מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תש״ע 23.07.2010

65 שנה אחרי, מפגש היסטורי ב-770 ● וידאו

הרב מוטל פישר היה אחד מתוך אותם קומץ נערים אמריקאים שמידי שבת חברו לשיעור תניא בביתו ● בשבוע שעבר, כחלק מחסותו של הנדיב דוד ומלכי סמאנטנה לשימור 30 ראיונות עם אישים בגיל העמידה, רב מוטל חזר לאחר 65 שנה לקראון הייטס, בכדי לחיות מחדש ולשתף את החוויות שלו מאותם ימים אותם חווה לפני עשרות שנים ב-770, זאת עבור הפרוייקט של חברת המדיה החבדי"ת JEM - "המפגש שלי עם הרבי"  לצפייה בוידאו  
65 שנה אחרי, מפגש היסטורי ב-770 ● וידאו
הרב מוטל פישר היה אחד מתוך אותם קומץ נערים אמריקאים שמידי שבת חברו לשיעור תניא בביתו של הרב ישראל ג'ייקובסון בשכונת בראונסוויל שברובע ברוקלין בשנת ה'תר"צ (1930).

בחודש אב התרצ"ט (1939), שבועות ספורים לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, רב מוטל יחד עם חבריו, ובניהם: הרב אברהם העכט והרב מוטל אלטיין יצאו לנסיעה היסטורית אל עבר העיר אוטווצק שבפולין, זאת בכדי ללמוד בישיבת חב"ד במקום ולשהות במחיצתו של האדמו"ר הקודם. בדרכם אל פולין, הקבוצה שעברה דרך צרפת, פגשה את הרבי שהגיע במיוחד אל תחנת הרכבת.

לאחר שחזרו לארה"ב, ובעקבות הימלטותו של האדמו"ר הקודם מאירופה, מוטל היה חלק מכיתת הלימודים הראשונה של 'ליובאוויטשער ישיבה' שנוסדה באותם ימים ומוקמה בבניין 770, שם הוא למד עד שנת ה'תש"ד (1944).

בשבוע שעבר, כחלק מחסותו של הנדיב דוד ורעייתו מלכי סמאנטנה לשימור 30 ראיונות עם אישים בגיל העמידה, רב מוטל חזר לאחר 65 שנה לקראון הייטס, בכדי לחיות מחדש ולשתף את החוויות שלו מאותם ימים אותם חווה לפני עשרות שנים ב-770, זאת עבור הפרוייקט של חברת המדיה החבדי"ת JEM - "המפגש שלי עם הרבי".

הראיון נערך בביתם של הרב הרשל חיטריק על שדרת איסטערן פארקווי, כשלאחר מכן נפגש הרב מוטל עם ידידו משכבר הימים, הרב אברהם הכעט בבניין הישיבה שלהם אז, הלא הוא היום – מרכז חב"ד העולמי – 770, כאשר הם מעלים זכרונות מהאדמו"ר הקודם והרבי.

לצפייה בקטע וידאו מהמפגש המיוחד, לחצו על כפתור ההפעלה

65 Years Later, 770’s First Class Reunites from Jewish Educational Media on Vimeo.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.