מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תש״ע 02.07.2010

ביוזמת "איגוד יהודי ז'יטומיר" נערכה שחיטה מהודרת

איגוד יהודי ז'יטומיר בראשות הרב שלמה וילהלם רב העיר ז'יטומיר ומערב אוקראינה, ערך שחיטה כשרה ומהודרת למען יהודי אוקראינה, שחיטה שרמת כשרותה והידורה אינה נופלת מרמת הכשרות של שחיטה מהודרת על כל פרטיה ודקדוקיה  לסיפור המלא 
ביוזמת
במסגרת פעולותיו הברוכות של הגרי"א יאקאב שליט"א למען ביצור חומת הדת והכשרות, נקרא בשבוע שעבר על ידי איגוד יהודי ז'יטומיר בראשות הרב שלמה וילהלם רב העיר ז'יטומיר ומערב אוקראינה, לארגן שחיטה כשרה ומהודרת למען יהודי אוקראינה, שחיטה שרמת כשרותה והידורה אינה נופלת מרמת הכשרות של שחיטה מהודרת על כל פרטיה ודקדוקיה; ולחלק את הבשר במחיר הקרן למשפחות הנצרכים.

יצויין, שמזה קרוב לעשור שנים הגרי"א יאקאב שליט"א ותלמידיו עוסקים באהבה להוסיף נדבכים למשמרת הכשרות, ובמסגרת שאיפות רוחניות הינם מקיימים "שחיטות מהודרות" בכל מיני מקומות נדחים בעולם, כשבכך הם מאפשרים ולהסדיר ליהודי התפוצות לאכול בשר "גלאט כשר" בכל מקומות מושבותיהם. ואף שחיטה מהודרת זו, שהתקיימה – כאמור – באוקראינה, התבצעה בהתנדבות גמורה שלא ע"מ לקבל פרס ע"י הגרי"א שליט"א ותלמידיו.

את הסיוע הלוגיסטי לקיום השחיטה, העמיד "איגוד יהודי ז'יטומיר", המפעיל מגוון מוסדות חינוך, דת וקהילה בערי מערב אוקראינה. רבני האיגוד, הם אשר קבלו את פניהם של צוות השובי"ם והמנקרים היקרים בסבר פנים יפות, ועמדו לימינם בכל הענינים הנדרשים לארגון השחיטה.

יצוין, שהפעם התקיימה השחיטה בשני מוקדים: האחד בעיר ז'יטומיר, שם עמד הרה"ג רבי שלמה וילהלם שליט"א לימין צוות השוחטים; והשניה בעיר ויניצא, כשרב העיר הרה"ג רבי שאול הארוביץ שליט"א פועל ומסייע לקיום השחיטה המהודרת.

קשיים רבים גילו צוות הכשרות בבואם לבית המטבחיים; וזאת לאור המנטליות הקשה של האוקראינים עובדי המקום. ומספר פעמים במהלך השחיטה אף הפסיקו הפועלים את עבודתם כאות מחאה. אולם אנשי הצוות של הגר"י יאקאב שליט"א - שרגילים כבר בכגון דא – אינם מתייאשים... באמצעים המוכרים להם (...) הצליחו הללו להחזיר לעבודה את כל הגורמים, וב"ה זכו לסייעתא דשמיא בעבודתם, וכל השחיטה היתה בתכלית ההידור והכשרות, ברמה מקצועית מאוד.

לאחר השחיטה והבדיקה והניקור כדת וכדין למהדרין מן המהדרין – כשמשגיחים מטעם הגר"י יאקאב שליט"א לצד המשגיחים המקומיים מפקחים על כל התהליך - נמלח הבשר כדין תחת עינם הפקוחה של המשגיחים, ואחר נארז הבשר בשקיות ניילון שהביא עמו הצוות מארץ ישראל, כשעל כל שקית הודבקה מדבקת כשרות מיוחדת שהודפסה בארץ עבור שחיטות אלו, בהשגחת "ביד"ץ וועד הכשרות משמרת למשמרת-דעברצין", ואלגרם סודי בכשרות נחתם על כל חבילה, כפי שנעשה תמיד בכל השחיטות המאורגנות על ידי צוותו של הגר"י יאקאב שליט"א באוקראינה בלרוס וגרוזיה; כשבנוסף הודבקו מדבקות גם על השקיות מבחוץ, בכדי להנצל מחשש "בשר שנתעלם מן העין".

יש לציין שהשחיטה נעשתה לכבוד נשמת כ"ק אדמו"ר מריבניץ זצוק"ל שמסר את נפשו גופו ומאודו בכדי לזכות את עם ישראל בבשר כשר בבחינת יאכלו ענבים וישבעו.

בגמר עבודת הקודש, שנמשכה כשבוע ימים, נפרדו הצוות החשוב מהרבנים המקומיים ומיהודי הקהילה; כשרבני העיר והתושבים המקומיים מודים נרגשות להגר"י יאקאב שליט"א וצוות תלמידיו, בציינם את השמחה והאושר שהביאו לביתם בעבודתם בקודש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.