מערכת COL | יום א' אב ה׳תש״ע 12.07.2010

ה'מונדיאל' לא מנע מתושבי ת"א להשתתף בכינוס תורה

מאז הוראת הרבי, לפני 25 שנה, לערוך כינוסי תורה ו'סיומי מסכת' בתשעת הימים, על-מנת להוסיף בשמחה של תורה ומצוה בימים אלו, ה'כינוס-תורה' במרכז תל-אביב הוא הפותח, באירוע מרשים וסוחף, את 'כינוסי התורה' בארץ-הקודש ● בבית חב"ד בתל-אביב להקדיש את הכינוס כולו לזכר הרב מרדכי אליהו זצ"ל שהיה נוהג להשתתף בכינוסי תורה אלו, ולכבד את בנו, הרב יוסף אליהו לנאום בכינוס, ובכך למלאות את מקומו של אביו הדגול זצ"ל לסיפור המלא 
ה'מונדיאל' לא מנע מתושבי ת
מאז הוראת הרבי, לפני 25 שנה, לערוך כינוסי תורה ו'סיומי מסכת' בתשעת הימים, על-מנת להוסיף בשמחה של תורה ומצוה בימים אלו, ה'כינוס-תורה' במרכז תל-אביב הוא הפותח, באירוע מרשים וסוחף, את 'כינוסי התורה' בארץ-הקודש.

המסורת המשיכה גם השנה מחיל אל חיל, בבית-הכנסת 'גאולת-ישראל חב"ד-בית משה', שחודש ושופץ לאחרונה, והינו כיום מבתי-הכנסת המפוארים ביותר בארץ-הקודש. מאות מתושבי העיר נהרו אל בית הכנסת הגדול והמרהיב, בית-מקדש מעט, כדי ללמוד על תפארתו ויופיו של בית המקדש השלישי, שיהיו בקנה-מידה שונה לחלוטין....

רק דבר אחד העיב על שמחת התורה בטהרתה: הראשון לציון, המקובל הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שהיה עמוד התווך של כינוס זה מידי שנה, כאשר בנאומיו שובי-הלב ובשפתו הציורית היה מתאר בערגה ובמוחשיות מדהימה את בנין בית המקדש במהרה במציאות העכשווית והמוכרת, מי שהיה למופת של ציות והתמסרות להוראת הרבי ולזירוז הגאולה, נתבקש לישיבה של מעלה חודש לפני הכינוס. בעקבות האבידה הגדולה, הוחלט בבית חב"ד בתל-אביב להקדיש את הכינוס כולו לזכרו ולעילוי-נשמתו, ולכבד את בנו, הרב יוסף אליהו שליט"א, ראש כולל 'דרכי הוראה לרבנים' להיות לנואם אורח בכינוס, ובכך למלאות את מקומו של אביו הדגול זצ"ל.

בקריאת פרקי תהילים התכבד הרב שלום-בער בוטמן, משפיע קהילת חב"ד בתל-אביב. את המשא המרכזי והעיוני בנושא בית הבחירה והגאולה נשא הרב יוסף גערליצקי, שליחו הראשי של הרבי לתל אביב, רב מרכז העיר ורב קהילת חב"ד בעיר, שהסביר ב'דבר מלכות' איך שאצל משיח צדקנו תתחדש המלוכה מכוח התורה ולכן מורח ודאין. כמו"כ נערך 'סיום' על מסכת חגיגה. את הסיום השנה ערך הרב שניאור זלמן כהן, משפיע בישיבת חב"ד 'חזון אליהו' בתל-אביב, וממגידי השיעור בכולל 'תפארת זקנים לוי יצחק'.

בחיל וברעדה ניגש הרב יוסף אליהו, למלא את מקום אביו זצ"ל בדרשותיו המפורסמות על בנין בית המקדש השלישי והגאולה הקרובה. הרב אליהו תיבל את דבריו בסיפורים מרתקים מחייו של אביו זצ"ל.

בין השאר נזכר הרב אליהו: "לפני כארבעים שנה, הוזמנו אבי-מורי זצ"ל, יחד עם הרה"צ רבי יהודה צדקה זצ"ל, לבית-כנסת חשוב בשכונה בדרום הארץ, על-מנת לשאת דברי חיזוק ועידוד בדרך התורה. והנה יוצא לקראתם רב בית-הכנסת כשפניו חפויות: "רבותיי, יסלחו לי נא כבוד תורתם, שהטרחתים לבוא מרחוק כל-כך, שכן, ב'טעות' קבעתי את זמן הדרשה בבית הכנסת לזמן של משחק כדורגל מאד 'חשוב', ועל-כן אין בבית-הכנסת כי אם שלושה אנשים... כל השכונה נשארו לצפות במשחק..." נענו לו הרבנים במאור-פנים "שלושה אנשים? והלוא בשביל לדבר דברי תורה בפני איש אחד בלבד שווה היה לבוא!"

הרב אליהו סיים בחיוך: "והנה, הרב גערליצקי שליט"א, שליחו של הרבי, אם מחוסר ידיעה ואם בכוונה, לא חשש לקבוע את זמן הכינוס לזמנו של משחק הכדורגל העולמי, וברוך-ה' בית הכנסת הגדול מלא עד אפס מקום..."

בסיום דבריו של הרב אליהו, הוקרן קטע וידאו מביקורו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל אצל הרבי מליובאוויטש בה השתתף גם הבן הרב יוסף אליהו.

על חלק ה'שמחה של מצוה' הופקד החזן הראשי – לת"א וירושלים הר"ר חיים אדלר, שיחד עם מקהלתו הפליא לשמח את הקהל בקטעי חזנות, והרב יוסף בא-גד שליט"א, שדיבר בהתלהבות על המגדלור שחב"ד הקימה בלב תל אביב לתושבי ת"א-יפו. הציבור צפה במצגי מולטימדיה וקטעי וידאו הממחישים את בנין בית-המקדש השלישי, מעשי-ידיו של ר' יחזקאל גבירץ, משלוחי חב"ד בתל-אביב. את הכינוס הנחה בכישרון רב הרב יצחק ביר, מנהל אגף הפעילות במרכז חב"ד ליובאוויטש תל-אביב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.