מערכת COL | יום ל' אב ה׳תש״ע 10.08.2010

כפר-חב"ד: הנחת אבן-הפינה ל"יענקל'ס מקווה" ● גלריה

במעמד מרשים נערכה הערב (שלישי) בכפר-חב"ד הנחת אבן-הפינה ל"יענקל'ס מקווה" - לעילוי-נשמת הרב יעקב סטמבלר ע"ה ● לאחר הטקס, נערך אירוע בבית-הכנסת "ר' מענדל שול" בשכונה החדשה, בהשתתפות בני המשפחה המורחבת, מתפללי בית-הכנסת ותושבי הכפר ● נשאו דברים: נציגי משפחת סטמבלר ורבו של כפר-חב"ד, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי  לדיווח ולגלריית ענק
כפר-חב
(צילומים: מנדי הכטמן, COL)
כתב COL

הערב, התקיים מעמד מרגש של הנחת אבן הפינה למבנה 'יענקלס מקווה' בכפר חב"ד שיוקם ע"ש הרה"ח ר' יעקב סטמבלר ע"ה. בני משפחתו, הרימו תרומה נכבדה להקמת מקווה מפואר בכפר חב"ד ע"ש אבי המשפחה. לבני המשפחה הצטרפו ומצטרפים ידידיו ומוקריו שבחרו להנציח את שמו בהקמת מבנה מפואר של מקווה טהרה שיוקם בכפר חב"ד.

מאות אורחים הגיעו הערב להשתתף במעמד הנחת אבן הפינה, את הערב פתח המד"א דכפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי שציין את היחס המיוחד שהיה לרבי להקמת מקוואות והעלה על נס את התמדתו של של הרה"ח ר' יעקב סטמבלר להקפדה על טבילה במקווה ועד כמה מתאים שלזכרו יוקם מקווה בכפר חב"ד – מקום מגוריו.

רבה של קהילת בית הכנסת 'מענדלס שול' הרב ברוך בליזנסקי דיבר על גודל הזכות להקמת מקווה בסמוך לבית כנסת שיעודד בע"ה רבים ויחזקם בדרך החסידות וחיים חסידיים. נציג משפחת סטמבלר השליח ר' מאיר סטמבלר הודה בשם המשפחה על הזכות שניתנה למשפחתו, לידידיו ומוקריו של אביו ע"ה להנציח את שמו בהקמת המקווה.

יו"ר ועד כפר חב"ד ר' בנימין ליפשיץ הביע את התרגשותו מהעשייה הענפה שהולכת ופורחת בכפר חב"ד ועל הזכות שיש לו בתפקידו לסייע ככל האפשר בקידום פרויקטים רוחניים וחסידיים לרווחת התושבים.

את הערב הנחה בטוב טעם הרב שמעון רבינוביץ שהודה בשם כל העוסקים במלאכה לר' זלמן שיינברגר הפועל ללא לאות לקידום ופיתוח בית כנסת ר' מענדלס שול וקרה לציבור לסייע בידו לגייס המשאבים הנדרשים להקמת המקווה ברוב פאר והדר.

הפתעה הושמעה לנוכחים על תרומתו המיוחדת של ר' מאיר שמחה חן לטובת הקמת המקווה, מספר דולרים שקיבל אביו הרה"ח הנודע הר' ברקע חן ע"ה מידיו הק' של כ"ק אדמו"ר ושר' ברקע ע"ה טבל בכל יום ש"י טבילות והיה חסיד ומקושר בלו"נ לכ"ק אדמו"ר ובמסירות נפש היה הולך יום יום למקוה. את הערב הנעים בהתנדבות הזמר היסידי ר' יוני שלמה.

את מלאכת האדריכלות ועיצוב פנים נבחרו לעשות משרד "חסין דבורצ'ק רונן אדריכלים" המתמחים בבניית מקוואות בארץ ובעולם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.