מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תש״ע 30.07.2010

מסע בת מצווה לילדות התפוצות: היום הראשון ● תמונות

ביום שלישי האחרון, ט"ז באב, בשעות אחר הצהרים יצא לדרך "מסע בת מצווה לילדות התפוצות" שמארגן ארגון הרווחה האירופאי "אלף" ● מסע המיועד לילדות רווחה מרחבי העולם, שמטרתו להעניק לבנות הרווחה את ההזדמנות לחגוג בת מצווה בארץ ישראל, בכותל המערבי ● משם יצאה הקבוצה לכפר חב"ד לבית 770 שם התפללו בחדרו של הרבי וחזו בפני קודשו  לדיווח ולתמונות 
מסע בת מצווה לילדות התפוצות: היום הראשון ● תמונות
צילום: מאיר אלפסי

ביום שלישי האחרון, ט"ז באב, בשעות אחר הצהרים יצא לדרך "מסע בת מצווה לילדות התפוצות, ישראל, 2010" שמארגן ארגון הרווחה האירופאי -  "אלף", בראשות הרב לוי קנלסקי, בשיתוף פעולה עם קרן "תג" בראשות הרב יוסי אייבס מאנגליה, וארגון "ברית אברהם" בראשות הרב מרדכי קנלסקי מארצות הברית.

מסע המיועד לילדות רווחה מרחבי העולם, שמטרתו להעניק לבנות הרווחה את ההזדמנות לחגוג בת מצווה בארץ ישראל, בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, ללמוד על כוחה המיוחד ועל תפקידה של בת ישראל, ואף יותר מכך, להעניק להן כמה ימים של חסד, לשכוח משגרת חייהן הקשה ולתת להן תקווה וסיכוי לעתיד טוב יותר.

קבלת פנים חמימה ציפתה למשתתפות המסע בטרמינל בשדה התעופה – מדריכות מסורות עם בלונים ושלט "ברוכות הבאות" קיבלו את פני הבנות בזרועות פתוחות.

משם יצאה הקבוצה לכפר חב"ד לבית 770 שם התפללו בחדרו של הרבי וחזו בפני קודשו. אחר כך, פנו הבנות למדידת בגדים חגיגיים לקראת החגיגה שהתקיימה למחרת. לאחר ארוחת ערב עם קינוחים מפנקים הן יצאו לכיוון ירושלים למלון "פרימה המלכים" שם הן ילונו בלילות הבאים.

מרוב התרגשות, לא יכלו הבנות להירדם במשך שעות ארוכות, אך זה לא מנע מהן להשכים קום בבוקר יום רביעי לקראת יום מרגש בירושלים.

לאחר ארוחת בוקר דשנה, יצאו הבנות לכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, שם באולם חשמונאים הסמוך לקודש הקודשים נערך טקס מיוחד בהנחיית צוות "מורשת הכותל" שקיבלו את פני הבאות בשירים ובריקודים, והסבירו על המקום הקדוש ב 3 שפות שונות. אחר כך, נשאה דברים מרגשים גם כן ב 3 שפות הגב' שטערנה קנלסקי שליחת הרבי לניו ג'רסי ומנהלת ארגון ברית אברהם בארצות הברית, שתיארה את הימים ההם עת היא הייתה ילדה ברוסיה הסובייטית, ועל הכמיהה שלה לחגוג את הבת מצווה בארץ ישראל.

אחר כך, נשא דברים הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, שדיבר על מהות הבת מצווה ועל הקשר של המאורע למקום בו נמצאים. בסיום דבריו חילק הרב לכל ילדה תעודת בת מצווה מיוחדת.

משם הן פנו לסיור מאלף ב"שרשרת הדורות", ואחר כך הן נשאו תפילה בכותל עבורן ועבור בני משפחתן, ואחת הבנות בהתרגשות רבה הוסיפה שם יהודי לשמה. קשה הייתה עליהן הפרידה מהאבנים הקדושות. משם המשיכה הקבוצה לקבר רחל, קיבלו הסבר על מיקום קיברה ונשאו תפילה חמה.

משם, המשיכה הקבוצה לסייר בדרכי אבות האומה, ויצאו לסיור רגלי מרתק בעיר העתיקה. ובסיומו, עייפות אך מרוצות הן פנו להתארגן לקראת החגיגה המרכזית.‏ את האירוע הפיקה חני מיכאלשוילי.

לקריאת קטע מיומנה של משתתפת במסע

ערב
הדרך לישראל עומדת להסתיים. תיכף יגעו גלגלי המטוס באדמת הקודש ונראה כי דף חדש בחיי עומד להפתח.
אולי זו השמש הישראלית שמטשטשת את ראייתי, ואולי זוהי המחוייבות שבקבלת עול מצוות או שאני פשוט מתרגשת...
אנו יוצאות מן הטרמינל לכיוון כפר חב"ד לארוחת ערב בפיצה ולמדידת בגדים לחגיגה המרכזית שלנו.
האוירה באוטובוס חמימה, ואנו מגיעות לסיור בבית הרבי 770, ניגשתי לפינת חדרו של הרבי והתפללתי. בוידאו שראינו ברך הרבי ילדות כמונו שיזכו לגדול לתפארת העם היהודי, ובליבי אני יודעת שיש לי עוד הרבה מה ללמוד ביהדות, אך אני רוצה להשאר קשורה, מחוברת, יהודיה.
כן, יחד עם עוד 15 בנות אני מקבלת הזדמנות של פעם בחיים. לחגוג בת מצווה בארץ ישראל. הזדמנות שתהיה עבורי גשר לקשר הנצחי.
בוקר
בין אבני הכותל בנות אלפי השנים אני לוחשת את תפילותיי ואת בקשותיהם של השכנים ובני המשפחה ששלחו איתי מהבית. רק דקות קודם דבר בפנינו רב הכותל על הזכות הגדולה ועל היותנו חלק משרשרת הדורות.
היום עוד ארוך ומצפים לנו ימים גדושים בחוויות. אך אני הגעתי כרגע לרחל אמנו, ויש לי כמה דקות להרגיש מה זה להיות בת של שרה רבקה רחל ולאה. 
אני את ה"אלף" שלי כבר גיליתי, אתפלל כעת על עוד ילדות וילדים שיזכו לשמוח באמת גם כשהכל מסביב הולך קצת קשה.
להתראות בינתיים.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.