהה עמו בבית החולים, מתאר בהתרגשות את ההתקדמות הרפואית העצומה בימים האחרונים:

"במשך מספר שבועות הילד שכב ללא ניע. ממש כמו אבן. לראות ילד תוסס ואנרגטי, שוכב דומם מכוסה בתחבושות מכף רגל ועד ראש, מורדם ומונשם, היה מחזה ממש מייאש. זמן קצר לאחר שהגיע לסינסנטי החל לייזר לנשום בכוחות עצמו, וכעת גם ההרדמה הוסרה ממנו, אלא שמצבו הרפואי הקשה לא מאפשר לו לדבר והוא מתקשר באמצעות תנועות ראש, כך הוא יכול לבחור מנגינה או סיפור שאביו משמיע לו, וגם להחליט אם ירצה לשתות מים או מיץ.

"יש לציין, כי תקופת טיפול ארוכה מאוד לפנינו. סדרת ניתוחים ממושכת צפויה לו, ובחסדי ה' יש התקדמות ניכרת בשחזור עור הפנים, בתמונות שנשלחו אל המשפחה בארץ, כבר רואים את הפנים של לייזר".

שמונים אחוז כויות, רובן עמוקות וקשות, סכנה של כריתת חלק מהגפיים, ובעיות פנימיות קשות. זה היה מצבו הרפואי של לייזר לפני שהוטס לארצות הברית. השריפה שפרצה לפתע בביתו בקרית מלאכי לפני כחודש, פגעה בו באורח אנוש, ומיטב הרופאים מתל השומר בראשות ד"ר חאייק ניסו להציל את הילד. המקרה היה נראה סבוך מידי.

פרופסורים ומנהלי מחלקות מכמה בתי חולים, לצד הרב פירר, הגר"י ירוסלבסקי והגרי"ד גרוסמן הוזעקו להתייעצויות דחופות, כאשר ההצעה הרלוונטית להצלת הילד, היתה להטיסו ולאשפזו בבית החולים שריינר – בית חולים לילדים נפגעי כוויות בסינסנטי במדינת אוהיו – ארצות הברית.

מצד אחד, היה ברור לכל העוסקים בהצלת הילד, כי בית החולים שריינר הוא הטוב ביותר בעולם בתחום הכוויות וכאשר מדובר במקרה כה קשה, כדאי שלייזר יהיה מטופל במקום הטוב ביותר. מאידך, היה מדובר בסכומי עתק שלא היו בידי המשפחה.

לאחר התייעצויות חוזרות ונשנות, הוחלט על ידי מיטב הרופאים כי מומלץ לאשפזו בשריינר. ההחלטה הגיעה לפתחו של האבא ר' שמואל גלפרין, שעמד חסר אונים מהיכן יגייס את המימון להטסת הילד בליווי צוות טיפול נמרץ. מלבד הוצאות הטיסה, מדובר בהוצאות אישפוז ופרנסת בני הבית כאשר הוא ורעייתו צמודים לילד כל תקופה האשפוז, המוערכת במספר שנים כולל סדרות ארוכות של ניתוחים וטיפולים רפואיים קשים ומורכבים.

בשלב זה, נכנסו לתמונה חברי הקרן להצלה 'מלהבת אש' שהוקמה לטובת המשפחה. ר' חיים שטיינר ור' אברהם הרשקופ חברי עיריית קרית מלאכי והרב דובער קניג ידיד המשפחה. מיד לאחר השריפה הם החלו בשיפוץ הבית וסייעו למשפחה בשלבים הראשוניים. כעת הודיעו לבני המשפחה בצורה ברורה כי הם לוקחים על עצמם את כל הוצאות ההטסה והטיפולים וכמובן פרנסת המשפחה, אשר תהיה צמודה לילד בארצות הברית.

הרשקופ, חבר עיריית קרית מלאכי ומנהל רשת 'ויקטורי מהדרין', מפנה בשבועות האחרונים את כל מרצו ומאמציו לטובת משפחת גלפרין: "לקחנו בחשבון את הקשיים הכרוכים בהטסה לארצות הברית, אבל לאחר שהיה ברור כי רק שם יוכלו להציל את הילד, ורק שם יוכלו לשקמו, לקחנו על עצמנו את המשימה הקשה מאוד, לגייס מימון. הצבנו לעצמנו מטרה לגייס מיליון דולר, ובינתיים אנחנו בהתחלה. אמנם, מאות אלפים זרמו אלינו, אבל הסכומים הדרושים למטרה זו גבוהים בהרבה".

ליד מיטתו של לייזר, שוהה אביו יחד עם ידיד המשפחה אשר הוטס מהארץ בכדי לסייע. בימים הקרובים יטוסו האמא האחים והאחות, והם בודאי ישמחו לשוחח עם הילד אשר ניצל בנס.

"הרופאים אמרו כי בדרך כלל מקרים כאלו לא מגיעים לבית חולים. קשה לתאר את עוצמת הנס, כאשר ילד הסובל מכוויות עמוקות מאוד, והרופאים נאלצו לכרות לו חלק משני הרגליים וגם את אצבעות הידיים, מצליח לתקשר, שומע סיפורים ומנגינות, ובימים הקרובים יפגש עם בני משפחתו", מסביר חיים שטיינר סגן ראש עיריית קרית מלאכי וחבר קרן ההצלה.

גדולי ישראל, בראשות הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן, יצאו בימים אלו בקריאת הצלה מיוחדת, לסייע בדחיפות למשפחת גלפרין.

וכך כותבים גדולי ישראל:

"הילד אליעזר הוטס בדחיפות לבתי הרפואה בחו"ל, לניתוחים וטיפולים יקרים ומסובכים שיארכו שנים ארוכות, ועלות הטיפולים מסתכמים בהון עתק, ואי אפשר להמנע מזה כי בזה תלוי חיי הילד אליעזר.

"לכן אנו פונים אל אחינו בני ישראל, אנא בואו לעזרתם בתרומות הגונות למען יוכלו לראות בהצלת בנם וביתם, וגדולה צדקה זו שהיא הצלת נפשות ממש".

על הקריאה חתומים גדולי הרבנים:

הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן, הגר"נ קרליץ, הגאון רבי עזריאל אוירבך, הגאון רבי חיים פנחס שיינברג, הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ.

הציבור נקרא להטות שכם, ולתרום כפי יכולתו, באמצעות האתר: kerentzdaka.org או לשלוח לת.ד. 893 קרית מלאכי. אפשר גם לתרום דרך ועד הרבנים לענייני צדקה: 1-800-223636 עבור קרן מס' 2908 קרן להצלה מלהבת אש. לפרטים נוספים: 050-6500187

אבי המשפחה הרב שמואל גלפרין מבקש להתפלל לרפואת בנו הקטן: חיים אליעזר ליפמאן בן דבורה לאה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.