מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תש״ע 05.08.2010

האם זה מביא כבוד לכפר חב"ד? ● מאמר נוקב

"בעיניי כפר חב"ד הוא פנינת חמד, אך אורח שהגיע מאוסטרליה עימו יצאתי לסיור ברחובות הכפר, הצביע בפני על כמה חצרות בתים שבהחלט "פתחו לי את העיניים". פתאום התחלתי לראות, שלמרות שהוועד משתדל לטפח את המקומות הציבוריים בכפר, אבל כאשר מדובר ברשות היחיד, ישנן חצרות פרטיות, ברחובות המרכזיים של הכפר, הגורמים לחילול ה' וחילול שם חב"ד" ● הרב יוסף יצחק קמינצקי במאמר נוקב למאמר
האם זה מביא כבוד לכפר חב
צילום: יואל בלינקו
יוסף יצחק קמינצקי

לפני שבועות אחדים אירחתי בביתי את אחד השלוחים מהעיר מלברון באוסטרליה. זהו ביקורו הראשון בארץ ומובן שגם ביקורו הראשון בכפר־חב"ד. באופן טבעי הוא שמע רבות על כפר־חב"ד, ובעיניו הצטייר הכפר כפנינת־חמד מרהיבה, כראוי ל'עיר הבירה' של חסידי חב"ד בארצנו הקדושה.

האמת היא שגם בעיניי, יליד כפר־חב"ד, שעושה רוב שעות היממה בכפר, הכפר הוא פנינת־חמד. כשאני נוסע ברחובות הכפר אני רואה רק את היופי וההוד השפוכים על בתיו ורחובותיו. אפילו את 'כיכר חלם' הצליח הוועד להפוך למקום מרשים ביופיו.

הצעתי אפוא לאורח לערוך לו סיור מודרך בכפר. פנינו לרחוב הראשי, ואני מראה לו את החצרות המטופחות לאורך הרחוב. "תראה איזה יופי!", אני אומר לו בהתפעלות, "האם גם אצלכם באוסטרליה נקי ומטופח כל־כך?".

האורח שלי שותק משום מה. ראיתי שהוא מביט עלי במבט של חמלה. העיניים שלו כמו אמרו: "תגיד, האם השתבשה עליך דעתך?". אבל הוא לא אמר לי את המילים האלה ממש. הוא יהודי עדין שאינו אוהב לפגוע באנשים. הוא רק אמר לי: "אצלנו באוסטרליה ראיתי מקומות יפים יותר". והוא הצביע על כמה חצרות שחלפנו על פניהן. והאמת היא שהאורח הזה, 'אורח לרגע' – 'פתח לי את העיניים'.

פתאום התחלתי לראות, שלמרות שהוועד משתדל לטפח את המקומות הציבוריים בכפר, אבל כאשר מדובר ברשות־היחיד, ישנן חצרות פרטיות, ברחובות המרכזיים של הכפר, הגורמות לחילול ה' ולחילול שם חב"ד. כפר חב"ד הוא 'פלטרין של מלך'! וכזה הוא צריך להראות. וכמו שהרבי תבע פעמים אין־ספור מתושבי כפר־חב"ד, הכפר יהיה מטופח בגשמיות, פשוטו כמשמעו.

להלן קטע משיחה קצרה של הרבי משנת תשכ"ט: "...כל הנמצאים בכפר־חב"ד הם שלוחי כ"ק מו"ח אדמו"ר ועליהם לפעול ולסייע בענייני הכפר. לא רק בעניינים הרוחניים, אלא כוונתי גם פשוט בגשמיות, כגון בניקיון הכפר. בדוגמת דברי הרמב"ם בנוגע לבגדי כהונה – שהם נעשו פשוט לשם יופי, ולהשאיר רושם טוב על הרואה. "כפר־חב"ד שנוסד על־ידי הרבי, הרי פשוט הדבר שצריך שיהיה לו פנים בגשמיות. במיוחד בדברים הבולטים לעין...".

וכדי להמחיש את הדברים, על־פי הכלל ש"אינה דומה שמיעה לראייה", יצאתי ביחד עם ידידנו הצלם יואל בליניצקי, ותיעדנו כמה מהחצרות הזקוקות לטיפול דחוף. השתדלנו לצלם באופן שלא יסגיר את מיקומן המדויק של החצרות, שכן אין כאן, חלילה, כל כוונה לבייש מאן־דהו אלא רק לעורר את הציבור בעניין חשוב זה.

המאמר פורסם במגזין "הכפר של הרבי" היוצא לאור על ידי ועד כפר חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.