מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תש״ע 03.08.2010

סא"ל נהרג בחילופי האש בצפון ● דיווח מלא מהשטח

הותר לפרסום: בחילופי האש שהתרחשו במהלך שעות הבוקר והצהריים בגבול ישראל - לבנון, נהרג סגן אלוף דב הררי הי"ד ● מחקירה ראשונית של צה"ל עולה כי מדובר במארב שתוכנן בקפידה ● יוסי זליקוביץ, חסיד חב"ד תושב מירון ובעל צימרים, מספר ל-COL על המצב בצפון כרגע ● סימני מלחמה בפתח?  לסיפור המלא
סא
חיילים בפעילות. מתכוננים למלחמה? (צילום: COL)

תושבי צפון הארץ התעוררו הבוקר למשמע קולות נפץ.

מחקירה ראשונית של צה"ל עולה כי מדובר במארב מתוכנן של, ככל הנראה, חיילים בצבא לבנון. הללו ארבו לסיור צה"לי ופתחו לעברו בירי צלפים, ממנו נפגע ונהרג סגן-אלוף דב הררי הי"ד מנתניה, בן 45 ואב לארבעה ילדים. מפקד אחר נפצע באורח קשה ופונה לטיפול בבית-רפואה.

אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט כינס אחה"צ מסיבת עיתונאים מאולתרת. לדברי האלוף, כוח צה"ל שפעל בתגובה לירי הצלפים הורכב מחיילי חי"ר, חיילי שיריון וארטילריה, תוך תגובה מיידית למרחב הפעולה. "מאוחר יותר ביצענו ירי ארטלירי וירי מסוקי קרב לעבר מוצב של צבא לבנון החולש על המרחב. בהמשך ביצענו ירי נוסף לעבר מפקד הגדוד אליו משתייכים החיילים באזור".

במהלך תגובת צה"ל, הגיעו בקשות מדרגים בכירים בצבא לבנון להפסקת האש, כדי לפנות נפגעים לבנונים. "הסכמנו להפסקת האש", אמר אייזנקוט, "אולם חצי שעה אחר-כך, בוצע ירי RPG אל עבר טנק צה"לי. הטיל פיספס את מטרתו והטנק ביצע ירי בתגובה, השמיד את היורים והמשיך לבצע ירי נוסף לעבר עמדת צבא לבנון", הוסיף.


האירוע הוגדר כתקרית החמורה ביותר באיזור מאז סיום מלחמת לבנון השניה לפני ארבע שנים.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לנאום הערב ב-8.

ישראל העבירה ללבנון מסר חריף לפיו עליה להמנע מהסלמה ופרשנים מעריכים כי מדובר באירוע נקודתי שלא יתפתח למלחמה, אולם במצב הנוכחי לא ניתן לדעת האם חיזבאללה יעדיף להסלים את המצב, או להשאירו על כנו ולהמשיך בהפסקת האש השברירית. גורמים צבאיים הזהירו כי מדובר בפרובוקציה מסוכנת מאוד, וכעת מחכים הלבנונים לראות כיצד תגיב ישראל. נשיא סוריה כבר הודיע ללבנונים כי הוא יעמוד לצידם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לאירועים כי "ישראל מטילה את האחריות על לבנון. ישראל הגיבה ותגיב עם בעתיד בתקיפות על כל ניסיון להפר את השקט בגבול הצפון ולפגוב בתושבי האזור ובחיילים".

בתוך כך, החיים בצפון חזרו בינתיים למסלולם וזרם המטיילים לא פסק. יוסי זליקוביץ, חב"דניק תושב מירון ומנהל חדרי אירוח וצימרים מסר ל-COL: "התושבים מעריכים כי זו היתה תקרית נקודתית בלבד והשגרה חזרה למסלולה. אנחנו כאן במירון לא היינו עדים לתקרית. אנשים מאמינים שהשקט ימשך ולכן לא נרשמו אצלנו ביטולים כלל והצפון מלא במבקרים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.