מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תש״ע 05.08.2010

הרב זייאנץ לח"כים: "רשעים בלבוש חרדי"; גפני: "היפך האמת"

ימים ספורים לאחר דחיית "חוק הגיור" בששה חודשים, שיגר הרב לייבל זאיינץ מברזיל, מכתב נזעם לחברי-הכנסת החרדיים ● "רשעים, בני בניהם של רשעים"; "רשעים בלבוש חרדי","תאבי כיסאות ותפנוקים" - אלה מקצת התוארים שכתב על הח"כים ● בניגוד למכתבים הקודמים, הפעם חבר-הכנסת ויו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני, בחר להשיב ● "בהתעלם מהביטויים שאינם ראויים הכלולים במכתבך, להלן העובדות לאשורן, שככל הנראה אינך מכירם", כותב הרב גפני בפתח מכתבו המנומק ● לידי COL הגיעו צילומי המכתבים ● מיוחד ל"מגזין שישי" לסיפור המלאבהמשך הדף: כתבות "מגזין שישי" אחד משלנו  חנות היודאיקה החדשנית של שיינא הופמן  תורני  "על-ידי קיום ההוראה מפרשת ראה - מנצחים במלחמה" מוזיקה  מרדכי בן-דוד בקטע בוידאו נוסטלגי מלפני עשרות שנים  אוכל  השליחה מגבול לבנון מציגה: קארמבל מתוק ודג פורל חלומי  
הרב זייאנץ לח
מימין: גפני, הרב זייאנץ והרב עמאר המעורב בחוק הגיור ● צילומים ועיבוד: COL

מנחם כהן

ימים ספורים לאחר דחיית "חוק הגיור" בששה חודשים - על-ידי ראש-הממשלה בנימין נתניהו, שיגר הרב לייבל זאיינץ מברזיל, מכתב נזעם לחברי-הכנסת החרדיים.

בפתח מכתבו שהגיע לידי COL, מיצר הרב זייאנץ על העובדה שרוב הפתרונות של החיים היהודיים בישראל הגיעו לידי פיתרון, אולם בסוגיית ההתבוללות - אין שום התקדמות.

"ליבי שותת דם שאני צריך לכתוב שורות אלו, אבל באו מים עד נפש, אין מנוס. הדברים חייבים להיאמר. כאן לא מדובר רק בהרגשה, אלא במסקנה שהגעתי אליה. לא רציתי להאמין שכך הם פני הדברים, אבל זו המציאות ולכן החלטתי לכתוב שורות אלו", כותב הרב זייאנץ שעוסק כבר שנים רבות בנושא הגיור, אולם רק רואה אכזבות שוב ושוב בסוגייה שהייתה כל-כך חשובה לרבי.

"בני בניהם של שקרנים"

לדעתו של הרב זייאנץ, דחיית "חוק הגיור", אינה של ראש-הממשלה אלא של אחד מחברי-הכנסת החרדיים.

"על מי אתם עובדים כאשר אתם כי תפרשו מהקואליציה ותלכו עד הסוף", הוא שואל ותוקף: "האם מי מכם יוותר על התפנוקים, על הכסאות ועל המשרדים".

במכתב החריף, קורא הרב זייאנץ לח"כים החרדים "שקרנים בני בניהם של שקרנים" ומטיח בה האשמה - כי הם-הם אחראיים לדחיית החוק.

"איני רוצה להזכיר נשכחות, אבל אין מנוס - עושה רושם כי שנאה עיוורת וקשה הקשורה בנושא אחר היא אשר מונעת את תיקון החוק", הוא כותב, ולחסידי חב"ד הרמז ברור.

לקראת סיום המכתב, מאיים הרב זייאנץ שהוא יפתח בקמפיין אישי נגד כל אחד ואחד מהחכ"ים החרדיים. "נוכל לומר שעשינו את חובתינו לעצור בעד ההתדרדרות", הוא מנמק את פשר האיום.

העובדות, על-פי גפני

לכאורה, מדובר בעוד מכתב מיני רבות שמגיע לחברי-הכנסת החרדיים, אלא שהפעם החליט חבר-הכנסת (דגל התורה) ויו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני להשיב.

"בהתעלם מהביטויים שאינם ראויים הכלולים במכתבך, להלן העובדות לאשורן, שככל הנראה אינך מכירם", כותב גפני בפתח מכתבו.

"במו"מ הקואליציוני, לאחר שהובטחו לסיעת 'יהדות התורה' התפקידים, התקציבים וכו', לאחר שכל הסיעות המרכיבות את הקואליציה כולל ש"ס חתמו על הסכם קואליציוני, לא חתמה סיעת יהדות התורה בהוראת הגרי"ש אלישיב שליט"א, עקב חילוקי דיעות בנושא הגיור.

"במשך שבוע ימים נוספים יום ולילה, ישבנו על המדוכה עם צוות המו"מ של הליכוד ועם ח"כ דוד רותם מסיעת ישראל ביתנו, ולבסוף נשלח מכתב מהגרש"מ עמאר למרן הגרי"ש אלישיב שליט"א שהוכנס להסכם הקואליציוני כנספח ובהסכם עצמו נכתב בסעיף 38 כדלהלן: "נוהלי הגיור ואישור רבני ערים לבית דין לגיור, יהיו כמפורט במכתבו של הראשון לציון הגרמ"ש עמאר שליט"א למרן הגרי"ש אלישיב שליט"א מיום כח' אדר התשס"ט, כל הגיורים שאושרו על ידי הרבנות הראשית לישראל יהיו כמפורט במכתבו הנ"ל של הראשון לציון לאמור: "הרבנים והדיינים הנ"ל יאשרו גרות שנעשתה כדת וכהלכה אחר שיקבלו עליהם עול תורה ומצוות כהלכה, שזה מעכב גם בדיעבד".

פגישה עם הרב עמאר

וגפני ממשיך: "לפני מספר חודשים הובאה הצעת חוק ע"י ח"כ דוד רותם שהוא אף יו"ר ועדת החוקה של הכנסת בכדי לאשרה בתוך יומיים בכל הקריאות, הצעה שאין לה כל דמיון להסכם הקואליציוני האמור.

"עוד בטרם לכך קרא הגר"ש עמאר שליט"א לח"כ הרב אורי מקלב ולי לביתו בכדי שנראה את הנוסח האמור שאף הוא חתם עליו (ולאחר מיכן הוא הודיע כי איננו מסכים לכך) ובהצעה הזו נכתב בתחילתה על סמכותה של הרבנות הראשית כדלהלן: 'לעסוק בענייני גיור בישראל, אין בהוראות פסקה זו כדי לפגוע בסמכויות לעריכת גיור בישראל לפי כל דין'.

"כלומר, הכנסת הרפורמים והקונסרבטיבים לנושאי הגיור בישראל ובודאי מאפשר לביהמ"ש להחליט כך ע"פ הצעה זו, ובנוסף לא מוזכר כלל קבלת מצוות וכו'.

"בישיבה שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה ערב הבאת הצעת חוק זו להצבעה שבה השתתפו, שר המשפטים, שר הפנים, שר החוץ, חברי כנסת, מזכיר הממשלה ועוד, הודעתי (אף זאת לאחר הוראה שקיבלתי) כי במידה והצעה בנוסח הזה תובא להצבעה אהפוך אותה בשם סיעת יהדות התורה להצבעת אי אימון ונפרוש מהקואליציה והצעה זו אכן ירדה מסדר היום.

"בעקבות כך ישבנו, ח"כ הרב אורי מקלב ואנוכי עם עו"ד יעקב וינרוט אשר ניסח הצעה חדשה שהתקבלה על דעת ישראל ביתנו ובה נאמר לגבי סמכות הרבנות הראשית בנושא הגיור כדלהלן: 'אחריות לנושא הגיור בישראל, אין בהוראות סעיף זה כדי לפגוע בסמכויות לעריכת גיור בישראל שניתנו לבתי הדין וכו'', עוד נאמר כי 'ובלבד שהגיור נעשה על ידי בית הדין המיוחד כדת וכהלכה, לאחר קבלת עול תורה ומצוות, והכל בהתאם להנחיות ההלכתיות של הרבנות הראשית לישראל'.

"הצעה זו הובאה להצבעה בועדת החוקה ואף שחברנו ח"כ הרב אורי מקלב חבר ועדת החוקה התכוון להימנע בהצבעה על הצעה זו, משום שהיא מרחיבה את אפשרויות הגיור בניגוד לדעתינו, בשעה שהתברר לנו, לאחר שראש הממשלה הינחה את חברי הליכוד שלא לתמוך בהצעה זו, וקולו של הרב מקלב הכריע, הוא הצביע בעד והצעה זו אושרה בועדה".

בסיום מכתבו, כותב גפני לרב זייאנץ: "אנו מנהלים מאבק, שאתה אינך מכירו, ע"מ שהחוק יעבור במתכונתו המשופרת וכל דבריך בענין זה הם היפך האמת כפשוטו.

"אגב", הוא כותב בסוף המכתב, "ישראל ביתנו דורשת לאשר 'ברית זוגיות' לכל מי שדורש זאת ואנו מתנגדים לכך בתוקף. החוק שאושר בנושא זה הוא אך ורק לבני זוג ששניהם אינם יהודים ולאחר קבלת אישור הרבנות הראשית לכך".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.