מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תש״ע 04.08.2010

החלטה דרמטית: "על רוסיה להשיב את כל הספרים לחב"ד"

פירסום ראשון ב-COL: בית המשפט פדרלי בארה"ב הורה היום (רביעי) לממשלת רוסיה רוסים בהחלטה תקדימית ודרמטית להעביר בתוך 30 יום את כל אוסף ספריית שניאורסון הנמצאים בספריות הציבוריות במוסקבה לידי תנועת חב"ד ● הרוסים מחוייבים לדאוג לכל סידורי אבטחת הספרים ושמירה עליהם עד להחזרתם במועד שנקבע ● כל הפרטים - והמסמכים  לסיפור המלא ● בלעדי ב-COL: צילומי פסק הדין ההיסטורי והדרמטי  >>>
החלטה דרמטית:
חברי אגודת חסידי חב"ד בדיון בסנאט ● צילומי ארכיון: COL

שרון גושן

פירסום ראשון: בית המשפט פדרלי בארה"ב הורה היום (רביעי) לממשלת רוסיה רוסים בהחלטה תקדימית ודרמטית להעביר בתוך 30 יום את כל אוסף ספריית שניאורסון הנמצאים בספריות הציבוריות במוסקבה לידי תנועת חב"ד.

בית המשפט הורה להעביר את אוסף הספרים, הכולל אלפי ספרים וכתבי יד לידי שגרירות ארה"ב במוסקבה או לנציגים שימונו על ידי אגודת חסידי חב"ד.

בית המשפט מורה לממשלת רוסיה להעביר את כל אוסף הספרים הדתיים הנמצאים בספרייה הלאומית של מוסקבה או בכל מקום אחר, תוך כדי שהרוסים מחוייבים לדאוג לכל סידורי האבטחה של הספרים ולהעברתם עד למועד שנקבע.

בהחלטה מצויינים גם מספר הספרים שעל הרוסים להחזיר: 5,619 כותרים הנמצאים בקטלוג שהגישו התובעים, אגודת חסידי חב"ד, לידי בית המשפט, ובנוסף לכך 4,344 ספרים נוספים שהרב שלום דובער לוין זיהה וסימן כספרי חב"ד במהלך ביקור שערך בספרייה הלאומית של רוסיה בחודש יולי 2000.

בנוסף לכך, על הרוסים להשיב עוד 87 ספרים אותם זיהה הרב לוין כשייכים לחב"ד כבר בשנת 1988, ובנוסף אליהם 2,081 כרכים של כתבי יד כרוכים. בית המשפט מבקש מהתובעים, אגודת חסידי חב"ד במדינות חבר העמים, להודיע בתוך 30 יום לבית המשפט האם הרוסים קיימו את החלטת בית המשפט. במקביל, חייב בית המשפט את הרוסים בכל הוצאות המשפט.

הנתבעים במשפט היו: ממשלת רוסיה, משרד התרבות הרוסי, הספרייה הלאומית של רוסיה, וארכיון הצבא הרוסי.

כזכור, בשנת תשנ"א שיגר הרבי משלחת מיוחדת לרוסיה, עליה נמנו: הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב שלום בער לוין, הרב שלמה קונין, והרב יצחק קוגן, כדי לפעול להשבת הספרים. הרבי הורה לארבעה להישאר ברוסיה עד להשבת הספרים, והם אכן שהו ברוסיה פרק זמן של קרוב לשנתיים. רק לאחרי שהממשלה הרוסית הציבה מכשולים רבים להשבת הספרים התיר להם הרבי לחזור למקומם ולעבודתם השוטפת, ולהמשיך את המאבק.

יצויין, כי לפני 10 שנים הצליח עו"ד מרדכי ציבין לקבל מארכיון הצבא האדום העתקים של חלק הארי מארכיון הריי"צ. בימים אלה מטפל ציבין בקבלת העתקים של ארכיון גוף ציבורי יהודי מהגדולים בעולם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.