מערכת COL | יום י"א אב ה׳תש״ע 22.07.2010

שוברים את הצום – תוך דאגה לרעבים גלמודים בישראל

בפעם הכ"ו ברציפות, התקבצו 'בעלי בתים' מנכבדי הקהילה היהודית בניו יורק, לארוחת בוקר משותפת למחרת צום תשעה באב, מתוך משימה מאחדת ומיוחדת: לסייע לגלמודים רעבים בארץ הקודש, במלחמתם נגד מצוקת הרעב ● מזג אוויר נפלא קיבל את פני האורחים, שהתקבצו בחצר ירוקה ומטופחת במרכז "הרובע החמישי" Five Towns)) של ניו יורק. בעלי הבית, ר' משה ופאולה ויינשטיין, הגישו ארוחת בוקר עשירה שהשלימה את האווירה הקסומה לסיפור המלא
שוברים את הצום – תוך דאגה לרעבים גלמודים בישראל
בפעם הכ"ו ברציפות, התקבצו 'בעלי בתים' מנכבדי הקהילה היהודית בניו יורק, לארוחת בוקר משותפת למחרת צום תשעה באב, מתוך משימה מאחדת ומיוחדת: לסייע לגלמודים רעבים בארץ הקודש, במלחמתם נגד מצוקת הרעב.

מזג אוויר נפלא קיבל את פני האורחים, שהתקבצו בחצר ירוקה ומטופחת במרכז "הרובע החמישי" Five Towns)) של ניו יורק. בעלי הבית, ר' משה ופאולה ויינשטיין, הגישו ארוחת בוקר עשירה שהשלימה את האווירה הקסומה.

"זכיתי לבקר באופן אישי במסעדות התמחוי של כולל חב"ד בישראל" אמר ר' יוסי פופאק, יזם נד"ל תושב השכונה – "ראיתי, התלהבתי, ואני תומך מושבע של פעילות קודש זו. הבוקר אני קורא גם לכם, ידידיי, לתרום ולסייע להמשך פעילות 'אשל ירושלים' של כולל חב"ד".

פופאק סיפר כיצד לאחר שהשתתף ב"בר מצווה ארצית" שהתקיימה בכותל המערבי, ולאחר שעקב מקרוב אחר חלוקת סלי-מזון, פעילות בתי תמחוי והובלת ארוחות לבתי גלמודים הרתוקים לביתם – החליט יחד עם רעייתו בת-שבע להקים חנות חסד מסובסדת "כולל סטור" לרווחת עניי עיר הקודש צפת.

מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן הציג סקירה מקיפה בפני אורחיו על מעצמת החסד הגדולה בישראל: על האסטרטגיה המרגשת של בתי התמחוי שמספקת מענה לאלפי רעבים מידי יום, על רשת מרפאות שיניים מסובסדות, על חלוקת מוצרי מזון חינם לאלפי משפחות מצוקה, על הפרויקט המקצועי המושקע שמלווה אישית מאות משפחות של אלמנות ויתומים, ועוד פרויקטים רבים המרכיבים יחד פסיפס של הצלת נפשות, חסד ורווחה לרבבות.

אורח מיוחד במפגש היה המתאגרף היהודי יורי פורמן, שהוכתר שנה שעברה כאלוף העולם במשקל בינוני-קל – אבל מאז הספיק לעלות ולהתעלות בתורה ובמצוות – עליהם הוא מניח את כל כובד משקלו. "כשאני מתפלל, וחולפת מחשבה זרה המפיגה את הריכוז – אני מזכיר לעצמי את מה שלמדתי באגרוף" לימד יורי מסר לנאספים, "שגם אם חוטפים מכה קשה, חייבים לקום ולהמשיך בלחימה. אם נבהלים מהכישלונות בראשית הדרך – אי אפשר להגיע לאליפות. אם זה כך באגרוף, זה בוודאי כך גם בעבודה הרוחנית. זה לא קל אבל זו הדרך הנכונה".

גם פורמן סיפר את המפגש שלו עם "מפעל קליטה לעולים" של כולל חב"ד, בעת מגורי משפחתו בעיר חיפה, וכיצד הוא זכה להתנדב לפעילות חסד של הכולל בביקורו בישראל. יורי הודה לנאספים על נכונותם להתגייס למען הביטחון התזונתי של האוכלוסייה הרעבה בישראל והבטיח לסייע בכך בעצמו ככל יכולתו.

את "סעודת המצווה" נעל הרב דוכמן באומרו כי "זה לנו 26 שנים ברציפות, שאנו מתאספים בסמוך לתשעה באב כדי לגייס כוחות למען פעילות חסד בארץ הקודש. הבה נתפלל ונייחל כולנו, שזו הפעם האחרונה, כי בקרוב לא יזדקק איש מעם ישראל לחסדי הזולת, בגאולה השלימה שתבוא בקרוב ממש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.