מערכת COL | יום א' אלול ה׳תש״ע 11.08.2010

השלוחים הצעירים חזרו לביתם עם חיות מחודשת ● גלריית סיכום

קעמפ "גן ישראל – צעירי השלוחים" שאורגו על ידי צעירי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב הפך כבר מזמן למותג מוביל בראש מחנות הקיץ בארץ הקודש ● גם מי שכבר השתתף בעבר בקעמפים אלו והתרגל לסטנדרטים הגבוהים שהקעמפ מציע ברוחניות ובגשמיות, הופתע השנה עוד יותר מאיכות התוכניות ומהניהול המקצועי והמוצלח של הקעמפ שהתקיים השנה בקמפוס המפואר של הישיבה הטכנולוגית בנחלים ● כעת ב-COL: דיווח וגלריית סיכום לסיפור המלא  ● כל הדיווחים, העדכונים והגלריות מקעמפ "צעירי השלוחים" >>>
השלוחים הצעירים חזרו לביתם עם חיות מחודשת ● גלריית סיכום

כתב COL

"מענדי שלי הגיע הביתה מהקעמפ עייף כל-כך. הייתי בטוחה שמייד ינסה להשלים את שעות השינה שכל-כך חסרות לו, אבל מענדי התעלם מהעייפות שהצטברה במהלך הקעמפ ואורכה של הנסיעה הממושכת הביתה, ונעמד להתפלל ערבית בחיות חסידית מיוחדת – דבר שמעולם לא ראיתי אצלו קודם לכן". השליחה שהתקשרה ל'מפקד' קייטנת צעירי השלוחים היתה נרגשת מאוד. היא שלחה את בנה לראשונה לשבועיים עם אחיו השלוחים הצעירים וקיבלה ילד חסידי יותר, שמח ונכון לפעולה...

קעמפ "גן ישראל – צעירי השלוחים" שעל ידי מרכז צאגו"ח בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב הפך כבר מזמן למותג מוביל בראש מחנות הקיץ בארץ הקודש. המחנה הייחודי מיועד לילדי השלוחים בלבד, עובדה שמעלה את גאוות היחידה וגורמת לאווירת הקעמפ להיות חסידית יותר, רצינית יותר ויחד עם זה גם מהנה יותר.

גם מי שכבר השתתף בעבר בקעמפים אלו והתרגל לסטנדרטים הגבוהים שהקעמפ מציע ברוחניות ובגשמיות, הופתע השנה עוד יותר מאיכות התוכניות ומהניהול המקצועי והמוצלח של הקעמפ שהתקיים השנה בקמפוס המפואר של הישיבה הטכנולוגית בנחלים.

את הקעמפ מנהלים בחורים שנבחרים בקפידה מבין כל תלמידי הישיבות, והצוות החסידי משקיע את כל כולו בילדים הצעירים, בידיעה שכאן מגדלים את דור השלוחים הבא.

כשכל ההורים מביאים את ילדיהם ביום הראשון למתחם הקעמפ, נראה האזור כמו כינוס השלוחים: אברכים צעירים שמביאים את בנם הבכור, נפגשים עם ה'שליח ראשי' בעירם שמביא את בן הזקונים שלו, וחברים טובים משכבר הימים נהנים מהאוויר הטוב בשטח הקמפוס ומגלגלים שיחה ידידותית עם זכרונות מהקבוצה המשותפת או מחויות העבר.

כמו בכל קעמפ, גם כאן נהנים הילדים - אלו שנקראים עכשיו "חיילים" – משפע של אטרקציות, פעילויות, טיולים ושאר עניניים שילדים נהנים מהם מסורתית בקיץ, כאן אבל הפעילויות נושאות אופי שונה.

יום גיבוש לסיירות

השנה, כבר ביום הראשון יצאו כל החיילים לביצוע משימות הקשורות בעשרת המבצעים: "סיירת תפילין כ"ז, אתם אחראים לכבוש את השוק, סיירת מזוזה ל"ד, אתם מופקדים על שורת החנויות כאן"... המרכז מחלק הוראות אחרונות לפני היציאה לכיבוש הגדול של שכונת גילה. הוא גם מזכיר לחיילים שוב ששמות הסיירות נבחרו השנה בצורה כזו שבסוף הקעמפ כל חייל יהיה בקיא במבצעי הרבי ובשנת הייסוד שלהם.

ואכן, כל 'סיירת' ניגשת למטרה עם ה'מפקדים' שלה ובתוך זמן קצר שכונת גילה משנה אווירה, אנשים נרשמים לבדיקת מזוזות, קופת צדקה נתלית במטבחו של אחד הבתים ומפקד שהגדיל לעשות מתיישב בסלון של בית ל"חסידישע פארבריינגען"... כשיומיים לאחר מכן יכריזו על טיול שיוצאים אליו, יתאכזבו החיילים לשמוע שמדובר בפארק מתקנים ולא בכיבוש עוד שכונה... וכראוי לצבא, כל אחד מהחיילים מקבל תלבושת מיוחדת הכוללת חולצה, כובע וכיפה איתם הם נעמדים לתמונה הקבוצתית. המראה מרגש, ממש כינוס השלוחים של שלוחים צעירים.

ישימך אלוקים – כמנשה או כאפרים?

כמובן שהצד הרוחני תופס את המקום המרכזי בסדר היום ובכל יום החיילים לומדים שיעור בהלכות שבת, הלכות הנוגעות לחיים הפרקטיים ושיעור נוסף על ההיסטוריה של עשרת המבצעים ותוכנם.

מיד לאחרי מסדר הבוקר מתיישבים החיילים לאכול "מזונות לפני התפילה" ובזמן שהם נהנים משוקו קר, אחד מאנשי הצוות מוסר שיעור קצר - רעיון בתורת החסידות בשפה המתאימה לילדים.

התפילות בקעמפ מתנהלות באווירה אחרת לחלוטין מנהוג בבתי הכנסת הקרובים למגור מגוריכם, כפי שראינו אצל הרבי כשהגיעו מהקעמפים ל-770; בשירה, בקול גדול ועם התלהבות חסידית בוערת. השנה יצרו בקעמפ  חידוש מעניין, כשבכל יום נבחר קטע אחר אותו הילדים מתפללים בעיון. קטע מהסידור המבואר מחולק לכולם, ויש כמה דקות לעיין בו ולהבין היטב את פירוש המילות של הקטע הזה.

בכל יום מוקדש זמן מיוחד ללימוד חת"ת ורמב"ם, כשבזמן זה כל סיירת לומדת עם המפקדים שלה את השיעור היומי על פי הוראת הרבי. כשמסיימים את השיעור היומי ניגש אחד המפקדים למסור שיעור בענייני גאולה ומשיח, בו מזכירים לחיילים שוב ושוב שאת כל עבודתנו אנחנו עושים עבור מטרה אחת – קבלת פני משיח צדקנו.

"במלחמת ההתקשרות" נסוב השנה הדיון איזה קו נדרש היום יותר: האם 'מנשה' "כי נשני אלוקים את כל עמלי ואת בית אבי" - החסיד שכל הזמן מתגעגע למה שהיה פעם, מעלה זכרונות ומתמרמר על מה שחסר לו, או האם דווקא 'אפרים' "כי הפרני אלוקים בארץ עניי" - החסיד שלא מתפעל מהמצב הקשה בו אנו נמצאים היום ורואה לנגד עיניו את המטרה הברורה – לצאת לשליחות ולקיים עוד ועוד מצוות עד שמשיח יבוא.

שנה הבאה אפשר גם?

באנקעט סיום הקעמפ, שוב כינוס השלוחים, אולי כבר כינוס משפחת השלוחים...

הורים נרגשים באים להודות במילים חמות על כל ההשקעה וילדים קטנים באים לברר האם הנהלת הקעמפ הגמישה והנמיכה את סף הגיל המינימלי לרישום לקעמפ, ובשנה הבאה הם יוכלו כבר להצטרף לאחיהם...

רגע השיא הוא כאשר מכריזים על הפרס לחייל המצטיין – עשרה דולרים של הרבי מחולקים למצטייני הקעמפ, חייל מכל סיירת. ההורים הנרגשים רווים נחת חסידי ומבקשים מהצוות שוב ושוב לשמור על קשר גם לאחרי הקעמפ.

מנהל אגף הסניפים בצעירי חב"ד, הרב נפתלי ליפסקר מבקש להודות להנהלה הגשמית, לרב חיים ליפשיץ, לתמימים המסורים ישראליק ביסטריצקי ולת' מאיר איידלמן. להנהלה הרוחנית, מי שבפועל ריכזו וניהלו את הפעילות בשטח, התמימים פולע ברוד, שייקה גורליק, יחיאל גלוכובסקי ואריאל שטרן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.