מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תש״ע 01.08.2010

החלטה היסטורית: 'שנת הכרעה' לבחורי ישיבה כבר בגיל 22

בשקט בשקט וללא דיון ציבורי, אושרה לה לפני שבועיים אחת ההחלטות ההיסטוריות בסוגיית גיוס החרדים לצבא ● הממשלה החליטה: בחורי ישיבות מעל גיל 22 יוכלו לקבל 'שנת הכרעה' ואחריה להחליט אם להמשיך בלימודים, לעשות שירות אזרחי או להתגייס לצה"ל ● האם ההחלטה תעבור בשקט? היכונו לביאת העתירות לבג"ץ   הפרטים המלאים
החלטה היסטורית: 'שנת הכרעה' לבחורי ישיבה כבר בגיל 22
חיילים חב"דיים בשטח ● ארכיון: COL
בחדרי חרדים

בשקט בשקט, בלי שאף אחד ישים לב ובלי שעמותת אומ"ץ וגדודי הארגונים האנטי חרדיים יספיקו לעתור לבג"ץ - אושרה לה לפני שבועיים אחת ההחלטות ההיסטוריות בהחלט בכל הקשור לסוגיה הבוערת והנצחית של גיוס החרדים לצבא.

ההחלטה חשאית של הממשלה, מתפרסמת בשעות האחרונות, לפיה הוקדמה מגבלת הגיל לשירות אזרחי. להחלטה שהתקבלה בחשאיות בישיבת הממשלה לפני כשבועיים (15.7.10) לא קדם דיון ציבורי. משמעותה - שכל בחור ישיבה מגיל 22 יוכל להסתפק בשנה של שירות אזרחי ובכך לסיים את חובתו לצה"ל.

את ההחלטה החדשה יזם משרד האוצר, ולפיה נשלל משר הביטחון שיקול הדעת והוא חייב לשחרר כל בחור ישיבה מחובת שירותו בצה"ל אם ירצה לעשות שירות אזרחי מגיל 22.

שינוי החוק הנתון אינו משנה את חוק טל הקיים כבר עשור, לפיו - כל בחור ישיבה או תלמיד ישיבה נשוי שהגיע לגיל 22 יכול לצאת לשנת הכרעה, שבמהלכה או בסופה הוא יכול לעשות שירות צבאי או אזרחי מקוצר או לחזור לישיבה. לדרישת הצבא נמסרה לו זכות הווטו על ההחלטה מי יכול לעשות שירות אזרחי, כיוון שלשר הביטחון מוקנית הסמכות לתת את הפטור בכל שלב.

אולם שינוי החוק בחשאי מעורר כבר את זעמם של חברי כנסת וארגונים רבים בטענה כי הסעיף החדש "מפלה בין קבוצה אחת במדינה לקבוצה אחרת".

בסוף השבוע האחרון פרסם העיתון 'גלובס' נתונים לפיהם בשנת 2000 שירתו בצבא כמאתיים חרדים, רובם מורים חיילים וכמה מהם בנח"ל החרדי (שרוב חייליו היו אז דתיים, אך לא חרדים).

לפי גלובס, היום, 80% מהנח"ל החרדי הם חרדים. זהו סדר גודל של 400 חרדים המשרתים בנח"ל. ב-2009 התגייסו דרך שח"ר 400 גברים חרדים. זאת אומרת שבסך-הכול בשנה הקודמת התגייסו 800 חרדים לצבא.

האם ההחלטה תעבור בשקט, ותיושם בשטח ללא הררי בג"צים? הרשו לנו להמר שהתשובה לכך שלילית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.