מערכת COL | יום ט"ו אב ה׳תש״ע 26.07.2010

מנהלי מוסדות חב"ד והממ"ד נועדו לפגישה היסטורית ● תמונות

אמש (א') התקיימה פגישת מנהלי מוסדות חב"ד עם ראשי המינהל לחינוך דתי, במטרה לדון בקשיים של מוסדות חב"ד במסגרת החינוך הממלכתי דתי, ולגבש פתרונות לבעיות הקשות בפניהם עומדים מנהלי מוסדות חב"ד מידי יום ביומו ● הפגישה, שאורגנה על ידי אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, ומנכ"ל "רשת אהלי יוסף יצחק" הרב ישראל בוטמן, היוותה המשך לדיון החירום של מנהלי המוסדות, שכינסה אגו"ח לפני כשבועיים. כזכור, בדיון הוחלט כי בפגישה עם ראשי החמ"ד יעלו מספר נושאים קריטיים לפעילות המוסדות לקראת השנה החדשה  לדיווח וגלריית תמונות  
מנהלי מוסדות חב
צילום: יוסי פורמנסקי
כתב COL

אמש (א') התקיימה פגישת מנהלי מוסדות חב"ד עם ראשי המינהל לחינוך דתי, במטרה לדון בקשיים של מוסדות חב"ד במסגרת החינוך הממלכתי דתי, ולגבש פתרונות לבעיות הקשות בפניהם עומדים מנהלי מוסדות חב"ד מידי יום ביומו. פגישה זאת היוותה המשך לדיון החירום של מנהלי המוסדות, שכינסה אגו"ח לפני כשבועיים. כזכור, בדיון הוחלט כי בפגישה עם ראשי החמ"ד יעלו מספר נושאים קריטיים לפעילות המוסדות לקראת השנה החדשה.

בדיון במינהל החינוך הדתי, אותו יזמה אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב יחד עם מנכ"ל רשת אהלי יוסף יצחק הרב ישראל בוטמן, העלו מנהלי המוסדות טענות וקשיים בכל הקשור לטיפול המפקחים בבתי הספר של חב"ד, והציגו חזית אחידה בפני החמ"ד, בדבר הצורך בשינוי, במטרה להביא להישגים בעבור כלל בתי הספר.

בין השאר נדונו, דרישת אגו"ח ומנהלי המוסדות לשיפור הקשר עם הפיקוח הקיים וכן למנות מפקחים מטעם חב"ד, וכן הועלתה דרישה לאוטונומיה של מנהלי המוסדות בכל הקשור לתכנים חינוכיים. נושא נוסף שעלה, הוא מינוי מנהלים ומורים שלא על פי רוח חב"ד. מנהלי המוסדות דרשו כי לא ימונו מנהלים ומורים שאינם מתאימים לחינוך ילדי אנ"ש, וכי לעמותות המפעילות את בתי הספר יינתן מעמד בכל הקשור לניהול השוטף של מוסדות חב"ד.

בדיון השתתפו הרב מנחם מענדל ליברמן והרב משה בורנשטיין- יו"ר ומנכ"ל מוסדות חב"ד אשקלון, הרב שמעון דדון - מנהל ביה"ס לבנות בלוד, הרב אליעזר ויינר - מנכ"ל המוסדות בבית שמש, הרב שניאור גודמן - יו"ר המוסדות באשדוד, הרב יצחק טייכטל סמנכ"ל המוסדות נתניה והרב יגאל פרחאן– מנהל בית הספר בעיר. את אגו"ח ייצג הרב צבי יהודה פז – מנהל קשרי חוץ בחב"ד.

את מינהל החינוך הדתי ייצגו הרב אברהם גיסר, יו"ר מועצת החינוך הממלכתי דתי, הרב אברהם ליפשיץ העומד בראש המינהל והרב ינקי פרידמן, מנכ"ל רשת נעם צביה. הרב גיסר בירך על היוזמה לכינוס הישיבה ודיבר רבות על חשיבות שיתוף הפעולה בין חב"ד לחמ"ד. יו"ר החמ"ד אף הביע הערכה גדולה על ההצלחות של חב"ד בתחום החינוך והיכולת לקרב צבורים רבים אל דרך התורה וציין כי הוא רואה בחב"ד גשר בין כלל הצבורים, הדתיים והחילוניים. כפועל יוצא, הצהיר, החמ"ד שואף לראות את כלל מוסדות חב"ד במסגרת החינוך הממלכתי דתי.

מנכ"ל החמ"ד הצהיר כי המינהל רואה את חב"ד בתור חלק חשוב ביותר במסגרת החמ"ד ואמר כי תפקידה של המערכת אינה להתערב בתכנים החינוכיים של חב"ד, וודאי שלא במינוי אנשים שאינם מתאימים לתפקידם. הרב ליפשיץ הבטיח כי תיעשה בדיקה מקיפה של הסוגיות שהועלו וכי החמ"ד ישתף פעולה עם דרישות מנהלי המוסדות למינוי מפקח עצמאי על מוסדות חב"ד, מקרב אנ"ש. בינתיים, הבטיחו במינהל, ייעשו מאמצים רבים לפתור רבות מהסוגיות עד לתחילת שנת הלימודים והמפקחים יתודרכו בדבר הצורך לתת מענה אמיתי לצרכי מוסדות חב"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.