מערכת COL | יום כ"ג תמוז ה׳תש״ע 05.07.2010

אחרי הפגיעה ברב החב"די: שוטרים יתחפשו וילכדו אנטישמיים

חודש לאחר שניאו-נאצים הפריעו לנאומו של הרב בנימין ג'קובס רבה של הולנד, כשהם קוראים "הייל היטלר", חושף הרב ג'קובס את התוכנית המלאה של המשטרה לטיפול באנטישמיות ● במרכז התוכנית: השוטרים יתחזו ליהודים  לסיפור המלא
אחרי הפגיעה ברב החב
טיפול שורש. הרב ג'קובס על מפכ"ל משטרת הולנד (צילום ארכיון: COL)
האם השקט יחזור להולנד? חודש אחרי התקרית האנטישמית בהולנד, במהלכה הפריעו ניאו-נאצים לנאומו של הרב בנימין ג'קובס רבה של הולנד, כשהם קוראים לעבור "הייל היטלר", הוא חושף את התוכנית החדשה של המשטרה לטיפול באנטישמים - כפי שנמסר לו על-ידי המפכ"ל ההולנדי.

כזכור, לפני חודש נשא הרב ג'קובס דברים במחנה הריכוז "וווכט" בהולנד. באירוע נכחו רבנים ואישי ציבור.

באמצע הנאום פרצו למקום רוכבי אופנוע שנראו כהולנדים, והפריעו לו במהלך הנאום. הם צעקו לעברו קריאות אנטישמיות ונמלטו מהמקום, ללא שנתפסו.

השבוע, ערך ערוץ 7 ראיון טלפוני עם הרב ג'קובס, לאחר שהצהיר כי משטרת הולנד מתכננת להתחזות ליהודים על מנת לתפוס את מארגני הפעולות האנטישמיות.

הוא אמר כי מדובר בפעולות הגנתיות אך לא מונעות. הוא המשיך וציין כי רק למידה ופעילות חינוכית תוכלנה למנוע את העדויות ההולכות וגוברות של האנטישמיות הגואה בקרב ההולנדים.

הרב, שסמכותו כרב ראשי הממונה על 11 מתוך 12 מחוזות הולנדים, וממונה כחבר בכיר במרכז הרבני של אירופה, סיפר כי פנה אליו ראש העיר הנבחר של אמסטרדם על מנת לדון בשאלה כיצד לפתור את בעיית האנטישמיות.

הרב סיפר בראיון לערוץ 7 כי יהודי הולנד לפני השואה הרגישו מאוד הולנדים, כלשונו, הם בטחו בעם ההולנדי והרגישו חלק מן המדינה. המלחמה הביאה לשינוי קיצוני, מכיוון שהיהודים בהולנד- עד הסוף המר - האמינו כי נאמנותם להולנד תעביר אותם בבטחה את שנות המלחמה, אך בפועל הנאצים כבר החלו לפעול בשטח. כיום, בהערכה גסה, ישנם בהולנד כ-40,000 יהודים בלבד. רובם לא גרים בקהילות מאורגנות. הרב סיפר כי מרבית היהודים האורתודוקסים כבר עלו לישראל, ואת מי שנשאר שם לא כל כך מעניינת היהדות.

עוד סיפר הרב כי ישנה תחושה שסיפור אנה פרנק מציין את קהילה ההולנדית כמצילת יהודים, אך למעשה זה היוצא מן הכלל. הרב קרא לכל המטיילים בהולנד ללכת לבקר את התיאטרון היהודי, לשם כינסו הנאצים את כל היהודים על מנת להובילם למחנות השמדה.

כיום, סיים הרב, לא מדובר על פעילות אלימה אך האנטישמיות פורשת כנפיים שוב. הרב הדגיש כי מרבית ההולנדים אינם מסכימים לנושא, "ההבדל הוא שבזמן מלחמת העולם השנייה הממשל ההולנדי היה אנטישמי וכיום זה בדיוק להפך".

הרב סיפר על תנועת "יד אחת" שהוקמה לפני 20 שנה במטרה לחנך כנגד האנטישמיות. הוא אמר כי נציגי הממשלה תומכים מאוד בהצבת סטנדרטים התנהגותיים. הוא אמר כי לימודי הבסיס בהולנד כוללים לימודי תרבות הולנדית, המאופיינת בקבלת תרבויות שונות וסובלנות. לימודי החובה יכללו הן את המגזר המוסלמי בהולנד והן את המגזר הכללי. חלק משיעורי היסטוריה יכללו שיעורים על יהדות הולנד, מלחמת העולם השנייה ותוצאותיה בהולנד, ואפילו פגישה עם ניצול שואה.

לשאלה מה צופן העתיד יהדות הולנד השיב הרב כי הוא רואה עצמו כחגורת הצלה שנשלחה להולנד מטעם הרבי מליובאוויטש, הוא מדגיש כי תפקידו הוא להציל את מי שניתן מתוך 70%-80% המתבוללים. "עתיד יהדות הולנד הוא עלייה לישראל", חתם הרב את הראיון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.