מערכת COL | יום ט"ו אב ה׳תש״ע 26.07.2010

השליח ברומניה: "סייעתי לטייסים הישראליים במזון כשר"

אסון אווירי כבד בשמי רומניה. מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי, ועליו שישה חיילי צה"ל, התרסק היום (שני) אחר הצהריים לאחר שהתנגש בצלע הר במרכז המדינה, במהלך אימון המשותף של חיל האויר הישראלי והרומני ● ארבעה טייסים ושני מכונאים מחיל האוויר היו על המסוק, וכן משקיף רומני. מוגדרים כנעדרים, וצה"ל העביר הודעות למשפחותיהם ● שליח חב"ד ברומניה הרב נפתלי דייטש אומר בראיון ל-COL כי בתקופה האחרונה הוא סייע למשלחת הישראלית של חיל האוויר במזון כשר, בספרי יהדות, ואף בהקמת בית כנסת ובו ספר תורה וטליתות ● וגם: איש מילואים מכפר-חב"ד יצטרף לצוות הזיהוי בטיסת חיל-האוויר  לסיפור המלא
השליח ברומניה:
החיפושים אחר המסוק הישראלי ● משמאל: הרב נפתלי דייטש

אסון אווירי כבד בשמי רומניה. מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי, ועליו שישה חיילי צה"ל, התרסק היום (שני) אחר הצהריים, לאחר שהתנגש בצלע הר במרכז המדינה, בסביבות השעה 15:20, במהלך אימון המשותף לצה"ל ולרומניה.

ארבעה טייסים ושני מכונאים מחיל האוויר היו על המסוק, וכן משקיף רומני. הם הוגדרו נעדרים, וצה"ל העביר הודעות למשפחותיהם. ברומניה דווח שארבע גופות נמצאו.
 
מפקד חיל האוויר מינה צוות בראשות קצין בדרגת תא"ל, כדי לחקור את נסיבות האירוע. מטוס מסוג "קרנף" של החיל, ובו צוותי רפואה, רבנות ונציגי חיל האוויר, ייצא הערב לרומניה על מנת לנסות ולאתר את המטוס. בחיפושים משתתפים מסוקי הצלה רפואיים של חיל האוויר הרומני ושני מסוקים ישראליים. גם שר ההגנה הרומני הקים צוות חקירה לבדיקת נסיבות האירוע.
 
שליח חב"ד ברומניה הרב נפתלי דייטש, השוהה בימים אלו בישראל, אומר בראיון ל-COL כי בתקופה האחרונה סייע למשלחת הישראלית של חיל האוויר במזון כשר, בספרי יהדות, ואף בהקמת בית כנסת ובו ספר תורה וטליתות. יצויין, כי חיל האוויר הישראלי מרבה להתאמן ברומניה.

הרב דייטש הוסיף כי כעת הוא מסייע בכל הנדרש באמצעות הטלפון, וכי הוא שוקל לשוב לרומניה כדי לסייע במקום.

בתוך כך, מדווח כתב COL כי מטוס חיל-האוויר יוצא בשעות הקרבות לרומניה עם צוות חילוץ וזיהוי. ביניהם איש מילואים מכפר חב"ד, מבכירי יחידת יחק"ז ברבנות הצבאית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.