מערכת COL | יום ז' אב ה׳תש״ע 18.07.2010

ננעל סמינר מוצלח והתוועדויות בישיבת קיץ בנחל'ה

סמינר מוצלח והתוועדויות של שבת אחים גם יחד נערך בישיבת קיץ של ישיבת "תומכי תמימים נחלת הר חב"ד. הישיבת קיץ שהינו סמינר למתקרבים - מהראשונים בארץ במתכונת של "ישיבה " רשם לעצמו עוד מחזור מוצלח הידוע ביחודיותו בשל הלימודים בכל מקצועות התורה בדרכי החסידות. תלמידים מכל רחבי הארץ ההתאספו לימים של לימודים והתחברות לשרשים ולחלוחית חסידית ● התלמידים ערכו מסע בירושלים ובצפון במקומות הקדושים: צפת טבריה ומירון לדיווח מלא ולתמונות
ננעל סמינר מוצלח והתוועדויות בישיבת קיץ בנחל'ה
סמינר מוצלח והתוועדויות של שבת אחים גם יחד נערך בישיבת קיץ של ישיבת "תומכי תמימים נחלת הר חב"ד. הישיבת קיץ שהינו סמינר למתקרבים - מהראשונים בארץ במתכונת של "ישיבה " רשם לעצמו עוד מחזור מוצלח הידוע ביחודיותו בשל הלימודים בכל מקצועות התורה בדרכי החסידות. תלמידים מכל רחבי הארץ ההתאספו לימים של לימודים והתחברות לשרשים ולחלוחית חסידית בלתי ממוצעת ממעלה ראשונה.

בתכנית, המבורכת בצוות מרצים ומשפיעים וחברותה לכל תלמיד למדו הנערים בין השאר על גאולה ומשיח, אביי ורבא כמו גם על הרמב"ם והאריז"ל. שיטת הבעל שם טוב בהשגחה פרטית , הדיוקים ב"כתב אדמו"ר הזקן", ועוד.

בהתוועדיות שמעו התלמידים על המאסר והגאולה של הרבי הקדם מכלי ראשון -מחסידים שבאו מאחורי מסך הברזל .

בין המרצים היו: הרב יוסף הרטמן שדיבר על ה"אור החיים הקדוש" שיום ההילולא שלו חל בט"ו תמוז; ד"ר ר' טל ניר- תורה ורפואה ; הרב שמואל זהר- כשרות במאכלים; הרב חיים מאיר חזן- הלכות סת"ם; הרב טוביה ליצמן -עולם התלמוד; הרב יוסף ברגר דיבר בעניני דיומא – כניסה למקום המקדש והקרבת קורבנות בזמן הזה ואף הדפיס קובץ מיוחד עבור השיעור; הרב שמואל לוין ארכיטקט מקואות ושליח בבאר שבע - מקוואות הלכה למעשה; הרב שמואל א קוזלינר – הלכה מסורת ונוסח; הרב יהודה לייב,-אורח מיוחד- "ללמוד וללמד" תלמוד וטכנלוגיה; הרב אהרון קרניאל שי השליח בבני עייש- יעודה של הנשמה וקירוב לבבות; הרב צבי בורלא –הלכות בין המצרים;
הרב אברהם בומי פרידלנד ויוסף יצחק גנזבורג משלוחי הרבי לאה"ק הפליאו את השומעים בסיפורים שזורים בהתקשרות לרבי הלכה למעשה.

בין המתוועדים בימי הגאולה י"ב י"ג תמוז היו גם המשפיעים הרבנים יוסף פרידמן יצחק מאיר הלפרין- יו"ר ארגון צאצאי אדמו"ר הזקן , משה הלל, והרב יעקב צירקוס.-שמלבד השיעורים שהעבירו –ריתקו את השומעים. כמו"כ התוועדו - לדוברי הרוסית - הרבנים מרדכי גורליק ליפא קליין ושעיה גרצמן.

כחלק מהתוכנית ערכו התלמידים מסע בירושלים ובצפון במקומות הקדושים- צפת טבריה ומירון ולמדו על אישי המשנה והגמרא כן ביקרו והעתירו תפילה בין השאר בציונו של הרמב"ם,הרמ"ק ורבי מנחם מענדל מהראדאק ,בצפת עלו גם על ציון אחיו של הרבי הרה"ח ישראל אריה ליב ע"ה.כן ביקרו בבית כנסת האריז"ל החי שיום הסתלקותו גם חל בימים אלו . ושמעו הרצאה על תורתו.

מארגן הסמינר , הרב רונן סולבייציק, נכדם של הרבנים לבית בריסק שאף הוא התקרב לישיבה דרך הישיבת קייץ לפני שנים, מסכם:

התוכנית, היא הזדמנות מצוינת - לאלו שמצד סיבה לא לומדים בישיבה, -להתקרב לאורה של תורה בבחינת טעמו וראו כי טוב השם. יש לנו סטודנטים וחילים בחופשה שבאים לכמה ימים וזה נותן להם חיזוק וחיות ובזה ממלאים הם את" המצברים" לתקופות הבאות. בפרט שאינם ממשיכים את המסלול ב"ישיבה רגילה".

חלק מהסדנאות והשיעורים הם ברמה גבוהה ביותר שאף תלמידי ישיבה מהשורה יכולים לההתקדם בהם . כן יש לנו שעורים בסיסיים למתחילים עם התאמת חברותות מהשלוחים מלווים בהתוועדויות חסידיות.ופעילות במבצעי הקדש כתמימים מן המניין.

יש לזכור- מוסיף הרב רונן - שנחלת הר חב"ד מושפעת בלעה"ר מאנשי מעשה וחסידים, כך שמלבד צוות הישיבה רואים הנערים חיי קהילה חסידיים יחודיים שאי אפשר להעניק בכל מקום.כל שנה מבקרים בישיבה קבוצות שאינם "חב"ד" ומהם אף מחבר העמים.

לא נמנע מלציין ממה שסח אחד מראשי הישיבה בארץ," רואים שכאן ב"תומכי תמימים" מקבלים המון בתוך פרק זמן קצר" !

אף שהתוכנית הייתה צריכה להסתיים עתה , עקב בקשת התלמידים מאריכים אנו את הלימודים לעוד תקופה קצרה כשהדגש הוא שיעורים לימי בין המיצרים חדורים בצפיה לביאת המשיח
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.