מערכת COL | יום כ"ט סיון ה׳תשס״ד 18.06.2004

שליח חב"ד בחנוכת רכבת ישראל לנתב"ג

כלי התקשורת בארה"ק דיווחו בהרחבה על חניכת מסלול הרכבת החדשה לנמל התעופה ע"ש בן-גוריון. הרכבת נחנכה ע"י מנהיגי הבונדס, שעלו עליה ברציף תחנת אוניברסיטת תל אביב וירדו בטרמינל 3 בנתב"ג. ברכבת היה גם רב המשלחת, הרב שמואל מנחם-מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד בניו-יורק. הרב בוטמאן נוסע עם משלחת הבונדס זה למעלה מעשרים שנה והרבי היה שולח על ידו דולר אחד לכל משתתף במשלחת הבונדס. בעת חנוכת הרכבת, נשאל הרב בוטמן איזו ברכה עושים על חנוכת רכבת, והוא ענה תפילת "ברכת הדרך", אותה יהודי אומר בעת שנוסע מעיר אחת לשניה ובה כתוב, "יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו שתוליכנו לשלום... ותצילנו מכף כל אויב ואורב... ומכל פורעניות המתרגשות ובאות לעולם... ותשמע כל תפילתינו, ברוך אתה ה' שומע תפילה". והמשיך להסביר שהשלום אותו אנחנו מבקשים, הוא לא "שלום" שווא, אלא שלום אמיתי לכל בית ישראל בכל מושבותיהם. בשלושת ימי שהותם בארץ, כיבדו את המשלחת, שרי הממשלה ובכירים רבים וביניהם: שר האוצר בנימין נתניהו, ממלא מקום ראש הממשלה אהוד אולמרט והשר עוזי לנדאו. הרב בוטמאן מסר להם את דברי הרבי והעניק להם ספרון מיוחד עם העמדה הקובעת של הרבי על שלימות הארץ.
שליח חב
עמדת הרבי בענייני שלימות הארץ. הרב שמואל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, מעניק לממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט חוברת עם עמדת הרבי
יצויין שבפעם הראשונה, שלח הרבי לרב בוטמאן מאה דולר, וכשהגיע לשדה התעופה עם הדולרים של הרבי, שאל את נשיא הבונדס דאז, האלוף (במיל.) יהודה הלוי, מתי יהיה הזמן הכי טוב לחלק את הדולרים של הרבי. יהודה הלוי הסתכל עליו ושאל בנימה של קפדנות, "האם אמרת לרבי שאנחנו מאה איש?", ענה לו הרב בוטמן אני לא הודעתי וגם לא ידעתי שאנו מונים מאה איש. "אתם שומעים רבותי - אמר יהודה הלוי בהתלהבות - היהודי הזה יושב בברוקלין, הוא יודע שאנחנו מאה איש והוא שולח לנו את ברכותיו". עד היום ניגשים אנשים לרב בוטמאן ואומרים לו בעורגה ובדחילו ורחימו שקיבלו את הדולר של הרבי ועד היום הוא שמור אצלם.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מה זה בונדס?
ל' סיון ה׳תשס״ד
אולי משהו יואיל בטובו להסביר לבור כמוני מה זה הבונדס הזה בדיוק...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.