מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תש״ע 30.06.2010

לאחר 6 שנים: מסיימים את לימוד המשנה היומית

לאחר לימוד של שש שנים, מסיימים ביום ראשון, הקרוב, רבבות יהודים מכל גווני הקשת, את לימוד המשנה היומית, בהם לומדים 2 משניות מידי יום, ויתחילו את הסדר החדש של לימוד המשנה היומית ביום שני הקרוב בכ"ב תמוז לסיפור המלא
לאחר 6 שנים: מסיימים את לימוד המשנה היומית
הרב וואזנר דורש בסיום לפני 30 שנים
לאחר לימוד של שש שנים, מסיימים ביום ראשון, הקרוב, רבבות יהודים מכל גווני הקשת, את לימוד המשנה היומית, בהם לומדים 2 משניות מידי יום, ויתחילו את הסדר החדש של לימוד המשנה היומית ביום שני הקרוב בכ"ב תמוז.

זה קרה 4 שנים לפני תחילת השואה, בסוסנוביץ שבפולניה. רבי יונה שטנצל, חסיד רדומסק, החליט לעשות שינוי קיצוני, לארוז את כל מיטלטליו, ולהגר עם משפחתו לארץ ישראל אל אף העניות של אותם ימים בישוב הישן. בדיעבד התברר כי ההחלטה הדרמטית שלו, הצילה את חייו. ומאות בני משפחתו שנשארו מאחור נכחדו כאחד ע"י הנאצים ימ"ש. לאחר שהידיעות על רצח העם היהודי הגיע לישראל, הייתה בציבור תחושת חוסר אונים. הרב שטנצל הבין שחייבים דרך להנציח את הנרצחים ע"י לימוד משנה שהם אותיות נשמה שיילמדו מידי יום לעילוי נשמת ששת המיליונים נרצחי השואה ושלכל אחד יהיה את התשובה הניצחת כשיישאל: "קבעת עיתים לתורה"?

הוא התייצב בביתם של גדולי הרבנים, האמרי האמת מגור, רבי איסר זלמן מלצר, הגר"ז בענגיס, רבי משה פיינשטיין, הגאון מטעשבין, רבי שלמה זלמן אויירבך הגרב"צ עוזיאל, ועוד עשרות רבנים, וגיבש קריאה ללימוד יום יומי של "משנה יומית" בו לומדים 2 משניות שמסיימים את לימודו פעם בשש שנים 4176 משניות. מאז אותה קריאה, הצטרפו רבבות ללימוד "משנה יומית", ומקיימים את "קביעת עיתים לתורה", ורכישת ידע מקיף ביסוד התורה שבע"פ במספר דקות ביום.

זה קורה ממש עכשיו, פעם בשש שנים, רבבות יהודים, מתחילים את הסדר החדש של לימוד "משנה יומית" בכ"ב תמוז.

אם גם אתה רוצה לעשות את השינוי בחייך, יש לך את ההזדמנות עכשיו להצטרף ללימוד יום יומי של כמה דקות של "משנה יומית". לקבלת לוח משנה יומית ללא תשלום: ניתן להתקשר למפעל המשנה וההלכה היומית 03-6167469.

סודות שגילה המלאך

למרן "הבית יוסף היה מגיע מלאך משמיים באופן קבוע ומגלה לו את סודות התורה.
המלאך היה אומר לו:"שלכל הדרגות שהוא הגיע, זכה בהם בזכות המשניות" ועודדו להמשיך לשנן ללא הפסק וכך יתעלה לדרגות גבוהות ונשגבות.

סוד הצלחתו של "העילוי מקיידן"

לרבה של ירושלים רבי שמואל סלנט, היה סדר קבוע לפני התפילה של לימוד משניות מידי יום. הרב סלנט לא התחיל את התפילה לפני שינון המשניות. שמו היה ידוע "העילוי מקיידן".

כמו כן היה לו שיעור קבוע במשניות, שהיה מוסר בקביעות ומסירות. בסוף ימיו שהיה עיוור, לימד את השיעור במשניות בע"פ דרך זכרונו המדהים.

הילד שרוליק שנהפך לרבי

הרבי מגור הבית ישראל, בהיותו ילד בחיידר, שאלו המלמד:"שרוליק מה אתה עשה בדרכיך מהבית לתלמוד התורה"? שהוא החל לגמגם.... ענה לו "כלום"
ומאז החל המלמד לשנן עם שרוליק משניות, וכך בדרך מהת"ת וחזור, היה משנן בע"פ את המשניות עד ששלט בכל ששת סדרי המשנה בע"פ. וכך הלך וגדל על להיותו למנהיג רוחני צדיק וקדוש הרבי מגור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.