מערכת COL | יום כ"ג תמוז ה׳תש״ע 05.07.2010

מרכז מיסיונרי חדש נחשף ליד התחנה המרכזית בתל אביב

המרכז, בניין מפואר בן שלוש קומות בלב רחוב שלמה, מפעיל בית תמחוי לנזקקים וניצולי שואה וכן בית קפה המגיש שתייה חמה ומזון חינם אין כסף "במטרה לקרב כמה שיותר יהודים אל המנהיג" ● אנשי המרכז המיסיונרי מדווחים בפרסומיהם הפנימיים על שיטת הפעולה הנואלת ומודיעים: "תוך זמן קצר יש לנו עשרה מאמינים צעירים הלומדים ומתכננים לעבור הטבלה"  לסיפור המלא
מרכז מיסיונרי חדש נחשף ליד התחנה המרכזית בתל אביב
המרכז המיסיונרי בלב תל אביב

במרחק של כמה עשרות מטרים מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, בלב האזור ההומה ביותר בעיר הגדולה בישראל, בלב רחוב שלמה, שוקם ושופץ לאחרונה מבנה מפואר ששום דבר במראהו החיצוני אינו מסגיר את הנעשה בתוכו. רק מבט מעמיק במשקוף הדלת מגלה כי המזוזה שהייתה קבועה בפתח נעקרה. כניסה פנימה מגלה מרכז שוקק פעילות. בימים האחרונים חשף ארגון הפעילים יד לאחים כי המבנה כולו, על כל קומותיו ומחלקותיו, אינו אלא מרכז מיסיונרי מסוכן ומפוקפק.

מדי יום שלישי נערכת במקום חלוקת מצרכים לנזקקים. עשרות רבות של אנשים מגיעים למקום. הנזקקים מתייצבים במקום כשבידיהם אישורים הניתנים מלשכות הרווחה על היותם נזקקים הזכאים לשירותי סעד. חלק ניכר מפוקדי המקום נמנה עם עולי חבר העמים. הבניין אף מאכלס אולפן הקלטות מקצועי, המשמש כתות מיסיונריות להקלטת שירים בעלי אופי מיסיונרי מובהק בעברית, במסגרת הטקטיקה החדשה בה נוקטים המיסיונרים לאחרונה לשווק את פעילות הבישור שלהם להאדרת אותו האיש, באמצעות מוזיקה.

מי שמבקש להתוודע לכוונותיהם האמיתיות של המקום הקרוי גם 'גוספל קפה' ובעברית 'קפה הבשורה', מוזמן לעיין בפרסומים המיסיונריים שיד לאחים הצליח להניח ידו עליהם. "לאחרונה", מבשרים המיסיונרים לאנשיהם בשפה האנגלית, "פתחנו את המרכז המשיחי בתל אביב, בנין בן שלש קומות עם אולם כינוסים לשיעורים וכן מטבח תעשייתי המשמש לנו לתפעול בית תמחוי. פעם בשבוע יש לנו בית קפה המושך אליו כמאה וחמישים איש כל שבוע. בבית הקפה יש אווירה נחמדה, קפה בחינם ומוזיקה טובה. הצוות שלנו מדבר עם האורחים ומזמין אותם להגיע למחרת לקהילה המשיחית דוברת העברית.

מעדות מזעזעת שהגיעה השבוע ליד לאחים על ידי מבקר תמים בבית התמחוי עולה כי בסיום הסעודה, מתבקשים הנוכחים לברך יחדיו את אותו האיש וכי על השולחנות דאגו המיסיונרים לפזר את ספרי הברית החדשה. 

"המטרה שלנו", מצהירים המיסיונרים ברורות ובצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, "היא שהקהילה החדשה הזו תגדל על ידי בישור, ושהגוספל קפה יהיה חלק חיוני בצמיחה הזו. הקהילה הרוסית שלנו גם כן נפגשת במרכז. כך שיש לנו מפגשים בשתי השפות".

"אני ואשתי", מדווח אחד המיסיונרים הבכירים לחבריו בהתרגשות, "הננו חלק מהמרכז המשיחי דובר הרוסית בתל אביב המתרחב במהירות. כ-150 איש משתתפים במפגשים הנערכים במרכז, רבים מהם מתנדבים לתחזק את המרכז ולהשתתף בקהילת בית התבשיל. אנו עושים הרבה 'בישור' ויש לנו רשת של מתנדבים. אנו מזמינים אותם להגיע לשם בחינם, ולאט אבל בטוח הם לומדים אודות המנהיג. אני עובר משולחן לשולחן ומתחבר עם האנשים. תוך זמן קצר יש לנו עשרה מאמינים צעירים הלומדים ומתכננים לעבור הטבלה".

אלבום התמונות של המרכז המיסיונרי מכיל תמונות שבהן נראים חיילים במדים, בשירות המיסיון, כשהם מעניקים תעודות הוקרה לקשישים ניצולי שואה. תמונות אלו ממחישות את הולכתם שולל של חיילים וניצולים כאחד, במסווה פעילות הומניטרית כביכול שיוזמיה ומחולליה מצהירים, כאמור, מפורשות על מטרתם "לקרב כמה שיותר יהודים אל המנהיג" עפ"ל.

יו"ר יד לאחים, הרב שלום דב ליפשיץ, התייחס לחשיפה בחומרה רבה בקובעו כי הפרסומים המיסיונריים החוברים לפעילות הנפשעת אינם מותירים מקום לספקות בדבר העוול המחפיר הנעשה במקום מדי יום ביומו. הגרש"ב ליפשיץ קורא לעשות הכול על מנת להביא לתיקון חוק המיסיון לנוכח המשך ההתפשטות המיסיונרית שאינה יודעת גבולות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.