מערכת COL | יום י' אב ה׳תש״ע 21.07.2010

המחנכים דנים: כיצד להתמודד עם בעיות משמעת? ● גלריה

מאות מורים ומחנכים, ראשי ישיבות, משפיעים ומנהלי מוסדות חינוך חב"ד התכנסו ל'וועידת המחנכים' של צעירי אגודת חב"ד בישראל בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, שנפתחה הבוקר (רביעי) במלון "ניר עציון" שלמרגלות הכרמל ● הוועידה תימשך שלושה ימים, ובמהלכה ישתתפו המחנכים והמורים בהרצאות והדגמות של מומחים בתחום החינוך - לליבון בעיות חינוכיות והפקת לקחים. הוועידה מאורגנת על-ידי 'המרכז החינוכי חסידותי' של צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב נפתלי רוט שהכין לוועידה תכנית עשירה ומגוונת לדיווח ולגלריית תמונות     בניר עציון נפתחה וועידת המחנכים השנתית ● גלריה  
המחנכים דנים: כיצד להתמודד עם בעיות משמעת? ● גלריה
צילום: יוסי פורמנסקי

שרון גושן
וועידת המחנכים ניר עציון

כ-300 מחנכים ומורים מכל רחבי הארץ משתתפים בוועידת המחנכים השנתית של צעירי חב"ד שנפתחה הבוקר במלון "ניר עציון" שליד העיר חיפה.

הוועידה תימשך שלושה ימים, ובמהלכה יתכנסו המחנכים לקבוצות לפי רמות כיתות וישתתפו במרתון חינוכי שיכלל הרצאות והדגמות של מומחים בתחום החינוך - לליבון בעיות חינוכיות והפקת לקחים. הוועידה מאורגנת על-ידי הרב נפתלי רוט העומד בראש 'המרכז החינוכי חסידותי' של צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב.

כיצד יוצרים אווירה וסביבה מתאימה לתפילה? כיצד לנהל שיחה אישית מוצלחת עם תלמידים? כיצד נתמודד עם חינוך הילדים בעידן האינטרנט? ועוד, לצד ובמגוון אירועים חינוכיים ולימודיים אחרים, יהיו רק חלק מהנושאים שידונו ויוצגו בפני באי הועידה של מחנכי ומורי חב"ד, שתעמוד בסימן "להיות חסיד" שמטרתה הצגת דרכים וכלים להגיע אל כל תלמיד לפי רמתו.

עם הגעת המחנכים לבית המלון ציפתה להם קבלת פנים חמה, הם עברו מסלול רישום מהיר ויעיל, שנוהל בקפידה ובאדיבות על-ידי רכז הועידה ר' אברהם פרלשטיין והת' שאולי גולדברג. כל אחד מבאי הוועידה צוייד בתיק אישי עשיר שכולל חומר חינוכי מגוון.

המורה - מורה אן מחנך?

הוועידה נפתחה בהרצאתו של הרב אברהם שמואל בוקעיט משלוחי הרבי לארץ הקודש שעסקה ב"מורה-שליח - דיוקן של מורה ומחנך אידיאלי. הרב אמיר הרץ, מנהל ת"ת חב"ד רחובות והרב נפתלי הכהן רוט הציגו "יום חסידי" - יומן שנה מפעיל לתלמיד שירכז סביבו את הפעילויות החברתיות במעגל השנה מושתת על ערכים חסידיים.

הרצאת המליאה עסקה בנושא: "המורה - מלמד או מחנך?" - הקניית מיומנויות חינוך מתוך לימוד עם ד"ר מנחם פדר, פסיכולוג טיפולי, מטפל משפחתי ופסיכותרפיסט ומרצה בתחום. במקביל, הציג ר' שחר וולף בפני המחנכים את התוכנית של בנק דיסקונט המעניקה תנאים מועדפים למורי חב"ד.

במיקבץ הסדנאות הראשון נערכו מספר סדנאות מקבילות בנושאים הבאים:

שכבה צעירה (גן + כיתות א–ג): "ואני תפילה " - יצירת אווירה וסביבה מתאימה לתפילה כיצד? עם הרב יעקב–זכריה קטן, משפיע כללי בישיבת 'תומכי תמימים' אלעד.

כיתות יסוד (כיתות ד–ו): "והערב נא"- גמרא למתחילים, לימוד מתוך תחושת נועם וערבות + הדגמות עם הרב יוסף–יצחק יצחקוב, מחנך בתלמוד–תורה חב"ד נתניה.

כיתות גבוהות (ז–ח) : "כל יום יהיו בעיניך כחדשים" - כיצד הופכים אי–עשייה ל"אי" של עשייה? אולם 'יפה נוף' עם הרב יצחק ריבקין, מחנך ויועץ חינוכי.

מנהלים וסגל ישיבות: "חנוך למחנך על פי דרכו" - הקניית מיומנויות בהוראת והנחיית מורים אולם 'ברוש' (ליד 'יפה נוף') עם ד"ר מנחם פדר, פסיכולוג טיפולי, מטפל משפחתי ופסיכותרפיסט ומרצה בתחום.

בתום חלק הסדנאות נערכה הרצאה על ההתמודדות החינוכית המוטלת על כולנו בעידן האינטרנט - מצגת תחקירים מקצועיים ורב–שיח: סכנות מול צרכי האינטרנט, הצגת פתרונות ותדרוך כיצד להעביר את המסר לכלל ההורים עם הרב משה וייס, מנהל "מכון לציון ברינה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.