מערכת COL
|
יום כ"ה אב ה׳תש״ע
05.08.2010
פסק הלכה חדש: אסור להיכנס למינוס
אסור לבקש הלוואה בריבית או לבצע משיכות יתר למטרות צרכניות אלא למטרות מסחריות בלבד, לכן, לאנשים פרטיים אסור להיכנס למינוס ללא שאלת חכם. כך פוסק הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן ומחשובי הרבנים בציונות הדתית לסיפור המלא
אסור לבקש הלוואה בריבית או לבצע משיכות יתר למטרות צרכניות אלא למטרות מסחריות בלבד, לכן, לאנשים פרטיים אסור להיכנס למינוס ללא שאלת חכם. כך פוסק הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן ומחשובי הרבנים בציונות הדתית.
פסק ההלכה החדש - שלפי הערכות ישנה משמעותית את ההתנהלות הצרכנית של הציבור הדתי - יתפרסם בעלון השבת של "גילוי דעת" המחולק בבתי הכנסת ברחבי הארץ.
הרב אריאל קובע כי "היתר העסקה" אינו תקף להלוואות למטרות צריכה, אלא אך ורק למטרות מסחריות, ועל כן אסור לאנשים פרטיים להיכנס למינוס ללא שאלת חכם.
"גם היתר העיסקא הנהוג בימינו אינו מתיר בשופי כל הלוואה צרכנית, ומן הראוי לנוטל הלוואה כזו, או המושך משיכת יתר למטרות צרכניות, שישאל שאלת חכם", כותב הרב אריאל ומוסיף כי "דווקא בתקופה המודרנית, שבה האשראי הוא המניע את גלגלי המשק, מן הראוי שלא נרמוס את הערכים המוסריים של מצוות גמילות חסדים ואיסור הריבית.
"אילו היה גם האשראי היצרני מתחשב יותר בעקרונות העסקה של ההלכה, היו ההשקעות רציניות ואחראיות יותר, ומקדמות ביתר יעילות את המשק".
פסק ההלכה החדש - שלפי הערכות ישנה משמעותית את ההתנהלות הצרכנית של הציבור הדתי - יתפרסם בעלון השבת של "גילוי דעת" המחולק בבתי הכנסת ברחבי הארץ.
הרב אריאל קובע כי "היתר העסקה" אינו תקף להלוואות למטרות צריכה, אלא אך ורק למטרות מסחריות, ועל כן אסור לאנשים פרטיים להיכנס למינוס ללא שאלת חכם.
"גם היתר העיסקא הנהוג בימינו אינו מתיר בשופי כל הלוואה צרכנית, ומן הראוי לנוטל הלוואה כזו, או המושך משיכת יתר למטרות צרכניות, שישאל שאלת חכם", כותב הרב אריאל ומוסיף כי "דווקא בתקופה המודרנית, שבה האשראי הוא המניע את גלגלי המשק, מן הראוי שלא נרמוס את הערכים המוסריים של מצוות גמילות חסדים ואיסור הריבית.
"אילו היה גם האשראי היצרני מתחשב יותר בעקרונות העסקה של ההלכה, היו ההשקעות רציניות ואחראיות יותר, ומקדמות ביתר יעילות את המשק".
למקרה שפספסתם
הוסף תגובה
0 תגובות