מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תש״ע 06.08.2010

"למדנו ליקוטי-שיחות ולפתע הייתה הפסקת חשמל" ● ראיון מיוחד

אחרי תפילת מנחה שארגן ברכבת העושה דרכה דרומה, התיישב ר' שמואל לוין, חסיד חב"ד מבאר-שבע, ללמוד שיחה של הרבי עם 'החברותא' הקבועה ● לפתע הייתה הפסקת חשמל פתאומית והרכבת נעצרה ("לא היתה אזעקת חירום ולא הרגשנו מכה ברכבת") ● הנוסעים לא ידעו כלל כי משפחה שלמה נמחקה ("עשר דקות ישבנו וחיכינו, חשבנו שמדובר בעצירה מתוכננת") ● ואז הבינו מה קרה ("המסוקים חזרו ריקים") ● אחר-כך ארגן הרב לוין תפילת ערבית ("הרבה השתתפו. כולם רצו לעשות משהו לע"נ הנספים. הדליקו נרות ואמרו קדיש")  לסיפור המלא, מיוחד
"הייתה הפסקת חשמל פתאומית והרכבת נעצרה". ר' שמואל לוין בתחנת הרכבת ● צילום: COL
מנדי ריזל, COL

ר' שמואל לוין, חסיד חב"ד ותושב באר-שבע, עושה מידי בוקר את דרכו לכפר-חב"ד, לצרכי עבודתו, ברכבת הראשונה שיוצאת צפונה. בשעה 6 וחצי בערב הוא חוזר דרומה, לבאר-שבע.

כחסיד חב"ד, האמון על הפצת המעיינות, הוא חיזק משמעותית את המניינים המאולתרים ברכבת. בבוקר, ברכבת של השעה 6 הוא קורא לאנשים להשלים מנין ל'שחרית', ובערב הוא מארגן מניינים לתפילות מנחה וערבית.

"יש הרבה אנשים שאם הם לא יתפללו ברכבת, אח"כ הם לא יתפללו כלל, אז הקמתי כעין בית חב"ד קטן במקום. אפילו הכנתי פלאיירים, אותם חילקתי ברכבת, על זמני התפילות והשיעורים".

בנסיעותיו היום-יומיות פגש שמואל מספר אנשים שהפכו ל'מקורבים'. שמואל מוסר להם שיעורים מידי יום ומחזקם בתורה ומצוות.

הרכבת נעצרה

בשיחה עם COL הוא משחזר את אירועי אמש: "אחרי תפילת מנחה, ישבתי עם מקורב, קצין בצה"ל, ולמדתי איתו שיחה של הרבי בענייני 'גאולה ומשיח'. לאחר מספר דקות הכרוז ברכבת הודיע שהרכבת תכנס בעוד מספר דקות לתחנה בקרית-גת.

"כמה מהנוסעים כבר קמו ופנו לכיוון הדלתות. הרכבת התחילה להאט ללא אזעקת חירום, וחשבנו שמדובר במשהו מתוכנן לקראת מפגש רכבות. לא הרגשנו חבטה ברכבת. בסך הכל קצת עפנו קדימה מהעצירה, אבל זה קורה לא מעט כדבר שבשגרה. המזגן והחשמל כבו לשתי שניות ואז הבנו שיש כאן משהו. שכנראה מדובר בתאונה".

הרכבת נעצרה ונוסעי הרכבת, כמו גם היושבים בקרון השני, בו נסע שמואל, המתינו לבאות. הם כלל לא העלו על דעתם שבשניות אלו נושמים בני משפחת ברנשטיין את נשימותיהם האחרונות עלי אדמות. לא ידעו שמשפחה שלימה נגדעה במרחק זעום מהם.

אחרי עשר דקות מבולבלות, נשמע רעש חזק ושני מסוקים צבאיים נראו מנמיכי טוס. הם נחתו בקרבת מקום, וחזרו בתוך דקות בודדות כלעומת שבאו, ריקים. "אז הבנו שמשהו נורא קרה, שכנראה יש הרבה פצועים, כי לאנשי המסוקים אפילו לא היתה עבודה. לא היה את מי לחלץ ולהטיס לטיפול. זה היה רגע עצוב".

אחר-כך התחילו שמועות ברכבת. אמרו שיש הרוגים. הרבה הרוגים. "ישבנו חצי שעה בתוך הרכבת והמתנו בלי לדעת מה בדיוק קרה. אף אחד לא עדכן אותנו. היו אנשים שלא חשו בטוב והתחילו צעקות בתוך הקרון. אנשים שאלו אם יש רופא בתוך הרכבת. ראיתי כמה נפגעי חרדה".

מניין בזירה

חצי שעה אחר-כך, הגיעה רכבת חילופית. הנוסעים ירדו מרכבת המוות אל הרכבת החילופית. הם לא ראו דבר. "הרכבת המשיכה לנסוע עוד כמעט קילומטר אחרי התאונה, כך שהתרחקנו ולא ראינו את הזוועות. הדבר היחיד שהבחנתי בו מרחוק היה אור והרבה אנשים, לצד אמבולנסים", מספר שמואל בכאב.

הנוסעים ברכבת שהמשיכו את נסיעתם המתוכננת לבאר-שבע היו נסערים. שמואל, שנמצא בשנת האבל על אביו, החליט לארגן מנין. אחדים ניסו להניע אותו מכך, אבל ההיענות היתה נרחבת. "היו הרבה אנשים, בלי כיפות כלל ושנראים כ'לא שייכים' שהגיעו למנין. אנשים היו צריכים חיזוק ורצו לעשות משהו טוב לאחר האסון. היה לנו מנין גדול ואחריו קראנו גם משניות ואמרנו קדיש לע"נ ההרוגים".

שמואל מבקש לחדד את הנס הגדול שהיה: "אני בטוח שהשיחה של הרבי שלמדנו והתפילה שהתפללנו לפני-כן הצילה את כל נוסעי הרכבת מאסון גדול הרבה יותר. זה ברור שהרכבת היתה אמורה להתהפך ממפגש עם מיניבוס כבד. גם הקטר אמר שהיתה סיעתא דשמיא גדולה".

לסיום, הוא מבקש מהנהלת רכבת ישראל לדאוג לארונות קודש מסודרים ברכבת בקו באר-שבע - תל-אביב. "יש לנו ספר-תורה ספרדי ששוקל 40 ק"ג, ונושאים אותו במזוודה. הוא מאוד כבד ומן הראוי שרכבת ישראל תדאג לנו למקומות ראויים עבור ארונות קודש".

הוא גם מבקש מהגולשים תרומה לספרי-תורה אשכנזיים, קלים וקטנים: "זה מאוד חשוב וזכות גדולה, יש הרבה אנשים ששומעים קריאת התורה רק בזכות המניינים הללו".

לתרומות של ספרי קודש או ספרי תורה קטנים לבית-הכנסתי המאולתר ברכבת: שמואל - 0507275906
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.