מערכת COL | יום ט"ז אב ה׳תש״ע 27.07.2010

מאות ילדים בחידון הארצי השנתי של חב"ד ליהודי גרוזיה

זה כבר הפך למסורת בקרב ילדי העדה הגרוזינית, השנה זו הפעם החמישית. מאות ילדים בני העדה הגרוזינית, הגיעו ביום חמישי האחרון יא' אב בשעות הבוקר אל היכל התרבות בעיר לוד, בכדי להשתתף בחידון הארצי על הלכות שבת ● את האירוע כיבדו בנוכחותם הורים רבים של הילדים, רבנים ומנהיגי קהילות של העדה, מכובדים ואישי ציבור לדיווח ולגלריית תמונות  
מאות ילדים בחידון הארצי השנתי של חב
(צילומים: מאיר דהן, COL)
זה כבר הפך למסורת בקרב ילדי העדה הגרוזינית, השנה זו הפעם החמישית. מאות ילדים בני העדה הגרוזינית, הגיעו ביום חמישי האחרון יא' אב בשעות הבוקר אל היכל התרבות בעיר לוד, בכדי להשתתף בחידון הארצי על הלכות שבת (חלק - ב').

הם הגיעו מכל רחבי הארץ, בין היתר מהערים: אשדוד, אשקלון, באר שבע, בת ים, חולון, טירת הכרמל, ירושלים, כפר חב"ד, לוד, נהרייה, נצרת עילית, קריית מלאכי, קריית אתא, קריית ביאליק ורמלה, כאשר במספר ערים מתקיימים מספר תלמודי תורה.

הילדים, הגיעו אל המאורע המיוחד והמרגש, לאחר לימוד ממושך של הלכות שבת במסגרת תוכנית מיוחדת של חב"ד ליהודי גרוזיה, לאירוע שהוא סיכום ללימוד ולפעילות המתקיימת במשך כל השנה.

תלמודי התורה והמועדונים בהם לומדים הילדים הוקמו ומתופעלים רובם ככולם ע"י חב"ד ליהודי גרוזיה שע"י מרכז תורה וחסד, בנשיאותו של הרב חכם משה מיכאלשוילי שליט"א הרב הראשי ליהודי עולי גרוזיה, ובניהולם של היו"ר הרב אברהם צבי מיכאלשוילי מכפר חב"ד, והמנהל הרב שבתי מיכאלשוילי מקרית מלאכי.

החידון כלל שלב מקדים בכתב ועוד שלשה שלבים פומביים שכללו שאלות אמריקאיות, שאלה כללית מהראשל"צ הרב הראשי לישראל הרב שלמה משה עמר, ושלב בו הראו לילדים ציור והם היו צריכים לזהות איזו הלכה עומדת מאחרי הציור, הציורים צוירו ע"י הצייר החסידי יחיאל אופנר. הילדים הפגינו בקיאות וידע רב דבר שגרם להתפעלות והתרגשות בקרב הקהל הרב, הרבנים והמכובדים שבאו לכבד ולשמוח עם הילדים.

החידון הונחה בטוב טעם ע"י הרב שבתי מיכאלשוילי מנהל מרכז תורה וחסד - חב"ד ליהודי גרוזיה.

את האירוע כיבדו בנוכחותם הורים רבים של הילדים, רבנים ומנהיגי קהילות של העדה, מכובדים ואישי ציבור. בין היתר נשאו דברי ברכה הרב יצחק מוזגורשוילי רב שכונה ורב העדה בשכונת שרת בלוד, השר לעניני הסברה ותפוצות יולי אדלשטיין וח"כ אברהם מיכאלי, כולם בירכו את הילדים על שהגיעו למעמד הזה ועודדו אותם להמשיך בדרך זו, וכן בירכו את המארגנים שעומדים מאחרי המפעל הגדול.

בהמשך הוזמן לשאת דברים הרב חכם משה מיכאלשוילי שליט"א הרב הראשי ליהודי עולי גרוזיה המשמש כנשיא הארגון המפעיל את החידון, בדבריו עמד על המעלה הגדולה של לימוד הלכות שבת ובירך את התלמידים המשתתפים. בהמשך הודה למי שמאפשר את כל הפעילות הזו הנדיב מר מיכאל מירילשוילי שיחי' שעושה זאת לעילוי נשמת אביו הנדיב משה בן גבריאל רפאל מירילשוילי ע"ה שהיה נשיא הקונגרס העולמי של יהודי גרוזיה.

עתה העניקו ראשי הארגון שי כהוקרה למר מיכאל מירילשוילי ויחד איתו לבנו מר יצחק מירילשוילי ולגיסו מר שלום שלל.

מיד אחר כך הוזמן מר מיכאל מירילשוילי לשאת דברים, הוא בירך את הילדים והמארגנים, הוא עוד הוסיף ואמר שהאירוע מאוד מרגש, ושאל האם ביום שכזה צריך לומר תחנון.

בין שלבי החידון נהנו הילדים מהצגה של השחקן אסף פניאל. את האירוע ליוו בשירה וזימרה ישרוליק מיכאלשוילי והקלידן זבולון לויוב.

חבר השופטים בחידון כלל את הרב אהרון אלשוילי, הרב ברוך צ'יקושילי והרב דוד מוזגורשוילי.

בסיומו של החידון הוכתרו חתני וסגני החידון שהיה ברמות שונות, כחתן הנערים הוכתר שי מושיאשוילי מקרית אתא, הסגן הראשון מנדי בתאשוילי משיכון חב"ד בלוד, הסגן השני ישראל בתאשוילי מאשדוד. כחתן הילדים הוכתר יצחק בן יהודה ממדרשית הנוער של חב"ד ליהודי גרוזיה ברובע יא' באשדוד, הסגן הראשון מנחם מושיאשוילי משיכון חב"ד לוד, לו העניק הסב המאושר אברהם מיכאלשוילי שטר של דולר לברכה מהרבי, הסגן השני מיכאל קוקיאשוילי מאשדוד. הילדים זכו בפרסים יקרי ערך וביניהם מחשבים ניידים ספרי קודש ועוד.

בסיומו של החידון יצאו כל המשתתפים ליום כיף בלונה פארק ת"א.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.