מערכת COL | יום ג' אב ה׳תש״ע 14.07.2010

מעמד רב רושם ומרגש בהסמכת רבנים בבלגיה ● גלרייה

בטקס מפואר ורב רושם, סביב שולחנות ערוכים בכל טוב, התכנסו מאות מתושבי בלגיה, למעמד הצדעה והסמכה לתלמידי ישיבת תות"ל באנטוורפן, שהתקיים באולמי fogol היוקרתי בעיר ● מרקם הציבור הססגוני הכולל חרדים, יהלומנים, רבנים ואישי ציבור, העיד יותר מכל על קשת הפעילות הענפה, עליה עמלו התלמידים –הרבנים במהלך כל שנת הלימודים לסיפור המלא
מעמד רב רושם ומרגש בהסמכת רבנים בבלגיה ● גלרייה
בטקס מפואר ורב רושם, סביב שולחנות ערוכים בכל טוב, התכנסו מאות מתושבי בלגיה, למעמד הצדעה והסמכה לתלמידי ישיבת תות"ל באנטוורפן שהתקיים באולמי היוקרתייםfogol.

מרקם הציבור הססגוני הכולל חרדים, יהלומנים, רבנים ואישי ציבור, העיד יותר מכל על קשת הפעילות הענפה, עליה עמלו התלמידים –הרבנים במהלך כל שנת הלימודים.

מהם כאלה שזכו לביקור שבועי במשרדי הבורסה או בחנויות היהלומים, ומהם משתתפים קבועים בשיעורים או בפעילויות, ואפילו הורים של ילדים שהשתתפו דרך קבע בתוכניות צבאות ה'.

כולם באו להודות ולהצדיע לישיבת תות"ל באנטוורפן, אשר לא שוקטת על שמריה ומדי יום ביומו תורמת ועוזרת לכל יהודי באשר הוא.

המעמד הונחה כמיטב המסורת ע"י הרב שמואל שי' פרנקל אשר ביד אמן שילב וחיבר בין חלק אחד של הערב למשנהו, ובין דרשה לחברתה.

עם פתיחת האירוע הוזמן לשאת את דברו נציג התלמידים הרב שמואל שיח' הלפרין, שסיפר על השנה הנפלאה והמיוחדת שעברו הבחורים "זו היתה שנה שלא נשכח כל ימי חיינו השנה הזו נתנה לנו בסיס לכל ימי חיינו. הלימודים והאווירה החסידית של השנה תלווה אותנו כל חיינו. הוא דיבר על הלכות בית הבחירה עם ביאוריו של הרבי בענין בית המקדש יבנה בידי אדם או בידי שמים והאריך שההנהלה העניקה לו את הדרך הלימוד (ידי שמים) ועכשיו התמימים הולכים לממש את זה (ידי אדם)"
קבוצת הורים גדולה של הבחורים הגיעו השנה להשתתף בחג הסמיכה. הרב שלמה נאבול ורעייתו מרחובות ישראל , הרב מרדכי הלפרין ורעייתו ממירון ישראל, והרב שמעון אייבארעס ורעייתו מאמסטרדם הולנד והרב שמואל הניג מירושלים ישראל.
נציג הורי התלמידים הרב שמעון שי' עייוערס, שהגיע במיוחד לרגל המעמד מהולנד הודה בשם ההורים לכל העוסקים והתומכים בישיבה. במסירות רבה. ובין היתר הודה לראש הישיבה הרב טברדוביץ העמל ללא לאות להצלחת התלמידים.

נציג המבצעים מר שי נהר צדק שיח' הודה לבחורים על כל עבודתם וכיצד הם גורמים לו להיות יותר שייך ויותר קרוב לתורה ומצוות ובדבריו הודה לשליח הרבי הרב שבתי שיח' סלבטיצקי שבהדרכתו ובהכוונתו הבחורים פועלים ללא לאות ומצליחים בקירוב הלבבות

את המשא המרכזי נשא אורח הכבוד הרב הגאון ר' יצחק דוד גרוסמן שליט"א אשר בא במיוחד מארץ הקודש להשתתף בחגיגית הסיום ודיבר כדרכו בחום ובהתלהבות על הזכות של הישיבה להעמיד רבנים ועל רמת הלימודים הגבוהה הודה לכל התומכים בישיבה ודיבר על זכותם.

הרב גרוסמן הסביר בהתרגשות רבה על ההכרת הטוב שיש לו לישיבה משום שנכדו התמים דוב בעריש העניג למד בישיבה ועבר את המבחנים בהצלחה ברך את הנהלת הישיבה ואיחל להם ברכת הצלחה בהמשך דרכם.

'המהפכה' זהו שמו של הקליפ המיוחד שמסכם את פעילות תלמידי הישיבה, תוך דקות ספורות עברו הצופים מכינוס אחד למשנהו מהדלקת חנוכה לשמחת הפורים, מיריד הפסח לתהלוכת הילדים בל"ג בעומר. מהפעילות בבתי הספר לצבאות ה', אנשים רבים מעולם המסחר דיברו בקליפ הזה על הפעילות הברוכה שהבחורים עושים. כולם עמדו משתאים לנוכח מעגל הפעילות האדיר.

במושב המרכזי של הערב ניגש מר הרצל שי' רחמים אשר בצורה מכובדת ומקורית העמיד דולר מיוחד שהרבי שלח לבית חב"ד מקופת "מורי וחמי". למכירה פומבית לטובת החזקת הישיבה. על דולרים אלו אמר הרבי שמתקיים בהם מה שכתוב בגמרא ש"כל הנוטל פרוטה מאיוב מתברך".

וכאן הגיע המעמד המגש של חלוקת התעודות ראש הישיבה הרב מנחם מענדל שיח' טברדוביץ ניגש אל טכס חלוקת התעודות וכל הרבנים הצעירים עם דמעות של שמחה ניגשו לקבל את תעודת הסמיכה לרבנות עליה עמלו שנה שלימה

לא בכדי טקס ההסמכה כה מכובד, אין זה סוד כי ישיבת תות"ל באנטוורפן נחשבת בעולם ההוראה החבד"י כאחת הישיבות הטובות ביותר ללימודי רבנות, בוגרי הישיבה הפזורים בעשרות מקומות ברחבי העולם ומשמשים ברבנות ושליחות, מהווים עדות חיה להצלחת הישיבה.

לימודי הישיבה מתייחדים הן בכמות הלימוד והן באיכות "בכמות" כאשר בתוך שנת לימודים אחת מסיימים תלמידי הישיבה את כל דיני איסור והיתר: תערובות, מליחה, בשר וחלב. כמו כן לומדים בישיבה את הלכות געולי עכו"ם, טבילת כלים ודיני מקוואות.

וב"איכות": בשונה מרוב ישיבות חב"ד בהם נלמדים רק פסקי השו"ע ונושאי-כליהם הנוגעים למעשה, מתייחדת הישיבה באנטוורפן בלימוד הדינים בהיקפם המלא, כל סוגיא נלמדת החל ממקורותיה בשיטות הראשונים ועד לפסקי אחרוני האחרונים. כמו כן מידי שבוע נמסר בישיבה שיעור מעמיק מפי רב, דיין או פוסק, המפתח דיון מעשי בהלכות הנלמדות, ומלמד כיצד להוציא פסקים מעשיים.

במעמד ההסמכה נטלו חלק: הגה"ח הרב יצחק דוד גרוסמן שליט"א, הרה"ג יעקב דוד שמאהל –דיין בקהילת שומרי הדת, הרה"ג שמואל לוריא – רב קהילת ויזניץ' באנטוורפן, הרב אבישלום שיח' קאלאזאן רב קהילת הספרדים באנטווערפען הרב יהושע שיח' רייך רב חסידי קלויזנבורג הרב חיים הורביץ ראש הכולל דאנטווערפעו הרב שבתי סלבטיצקי – השליח הראשי לבלגיה. הרב מנחם מענדל טברדוביץ –ראש הישיבה. הרב יעקב פרידריך והרב ר' נחום יעקובוביץ– מחשובי אנ"ש באנטוורפען
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.