מערכת COL | יום כ"ז אב ה׳תש״ע 07.08.2010

אחרי הדירוג: הרב קרינסקי בראיון גלוי-לב ל"ניו-יורק טיימס"

אחרי שדורג במקום הראשון ברשימת הרבנים הכי משפיעים בארה"ב, מעניק מזכירו של הרבי ויו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך' הרב יהודה קרינסקי ראיון נדיר לעיתון "ניו-יורק טיימס" ● על משיחיות, רבי, חב"ד, כספים והפצה ● וגם, גילוי: מה עשה זמר הפופ בוב דילן בביתו של הרב קרינסקי ● בפנים: קטעים מהראיון המרתק לסיפור המלא המהדורה האמריקאית של מרכז התקשורת החב"די - COLlive.com
אחרי הדירוג: הרב קרינסקי בראיון גלוי-לב ל

מאת חיים ברון, כתב COL

חודש אחרי שחסידות חב"ד קיבלה מקום ראשון בדירוג של המגזין הנחשב "ניווזיק", העניק הרב יהודה קרינסקי, מזכירו האישי של הרבי ויו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך', ראיון מיוחד ליומון "ניו-יורק טיימס".

בפתח הראיון, מביע הרב קרינסקי אי-שביעות רצון מהדירוג בכלל. "אני סבור כי לא ניתן לדרג בני-אדם", אומר הרב קרינסקי.

והוא מטעים: "לכל אדם יש משהו לתרום לרווחת בני-האדם. שני אנשים לא חושבים את אותו הדבר, כמו שהם לא דומים. לכל אחד יש משהו שלאדם האחר אין. מי יודע מי יותר ומי פחות? מבחינת המהות של בני-אדם, אני לא מרגיש שזה נכון לדרג אותם, כי אנחנו לא באמת יודעים מה המשימה שלהם בחיים".

הרב קרינסקי אמר בראיון, כי פוליטיקה ודת לא באים ביחד. "למדתי על כך מהרבי, מורי ורבי. הרבי, בשנות כהונתו קיבל את בובי קנדי ופוליטיקאים רבים אחרים. הוא נתן להם את כל הזמן שהם צריכים ודנו על מה שהם צריכים לדון. אבל הוא מעולם לא בחר, לא נתן שום רמז את מי הוא העדיף".

הרב קרינסקי גם התייחס לעבודתו בשנות האור, כמי שהסיע את הרבי. "הרבי מעולם לא עזב את העיר. הוא היה נוסע רק לקבר של חותנו, שזה בערך 30 דקות לקווינס מברוקלין".

במהלך הראיון הוא נשאל על תופעת הפיצול בחב"ד - על רקע האמונה ברבי כמשיח.

"אני התנגדתי לכך תמיד. הרגשתי שזה לא בסדר. אבל יש קבוצה של אנשים, שהרגישו כי הרבי משיח, עוד במהלך חייו. במהלך הזמן, הם הפכו לקולניים ועשו הרבי רעש, כמו כמה שקלים בודדים שנמצאים בקופה גדולה. זה עושה הרבה רעש".

כמה גדולה היא הנחלה שלך, נשאל הרב קרינסקי. "אין לנו נחלה. אם היה לי 50 מיליון דולר עכשיו, הייתי מתפטר ממנו בתוך כמה שבועות לטובת המוסדות".

מה דעתך על תרבות הפופ האמריקאית, נשאל הרב קרינסקי. "בוב דילן (זמר פופ מוכר בארה"ב. ח"ב) מגיע אל בית-חב"ד מעת לעת. הוא היה אצלי בבית לארוחת ערב כמה פעמים".

ומה דעתו על מרכזי הקבלה השונים שהפכו לתופעה בעולם? "כדי להבין את הקבלה, אתה צריך להשקיע שנים בלימוד תורה. למעשה, בקהילות רבות נאסר לימוד הקבלה עד שהתלמיד סיים 40 שנות לימוד תורה".

שאלות תרבותיות רבות נשאל הרב קרינסקי, והוא השיב עליהם אחת לאחת, בצורה נהירה וברורה. כך, למשל, הוא נשאל מדוע גברים חרדיים לא לוחצים את ידיהם של הנשים.

"זה המנהג. זה עניין של צניעות, המינים לא מתערבבים", השיב. 

מדוע דואר אלקטרוני מותר, הוא נשאל. "מדוע שזה יהיה אסור? אם יש מישהו שיודע לנצל היטב את הטכנולוגיה, זה חב"ד. אנחנו מנסים להפוך את העולם למקום ידידותי לאלוקים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.