מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תש״ע 01.07.2010

ב"חדר מנחם" סיימו עוד שנת לימודים מוצלחת ● גלריה

מעמד מלהיב של שמחה לגמרה של תורה ● חמישה דורות של שלוחים בארצות הברית חגגו יחדיו ● ראיונות עומק של התקשרות שערכו השלוחים הצעירים ● וההישגים שהדהימו אפילו את ההורים  לדיווח ולגלריית תמונות  
ב
המימרא הידועה שמצטטים בשמו של הרבי, כי הוא לוקח אחריות על החינוך של צעירי הצאן, ילדי השלוחים די בכל אתר, "עלי ועל צווארי" היא אמת ויציב.

אבל חובה קדושה על כל שליח ועל כל שלוחה להניח את הילדים על הצוואר הקדוש, ולא לזנוח אותם חלילה שיהיו רחוקים אפילו מהעקב. ואכן, יוזמות חינוכיות שונות מתקיימות בכל העולם, מול האתגר המרכזי ביותר בבית פנימה, שהוא הסוד להצלחה גם ב"חוצה" – חינוך ילדי השלוחים.

בשבוע האחרון התוודענו לפנינה יקרה בחצי כדור התחתון, "חדר מנחם" לילדי השלוחים במדינות ניו ג'רזי פילדלפיה והסביבה.

שלושים ושניים ילדים וילדות כמניין ל"ב, שסיימו עוד שנת לימודים מוצלחת בחממה הייחודית שכל פינה בה זועק "שליחות". הם ישבו נרגשים על הכיסאות, בעת שהמנחה, והרוח החיה מאחורי ניהול המוסד השלוחה גברת חנה זאקליקובסקי פתחה את מעמד סיום השנה השביעית של החדר לילדי השלוחים הקרוי ע"ש הקדוש של המשלח.

התוכנית היתה מגוונת ומרתקת. כל כיתה וכיתה עלתה על בימת המזרח ושוררה בכלים מכלים שונים ניגון חסידי משובב נפש. גם ה"נאומים" נישאו על ידי חתני השמחה, ילדי השלוחים. בכלל ההישגיות ותוצאות ההשקעה החינוכית הם למעלה מכל השערה.

"זה ייתכן – זה אפשרי" לוחש באוזנינו השליח ר' אליעזר זאקליקובסקי ששולח את ילדיו לחדר זה. "כל קבוצת שלוחים בכל מקום בעולם, יכולים להתאגד ולארגן לילדים שלהם חינוך כדבעי. גם כאן יש ילדים שנוסעים שעתיים על מנת ללמוד במוסד של הרבי, שעה כל צד". והצד הכלכלי - אני מקשה בשם האחרים שאולי רוצים אבל לא מעיזים? הוא עונה שההורים מתחלקים בשווה בכל ההוצאות, ומשתדלים שלא יהיו אכן הוצאות מיותרות.

המבנה המרווח ומאיר הפנים, נראה כמו חלום. השליח הרב לוי יצחק אזימאוו שהוא ורעייתו הגב' גולדא, זכו להיות המארחים של החדר מסבירים:

הסבא, הרה"ח ר' מנחם מענדל שמטוב ע"ה, שהיה ידוע בדאגתו האבהית לשלוחים בכלל ולילדי השלוחים במיוחד, דחף אותנו מיום שיצאנו לשליחות בניו ג'רזי להקים מסגרת חינוכית לילדים. הוא אמר שיתמוך ויסייע, ושזה שייך וזה לא בלתי אפשרי. אפשר לומר שזה קם בזכות החזון שלו המאמצים הגדולים שלו.

אחרי טלטולים של הקמה, זכינו ב"ה במופתים גלויים של הרבי, לקבל חלק ממבנה של הקהילה היהודית, ובשישה הכיתות המרווחות והמואבזרות הילדים מקבלים את הטיפול הטוב ביותר בגשמיות וברוחניות.

צוות ההוראה מגיע מקרוב או מרחוק, והמנהלות השלוחות גב' אזימאוו וגב' זאקליקובסקי, עושים בהתנדבות עבודת קודש 24 שעות ביממה. המלמד החסידי, שהוא בעצמו היה "ילד של שליח", ר' שלום כהן אברך מניו יורק, ובעברו מלידז – אנגליה, מספר לי על ההישגים של התלמידים הצעירים שלו: ילדים בני 8 למדו השנה 3 מסכתות משניות בעל פה, יומא תענית וסוכה, שיננו 5 דפי גמרא בעל פה שקלא וטריא, ו 3 פרקים של תניא שגורים על לשונם. ההורים והסבים, בני הקהילה ואורחים אתגרו אותם ובכל מקום שהם התחילו משפט, הילדים המשיכו ברהיטות מדהימה.

קטעי הקישור בחגיגה – היו קטעי וידאו מרגשים: כל משפחת שלוחים מהמשפחות שהקימו ומשתתפים במאמץ הגדול לקיים את המוסד חינוך הכה נחוץ, הפקידה בידי הזאטוטים מכשיר וידאו, והם יצאו לראיין הורים וסבים על הרבי, לקראת יום ההילולא ה-16, ג' בתמוז.

על המרקע נראית דמותו של העסקן החב"די החשוב, מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמאן שיחי', הוא מתראיין ומספר לנכדיו המתחנכים במוסד, על הניגונים שלמד באופן אישי מהרבי, והוא מונה כסופר מעות, כשדמעות בעיניו את המעמדים המיוחדים בשמחת תורה לפנות בוקר. "הוא אלוקינו" – "אתה בחרתנו" – "אנעים זמירות" – "סטאוו יא פיטו" – "רחמנא" – "כי אנו עמך".

בקטע אחר מספרת האמא שהיא גם מחנכת במוסד השלוחה גב' מלכה גולדשמיד מפילדלפי' על הפגישה האישית שלה עם הרבי. אחד האבות, השליח ר' יצחק וובר משתף את ילדיו בחוויה של פארבריינגען עם הרבי.

בשורת האורחים, אני מבחין בחסיד הישיש הרה"ג ר' מרדכי דוב אולטיין שליט"א, שטרח ובא לכאן. שיחה קצרה מעלה את העובדה המדהימה, שלפנינו ניצבים ועומדים חמישה דורות של שלוחים. הסבא רבה הרה"ח ר' ישראל דזיקאבסאהן ע"ה, חתנו הרה"ח ר' מרדכי דוב אלטיין, בנו הרה"ח ר' אברהם אלטיין, חתנו הרה"ח ר' אליעזר זאקליקובסקי, ובנו הילד הצעיר שעכשיו חוזר במרץ על שיחה של הרבי ברמקול.

"בתור בחור צעיר – מספר לנו הרמ"ד אלטיין – שלח אותי הרבי הריי"צ נ"ע, כשלוחו הראשון בארצות הברית לעיר פיטסבורג, והשליחות הייתה להקים ישיבה וחיידר. אני נרגש עד עמקי נשמתי לראות את השליחות הזו נמשכת, כאשר נכדיי וניניי ממשיכים את ההוראה הקדושה שקיבלתי בחדר היחידות ב-770 בי"ז כסלו ה'תש"ב". הנכדים מספרים לי בחדווה שהיום הוא גם יום ההולדת של הזיידע אלטיין. את הגיל אני כבר לא מברר – לאורך ימים ושנים טובות.

תעודות הצטיינות, מחולקות לילדים על הישגים ועל התנהגות חסידית, וגם ערכות הוקרה ותודה לצוות ההוראה וההנהלה. שולחן ערוך בכל טוב מחכה לכל המוזמנים, לא לפני שהם עוברים בתערוכה מרהיבת עין עם היצירות ודוגמיות הפעילויות של החיילים הצעירים, חיילי וחיילות צבאות השם, שלוחי העתיד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.