מערכת COL | יום ב' אב ה׳תש״ע 13.07.2010

כמה עולה אצלך "תשרי"? ● מילה של קמיסר (פ)

כעת המגמה כבר ברורה. זה לא הולך להיות זול השנה, והצירוף החגיגי של שמחת תורה ושבת בראשית, רק מקשה יותר. אפרים קמיסר, מנהל האתר www.onlyny.co.il סוקר את שוק כרטיסי הטיסה לקראת חודש תשרי, נותן המלצות חד משמעיות, וקובע כי חסידי ברסלב הם פראיירים  לטור המלא
כמה עולה אצלך
תשרי בליובאוויטש (צילום ארכיון: מאיר דהן, COL)
אתם בהחלט זוכרים נכון. בשנה שעברה, מחירי הכרטיסים בשלב המוקדם הזה היו זולים בכ-50 אחוז!
אם בשנה שעברה בתקופה זו היו כרטיסים ב-680 דולר דרך אמסטרדם או פריז, הרי שבשנה זו היו כמה כרטיסים בודדים דרך קייב או פראג מתחת ל-900 דולר ועוד כמה דרך ספרד ב-900 ומשהו אבל כל השאר כבר מעל 1000 דולר.
הייקור במחירי הכרטיסים משקף מגמה ברורה אצל חברות התעופה. כיום כשניתן כבר לדבר על התובנות שלאחר המשבר הכלכלי, ניתן לומר כי חברות התעופה מאסו במכירת כרטיסים זולים מידי בחודשי החורף ומצד שני הפנימו כי כרטיסים ב1800 דולר בקיץ זה כבר לא זה.
החברות מבקשות לקבע מחיר ממוצע לאורך כל השנה. מבחינתם 1200 דולר – רציף. קיץ וסתיו, חורף ואביב.
ההרגשה היא שכל החברות העלו יחד את הרף ורק בודדות מוציאות עצמן מן הכלל מידי פעם עם כמות קטנה של כרטיסים מוזלים.

הימים הנוראים

החכמה הגדולה היא לברוח מהימים המבוקשים, הימים בהם כ-ו-ל-ם רוצים לטוס. כיוון שבימים אלו ברור שהטיסות מלאות יותר ויקרות יותר. אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם את הפריבילגיה הזו.

עונת החגים מתחלקת לארבע תקופות. שתיים לחוצות ועמוסות ושתיים דלילות ודי זמינות.

1. השבוע שלפני ראש השנה. תקופה לחוצה בה המון תלמידים ותלמידות מבקשים לטוס

2. עשרת ימי תשובה. תקופה רגועה הרבה יותר, התלמידים כבר נסעו והעובדים עוד עובדים.

3. המסדרון הצר של שלושת הימים בין יום כיפור לסוכות. תקופה מגה – לחוצה. חלומו של כל איש עובד ובטח עובדי הוראה... מי לא רוצה לטוס בדיוק אז??

4. חוה"מ סוכות. תקופה רגועה ביותר. מי כן רוצה לטוס בדיוק אז??

אם אתם עובדי הוראה, ענף התעופה תמיד לרעתכם. כמו שמחירון הקיץ היקר מתחיל בדיוק ביום החופש הראשון שלכם ב-1 ביולי, כך גם הימים בהם אתם יכולים לטוס בחגים הם בדיוק הימים הלחוצים והעמוסים ביותר. מחיר הכרטיס ינגוס חזק במשכורת ה-13 השמורה רק לכם...

להזמין? להמתין?

השאלה הראשונה שאני שואל כל פונה, מתי אתה חייב לחזור?
השנה, כש-'שבת בראשית' מגיעה בצמוד לשמיני עצרת ושמחת תורה, נוצרת בעיה רצינית עם החזרות לארץ. כולם כולם רוצים לצאת חזרה ביום ראשון, מקסימום שני – שלישי.
תארו לעצמכם איך הולכות להיראות הטיסות בימים אלו?
קחו בחשבון שחברות התעופה שכמובן פועלות תמיד רק לטובת הלקוחות... לא חיכו ל-טור המפולפל הזה וכבר לפני זמן רב במהלך יזום חסמו את כל הטיסות ודאגו שלא ניתן יהיה להשיג כרטיסים מוזלים לחזרות בימים הללו.
אם אתם חייבים לחזור בימים ראשון עד שלישי אין לכם למה לחכות, גם אם ייצאו עוד מחירים טובים בעתיד, הם בוודאי לא יהיו רלוונטיים לימים אלו.
המלצתי אליכם, לסגור כרטיס מיד!
אם ההלוך שלכם הוא לא בימים הלחוצים ואתם מסוגלים גם לשהות שם עוד כמה ימים אחרי החג טרם החזור לארץ, אולי אולי כדאי עוד להמתין.

מחיר קבוצתי מיוחד

אם החלטתם להתקדם ולהזמין, אני שמח להמליץ כעת על שני דברים עיקריים ובשניהם יש כעת מקומות זמינים כאן ועכשיו. לא המתנות ולא 'סטנד ביי'.
מחיר קבוצתי על טיסות 'אל על'. בין 1210$ ל-1250$ (כרגע בזמינות מלאה) אפילו בימים הלחוצים ביותר ובטיסות המבוקשות ביותר. מגוון אופציות להלוך ולחזור פרוסים על פני כל תקופת החגים. כמובן שמידי יום נסגרות קבוצות ומצתמצמות האופציות הזמינות.
כמו כן, ליוצאים לפני ראש השנה בלבד, מחיר מיוחד עם 'אליטליה' דרך רומא עם קישור מיידי הן בהלוך והן בחזור. בטיסות אלו יטוסו עשרות מאנ"ש ולכן זו הזדמנות להורים רבים המבקשים לחסוך עד כמה שניתן, לשלוח את הילדים בטיסות מלאות במכרים.

גילו את אמריקה

לפני כשנה כאשר העליתי את האתר לאוויר, החל אט אט הקהל החבד"י (שאליו אני בעיקר מכוון) להבין, כי תמו הימים בהם יש צורך "לרדוף" אחרי סוכן הנסיעות. הוא זמין כעת ברגע.
השיחות האין סופית בניסיון לברר איזו קבוצה עוד פנויה כבר פאסה. היום מקליקים בבית בחלון המכירה של קבוצות ה'חגים' – 'כינוס השלוחים' – 'ג' תמוז' ורואים בדיוק מה זמין. גם ב9 בבוקר וגם ב12 בלילה. כאשר זה מוחלט שרוצים את זה, רק שולחים את מספר הקבוצה ושמות הנוסעים בתחתית העמוד, וסוכן הנסיעות כבר חוזר.
אבל כאשר זה עולה לאינטרנט זה הופך לנחלת הכלל ובמהלך השנה זכיתי לראות קהלים גדולים מטיילים אצלי באתר, הקונספט של אתר נישה ל-'ניו יורק' קרץ לרבים.
בציבור הכללי לא מכירים מחירים כמו אלו שיש אצלנו, אף אחד לא לוקח קבוצות עבורם ולא סוגר "דילים" למענם.
מאז שקבוצות החגים של 'לכיש טורס' עלו אצלי באתר, אני רואה ב"ה זרם בלתי פוסק של הזמנות דווקא מחוץ לאנ"ש. אנשים שמבינים כי המחירים הללו לתאריכים הללו שווים זהב.
רשת 'לכיש טורס' אומנם לוקחת את המקומות במטרה לסדר ל-ליפסקר גופין ואמיתי את המחירים הטובים ביותר, אבל גם טייטלבוים, טיבי וטולדאנו הולך...
אני אומר לכם ידידי החבדניקים, זו לא השנה להתחכם בה. מי שלא יידע לסגור מהר יימצא עצמו עם כרטיס שחוזר עם אחרוני עולי הרגל בז' בחשוון.

אשרינו שיש לנו

אנחנו רואים אותם כל שנה בשדה התעופה. כאשר אנו עומדים בדלפקים ל-ניו יורק, הם מתדפקים על טיסה לכל יעד מזרח אירופאי שהוא במרחק שחייה מאומן.
בברסלב, יאמר לך כל קפצן וקבצן כי עסקני החסידות מרמים אותו ו"עושים עליו קופה".
אם הייתי אני חסיד ברסלב, הייתי מוציא את הטור החודשי שלי לפגרה בין החודשים אב לחשוון, כיוון שאין לי הכלים להסביר מדוע בתקופת החגים כרטיס לאומן שזה רק שעתיים טיסה עולה 800 דולר, ואילו כרטיס לניו יורק שזה 12 שעות טיסה עולה 1080 דולר.
זו שערורייה של ממש. חבורה של צמאי ממון מבצעים קרטל עסקי על חשבון חסידי החצר שלהם.
אשרינו שיש לנו איש כר' עוזר אלפרוביץ שמוכיח לכולם איך דווקא כשעושים הפוך, גם מטיבים עם הקהילה וחוסכים כסף לאנשי החצר הקרובה, גם ללא בושה מרוויחים ביושר בצורה נאה ואף יכולים לתרום ספרי תורה בכל שני וחמישי, בחזרה לקהילה...
אשרינו !


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.