מערכת COL | יום ד' אב ה׳תש״ע 15.07.2010

אריאל שרון לרבנים: "להתנתקות תהיה השפעה חיובית בישראל"

במלאות 5 שנים ל'אסון ההתנתקות', קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש' מפרסם שוב את פסק-ההלכה המעודכן, עליו חתומים קרוב ל-400 רבני ישראל, האוסר לקיים כל נסיגה או מו"מ כלשהו על נסיגה עם אויבי ישראל ● הקשר לכך, מפרסמים הרבנים את מכתבו המתפרסם לראשונה של ראש הממשלה דאז, מר אריאל שרון, לקונגרס הרבנים, כחודש לפני ביצוע ההתנתקות, בו הוא מביע את התנגדותו להזהרות הרבנים מהסכנה הגדולה שבמהלך זה, וחוזה "השפעה חיובית מכרעת על כל תחומי החיים בישראל" לסיפור המלא
אריאל שרון לרבנים:
חודש לפני ההתנתקות מקבל מר שרון את פסק הדין מהרבנים
במלאות 5 שנים ל'אסון ההתנתקות', קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש' מפרסם שוב את פסק-ההלכה המעודכן, עליו חתומים קרוב ל-400 רבני ישראל, האוסר לקיים כל נסיגה או מו"מ כלשהו על נסיגה עם אויבי ישראל. הרבנים אומרים כי הוכח שוב שרק הגיון התורה הנצחי הוא החוזה נכונה את אשר יתרחש בכל צורה של ויתור כלשהו על שטחי ארץ ישראל.

הרבנים מביעים את תמיהתם, על כך שמידי מספר ימים מוקמות 'ועדות חקירה' למיניהן, במקום לפתוח ועדה אמיתית לחקירת הפשע הגדול ביותר כלפי יהודים שהתבצע בארץ ישראל על-ידי ממשלת ישראל – ההתנתקות האומללה, שהביאה למאות הרוגים ופצועים עד כה, ולדרדור בטחון ישראל לעברי פי-פחת. "אנו מקוים", אומר מזכ"ל הקונגרס הרב אברהם לוין, "כי ועדת טירקל לחקירת אירועי המשט, תחקור בעיקר איך הגיעו ומי גרם למצב הנורא, שבו ישראל עומדת היום".

יו"ר הקונגרס, הרב יוסף גערליצקי, רב מרכז תל-אביב, מזכיר כי לאורך עשרים השנים האחרונות ניהל הקונגרס התכתבויות ענפות ופגישות עם עשרות מדינאים וראשי ממשלה, בהם הציגו הרבנים ללא כחל וסרק את עמדת התורה, ותמיד בסופו של דבר התממשו תחזיות ואזהרות ההלכה, לעומת 'תוכניותיהם' ו'חזונם' של כל אותם 'מומחי' ביטחון וקשרי חוץ.

דוגמא מזעזעת לכך היא מכתבו המתפרסם לראשונה של ראש הממשלה דאז, מר אריאל שרון, לקונגרס הרבנים, כחודש לפני ביצוע ההתנתקות, בו הוא מביע את התנגדותו להזהרות הרבנים מהסכנה הגדולה שבמהלך זה, וחוזה "השפעה חיובית מכרעת על כל תחומי החיים בישראל" שתביא ההתנתקות. "בתוך זמן קצר כבר כל אחד ידע ששרון שגה בצורה איומה בכל שורה במכתב", אומרים הרבנים, הוא כותב "כי ההתנתקות תביא את שלומם ושגשוגם של 'הנגב, ירושלים רבתי, גושי ההתיישבות, ואזורי הבטחון", וכולנו רואים מול עינינו את עשרות אלפי הפצמרי"ם שנחתו מאז על הנגב, את האיום המוחשי על ירושלים רבתי, את ההקפאה המתמשכת והויתורים המפליגים על גושי ההתיישבות שבאו בהמשך ישיר להתנתקות, ואת ההרג המתמיד, רחמנא ליצלן, בכל איזורי הבטחון – בדיוק כפי שהתריעו הרבנים על-פי דעת ההלכה בשלחן ערוך (חלק אורח חיים סימן שכ"ט).

"גם עכשיו, יש החושבים שאם רק נתגמש מעט פה ושם מול האמריקנים, ואולי עוד קצת בשביל אירופה, ובשביל ה'אהדה הבינלאומית' כנגד איראן, ונמשיך להראות לכולם ש'אנחנו רוצים מו"מ והם לא' – נצליח "לשמור על ה'עקרונות הבסיסיים לבטחון ישראל'", אומרים הרבנים, "אבל התורה איננה משתנית, והיא עומדת ומזהירה וזועקת – כל מו"מ על נסיגה גורמת לסכנת שפיכות דמים מיידית לאלפי יהודים!"

הרבנים מביעים את שביעות רצונם החלקית, מניצנים ראשונים של בניה בפרברי ירושלים, ודורשים לפתוח מיד בבניה בכל חלקי ארץ הקודש, כפי שהבטיח ראש הממשלה. הרב משה הבלין, רבה של קרית גת וסיו"ר הקונגרס הזהיר שמר נתניהו לא ילך בדרך של שרון כי כל יום נוסף של עיכוב כלשהו בבניה, מראה על כניעה נוספת ללחץ, וגורר תביעות ולחצים חדשים וקשים יותר. "אסור לנתניהו להתרשם כלל מהלחץ המופעל מארה"ב, הנשיא אובמה בארה"ב זוכה לתמיכה ירודה ביותר בדעת הקהל האמריקנית, ואין לו כל כוח אמיתי כלפי ישראל. מר אובמה מנסה לצבור הישגים ואהדה על חשבון בטחונה של ישראל, ובעמידה תקיפה של ישראל על עקרונותיה הלחץ ייפסק לחלוטין".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.