מערכת COL | יום ב' אלול ה׳תש״ע 12.08.2010

מסלול התנגשות: מוסקווה הודיעה שלא תעביר לחב"ד את הספרים

משרד החוץ במוסקווה הודיע בצהריים כי לא יכבד את פסיקת בית-המשפט הפדרלי בניו-יורק שהורה להעביר לידי חב"ד את אוצר הספרים של אדמו"רי חב"ד ● הרוסים, שגזלו את הספרים כינו את הפסיקה "הפרה בוטה" של החוק הבינלאומי ● השלב הבא: החלטת ארה"ב על הקפאת נכסים של רוסיה  לסיפור המלא
מסלול התנגשות: מוסקווה הודיעה שלא תעביר לחב
אחד הדיונים על סוגיית הספרים (צילום ארכיון: COL)

האם ממשלת רוסיה ההולכת להתנגשות חזיתית מול בית המשפט הפדרלי בארה"ב? מהודעת משרד החוץ הרוסי עולה כי התנגשות כזו היא בלתי נמנעת.

משרד החוץ במוסקווה הודיע היום כי לא יכבד את פסיקת בית המשפט הפדרלי בארה"ב המורה לממשלת רוסיה להחזיר לתנועת חב"ד בארה"ב בתוך שלושים יום את אוסף ספריית חב"ד המצוי בספריה הלאומית במוסקווה.

לטענת הרוסים, הפסיקה האמריקנית היא "הפרה בוטה" של החוק הבינלאומי. כמו כן טוענים הרוסית כי הספרייה אינה שייכת לחב"ד אלא היתה רכוש פרטי של הרבי, ואין לו יורשים.

כזכור, ההחלטה נגד רוסיה ניתנה בעקבות תביעה שהגישה אגודת חסידי חב"ד העולמית, שדרשה להעביר לרשותה את אוצר הספרים וכתבי היד של אדמו"רי ליובאוויטש, שלקחו על ידי השלטון הרוסי. הפסיקה ניתנה בשבוע שעבר, לאחר שנים של דיונים.

בית המשפט הורה להעביר את אוסף הספרים לשגרירות ארה"ב במוסקווה או לנציגים שימונו על ידי אגודת חסידי חב"ד. בית המשפט ביקש מהתובעים להודיע בתוך 30 יום לבית המשפט אם הרוסים קיימו את החלטת בית המשפט. עתה הודיעה רוסיה שלא תקיים את החלטת בית-המשפט.

"טענותיה של ממשלת רוסיה נבחנו על-ידי בית המשפט הפדרלי ונדחו", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ, וחבר המשלחת להשבת הספרים. "בית המשפט קיבל את עמדת חב"ד כי הספרים וכתבי היד לא היו רכוש פרטי של האדמו"ר אלא רכוש התנועה, ולכן אין מקום לטענה כי אין לו יורשים. גם הטענה כי אין לארה"ב זכות לדון בנושא - תמוהה, לאור העובדה שבמשך ארבע שנים השתתפה רוסיה במשפט, כשהיא מיוצגת על ידי מיטב עורכי הדין מהשורה הראשונה. עובדה זו מוכיחה כי הצדק עומד לצידה של חסידות חב"ד, המצפה לקבל בחזרה את הספרים השייכים לה. הפרסום על תגובת רוסיה מעיד ככל הנראה על אי הבנה כלשהי".

יצויין כי לפני בית המשפט האמריקני עומדת עכשיו האפשרות לנקוט צעדים נגד ממשלת רוסיה, ובהם הקפאת נכסים השייכים לרוסיה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.