מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשס״ד 16.06.2004

חנוכת הבית לישיבת חב"ד באלעד

בטקס רב רושם ורב נערך ביום שלישי טקס חנוכת הבית לישיבת חב"ד באלעד שזה עתה נכנסו למבנים החדשים שלהם הממוקמים במתחם החינוך החדש ברובע c בעיר. עשרות רבות של ידידים ותומכים ואנ"ש מאלעד, וכמובן התמימים תלמידי הישיבה והוריהם - לקחו חלק במסיבה זו, שבמהלכה קיבלו סקירה על הצלחת הישיבה בגשמיות ברוחניות. באירוע נטלו חלק רבנים מאלעד ומחוצה לה שלא הסתירו את התפעלותם מהצלחת הישיבה.
חנוכת הבית לישיבת חב
הרב חנניה יוסף אייזנבך, ראש ישיבת תות"ל בני ברק נושא דברים
פתח והנחה את האירוע בטוב טעם ר"מ הישיבה הרב אברהם חיים מזרחי שקישר את האירוע עם פרשת השבוע עפ"י שיחותיו הק' של הרבי. ראשון הנואמים היה הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שלא הסתיר את התפעלותו מההתפתחות הישיבה בצד הגשמי ובצד הרוחני, ובמשך שעה ארוכה ריתק את הקהל בדבריו המיוחדים ובדברי שבח על הישיבה והעומדים בראשה. אחריו דיבר הרב יוסף בנימין הלוי וואזנר, רב קהילות החסידים באלעד, שקישר את הצלחת הישיבה לשתים עשרה המטות שבפרשתינו והשווה את הישיבה למטה אהרון שפרח במהירות וגמל שקדים שהוא פרי הממהר להפריח וכך הישיבה כבר הספיקה להעמיד תלמידים חסידיים ולמדנים. אחריו דיבר הרב חנניה יוסף אייזנבך, ראש ישיבת תות"ל בני ברק ומראשי מערכת האנציקלופדיה התלמודית, שפתח בדברי ברכה על הישיבה והסביר בצורה מופלאה את טענת קורח לגבי בית מלא ספרים האם חייב במזוזה שזה עניין של ישיבה – בית מלא ספרים, והיום קובעים את המזוזה בישיבה ומחזקים עי"ז (כשמבטלים את טענת קורח) את התקשרותנו עם משה רבינו שבדור. אחריו נאם ראש הישיבה הרב אברהם אשר בלינוב שקישר בטוב טעם את הקשר שבין חנוכת הבית של מקום תורה עם פרשת השבוע, ושיבח את מנהל הישיבה הרב אליעזר ויספיש שמשקיע לילות כימים להצלחת הישיבה בגשמיות, ובסוף דבריו הודה במילים נרגשות לראש המועצה על כל העזרה שהגיש ומגיש לישיבה בכל עת. כמ-כן הודה ראש הישיבה למנהל מחלקת החינוך הרב יחזקאל חנונו ולמנהל מח' שפ"ע מר רמי ארזי שהשקיעו ומשקים את כוחם ומרצם להתפתחות הישיבה. אחריו נאמו בזה אחר זה הרבנים הגאונים שלא הפסיקו לשבח את הישיבה שבזמן כה קצר כבר יצא שמה לשם ולתפארת ולתהילה. בין הדוברים בלטו במיוחד דבריו החמים של ראש המועצה הרב צוריאל קריספל שציין בדבריו את הקשיים שהיו למועצה בפיתוח המתחם הזה של קריית החינוך אבל כשהוא רואה את התוצאות הוא מקבל כוח להוסיף כהנה וכהנה לעשות למען הצלחת מוסדות התורה בעיר. אחריו נאם מנהל מחלקת החינוך בעיר הרב יחזקאל חנונו שגם הוא התפעל מהתפתחותה המהירה של הישיבה והבטיח את המשך עזרתו למען הצלחת השיבה בעתיד בע"ה. הפרק המרגש בערב היה בעת שהרבנים וראש המועצה קבעו את המזוזות במבנים החדשים בברכה ובאיחולים להמשך התפתחות הישיבה המביאה אור לכל תושבי העיר אלעד. בהמשך, יצאו הרבנים והעסקנים והאורחים לסיור בחדר האוכל החדש של הישיבה ובשני כיתות הלימוד החדשות וגם שם קבעו מזוזות והתפעלו מהיופי וההידור המושקע במבנים הללו והודו נרגשות למארגני האירוע על האירוע המרשים. באירוע השתתפו, עסקנים ואנשי ציבור וביניהם: מנהל מחלקת החינוך בעיר הרב יחזקאל חנונו, הרב אלימלך שחר מנהל מוסדות חב"ד רחובות, ר' יצחק הבלין מנהל מוסדות חב"ד קריית גת, הרב זאב רייניץ מנהל ישיבת תות"ל בית שמש, הרב אברהם בורנשטיין מנהל ישיבת חברו באלעד.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
גם אני השתתפתי
כ"ז סיון ה׳תשס״ד
רציתי בכמה שורות אלו להביע את הערכתי כלפי הישיבה והעומדים בראשה הידועים כאנשים טובי לב ובעלי מסירות נפש עם דאגה כנה לזולת וע"כ אני מאחל לכם הצלחה גדולה ותלכו מחיל אל חיל ובעזהי"ת שנה הבאה בני השני גם מצטרף לישיבה שלכם (כמו הראשון ובעקבותיו) ואין מילים בפי להודות לכם, ושימלא השי"ת משאלום לבכם לטובה ולברכה, אמן.
ד.ל.
2.
כל הכבוד!
כ"ז סיון ה׳תשס״ד
כל הכבוד עלו והצליחו.
3.
ישיבת אלעד
כ"ז סיון ה׳תשס״ד
כל כך הרבה ישיבות עם כל כך הרבה חובות למה צריך עוד ישיבה.
צריך לבסס ישיבות קיימות.בכל מקרה שיהיה בהצלחה.
4.
כל הכבוד
כ"ז סיון ה׳תשס״ד
כל הכבוד להרב בלינוב
6.
הרב גראבסקי
כ"ח סיון ה׳תשס״ד
משום מה נשמט מעורכי הכתבה נאומו של הרב גראבסקי רב קהילת חב"ד באלעד וכן ה"מזמור לתודה" שראש הישיבה הרב בלינוב נתן לרב גראבסקי ולכל קהילת חב"ד באלעד ע"כ שבמשך חצי שנה נתנו לתלמידי הישיבה ללמוד בבית הכנסת חב"ד בעיר עד שנכנסו למבנה החדש.
מקוה אני ששורות אלו יופיעו וכך יהיה זה תיקון קטן להשמטה שבטח היתה בלי כוונה כלל וכלל.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.