מערכת COL | יום כ"ד תמוז ה׳תש״ע 06.07.2010

מדינת משטרה? שוטרים ואנשי שב"כ פשטו על בית-חב"ד ● בלעדי

כ-60 מתושבי ירושלים התאספו אמש (שני) להתוועדות וכינוס חיזוק בבית-חב"ד בשכונה הירושלמית פסגת-זאב, עם השליח הרב אריאל פז ● אלא שגורמים במשטרה ובשב"כ לא ראו בעין יפה את נוכחותם של כמה מהאורחים שהגיעו מיצהר, בראשם הרב יצחק שפירא, והם עצרו ועיכבו לחקירה 8 אנשים ● ל-COL נודע כי מושתל של השב"כ נכח בהתוועדות ● השליח עוכב גם הוא לחקירה בשטח בית-חב"ד, והוא חושף גם כי קיבל מכות מערבים ● אז מה בדיוק קרה שם? בפנים: דיווח מקיף לסיפור המלא
מדינת משטרה? שוטרים ואנשי שב
ההתוועדות בבית-חב"ד, אמש - רגעים לפני הפשיטה (צילום: הקול היהודי)

 מאת: נתי רבינוביץ, COL

התפשטות המשפחות הערביות אל תוך שכונת פסגת-זאב הירושלמית, הפכה מזמן למכת-מדינה.

הערבים מהשכונות הערביות הסמוכות "גילו" את השכונה בשנים האחרונות, וכיום מתגוררות בה למעלה מ-500 משפחות ערביות.

לפני כשנה החל השטח בשכונה להתעורר. לצעירים המקומיים, חילוניים כדתיים, נמאס מהאוירה העכורה והמאיימת ברחובות. בנוסף לכך, עשרות בנות החלו מתרועעות עם צעירים ערבים, והתושבים החליטו לומר די למצב.

כחלק ממערך ההסברתי רחב-ההיקף בשכונה, הגיע אמש הרב יצחק שפירא, ראש-ישיבת "עוד יוסף חי" בשכם להתוועד עם תושבי השכונה, לבקשתם.

המקום שנבחר היה בית חב"ד של השליח הרב אריאל פז שמנסה בכל כוחו להלחם בהתבוללות הנוראה בשכונה.

אלא שגורמים במשטרה ובשב"כ לא ראו בעין יפה את ההתארגנות, והם ארבו מסביב לבית חב"ד, הטרידו ועצרו חלק מהנוכחים במטרה להפחידם ולעצור את המלחמה בנישואי התערובת בין צעירי וצעירות השכונה היהודיים והערביים.

מסע הפחדה

מבדיקת שערכנו עולה, כי במקום לא נשמעה אפילו קריאת התלהמות אחת. וכמובן שלא היתה שם קריאה לפגוע בערבים.

השליח, הרב אריאל פז, סיפר ל-COL כי הוא נדהם אמש מפשיטת המשטרה: "בפירוש, לא היתה אף קריאה לפגוע בערבים בצורה פיזית, חלילה. לא זוהי דרכנו. רק התוועדנו על חיזוק הזהות היהודית ועל מניעת נישואי התערובת. על הבעיה החולנית שבנישואין עם מי שאינו יהודי".

"אני אישית", הוא ממשיך וחושף, "חטפתי מספר פעמים מכות מערבים, כשהתרעתי בפני צעירות יהודיות שהיו איתם על חומרת הסכנה שבדבר. הגשתי תלונות במשטרה על תקיפה, אבל לא הסכימו לשמוע אותי בכלל", טוען השליח.

השליח, הפועל במקום 18 שנה, עוכב כאמור לחקירה. "הבלשים ביקשו ממני להזדהות אחרי שצילמתי אותם עושים את כל הבלאגן. הם מחקו את כל התמונות".

לדעתו, מדובר במסע הפחדה מוזר ושהוא לא ירתע: "זה בהחלט לא מפחיד אותי. אני יודע שעשיתי את המעשה הנכון. מחובתי כשליח לדאוג גם לתופעת ההתבוללות. אם היתה אלימות כלשהיא, היא וודאי לא קשורה אלינו. ואני עדיין לא מאמין שהתוועדות, ניגונים ואמירת לחיים, נחשבת כאיום בעיני המשטרה".

שתול של השב"כ - בהתוועדות

ל-COL נודע גם, כי ככל הנראה אחד מהנוכחים בהתוועדות היה מושתל של השב"כ שניסה להפליל את מי מהנוכחים, אך כאמור, ללא הצלחה מיוחדת.

גם בעמותת חננו, הפועלת למען עצירים יהודיים בגין "עבירות בטחוניות", טוענים בשיחה עם COL כי כל מטרת עצירת הבחורים אמש, היתה אך ורק לשם הפחדה.

אריאל גרונר
, פעיל בכיר בעמותה, שסייעה אמש רבות לעצורים, אומר כי הלקיחה של כמה מהבחורים למעצר והוצאת צו-הרחקה שלהם מהאיזור מעידה כי השב"כ בלחץ.

הוא טוען כי השב"כ אחראי להגעת הערבים לשכונה, באות תודה על כך שסייעו למערכות הבטחון בהיותם משת"פים, ומשם הזרם רק הלך וגבר.

כך או כך, הסאגה בשכונה בעיצומה, וגם המלחמה על כל בת ישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.