מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תש״ע 30.06.2010

4 אחים הוכתרו כ"חתני תורה" בת"ת בכפר חב"ד ● סיקור, גלריה

ביום ראשון השבוע נערך ב"בית זלטה" בכפר-חב"ד ב' מעמד חלוקת פרסים לתלמידים המצטיינים, ולחגיגת סיום שנת הלימודים תש"ע בתלמוד תורה בכפר חב"ד ● שנת הלימודים התאפיינה בשינויים חינוכיים וארגוניים מרחיקי לכת והדברים באו לידי ביטוי במעמד הסיום ● השנה הוכתרו כ"חתני תורה" ארבעה אחים למשפחת גוצל שהשקיעו מאמץ, ועמדו בבחינות על דפי גמרא, פרקי משניות, תניא ושיחות של הרבי  לגלריית תמונות 
4 אחים הוכתרו כ
ביום ראשון ט"ו תמוז אולם "בית זלטה" בכפר חב"ד ב' לבש חג. תלמידי הת"ת לבושים בגדי חג מלווים בהוריהם נוהרים אל האולם למעמד חלוקת פרסים לתלמידים המצטיינים, ולחגיגת סיום שנת הלימודים תש"ע. שנת הלימודים התאפיינה בשינויים חינוכיים וארגוניים מרחיקי לכת והדברים באו לידי ביטוי במעמד הסיום.

מנחה המעמד הרב שמואל וולף שליח הרבי בעיר יהוד, נוטל את שרביט ההנחיה לידיו ומזמין את המחנך הרב בן ציון ישראלי לומר עם הקהל פסוק בפסוק את פרקו של הרבי.

לאחריו נקרא לבמה סגן המנהל הרב משה גברא לקרוא מכתב קדש מהרבי מכתב מיוחד שנשלח לתלמידי הת"ת בשנת תשל"ו. אחר קריאת מכתבו של הרבי מברך הרב מרדכי שמואל אשכנזי שליט"א רבו של כפר חב"ד את התלמידים ומאחל להם שימשיכו בדרכי אבות ובחינוך המשלב לימוד תורה עם דרך ארץ לנחת רוחו של הרבי כחסידים יראי שמים ולמדנים.

ראש המועצה האזורית מר מנשה משה מברך אף הוא את תלמידי הת"ת המסיימים, ומקשר בדברי תורה ואגדה בין עניין "בהעלותך את הנרות" ללקחים החינוכיים המשתמעים ממעשה המנורה.

את המשא המרכזי של הערב נשא מנהל הת"ת הרב יעקב ראובן הלוי סגל. הרב סגל מציג בפני הקהל הרב ביד אמן ובקול נרגש את עיקרי משנתו החינוכית - דרכו החינוכית של הרבי נשיא הת"ת "שהילדים יגדלו להיות חסידים יראי שמים ולמדנים".

הס מושלך באולם כשברטט ובסילודין מזכיר הרב סגל את תלמיד המוסד הילד רך בשנים פרץ ריבקין ז"ל שנקטף מעמנו לפני ששה חדשים, ומקדיש את מאות פרקי המשניות שלמדו תלמידי הת"ת, לזכרו ולעילוי נשמתו.

הרב יעקב סגל: "בשנה זו דאגנו לטפח את הצד החזותי של הת"ת. פינות הנוי, הפרגולות, מגרשי המשחקים החדשים משרים אוירה של רוגע ושלווה, מונעים אלימות ומאפשרים לתלמידים מגוון עיסוקים בהפסקות ורגעי הפנאי. אחד המראות המלבבים היה כשראינו עשרות תלמידים מוצאים מחסה בפינות הנוי ,יושבים על ספסלי העץ ומשננים משניות ותניא בעל פה. אתם, הורים יקרים הנכם שותפים להפיכתו של הת"ת שלנו "לארמון" חינוכי, מפואר בגשמיות ורוחניות".

הרב סגל מבשר כי ה"ספריה" שנחנכה ביום י"א ניסן בת"ת כבר פועלת, וכי התלמידים כבר נהנים משרותיה בקריאה, השאלת ספרים, עיון וחקר. הרב סגל מציב יעד לשנת הלימודים הבאה לטובה: "נעשה מאמץ להפוך את תלמידנו להיות לומדים עצמאיים יותר. נשאף להוציא מן הכח אל הפועל את הפוטנציאל הגלום בכל ילד".

הרב יעקב סגל: "איני יכול שלא להזכיר ולהודות בשמי, ובשמכם הורים ותלמידים, ליו"ר וועד הכפר ר' בנימין ליפשיץ ולשני צדיקים ההולכים לפני המחנה, הלא הם  ר' אלי שניאורסון ור' יוסי אייזנברג ורעיותיהם, אשר בהתנדבות מלאה נתנו מזמנם ,ממרצם ומממונם לפיתוח כל הנזכר, והכל מתוך רוחב לב, בהתמסרות מוחלטת, אכפתיות אין קץ, מתוך צניעות ללא שאיפות פרסום וכבוד, ובעיקר גרימת נחת רוח אמיתי לרבי נשיא דורנו", מסיים הרב סגל את משאו תוך שהוא מרעיף ברכות חמות להורים ההולכים לפני המחנה בתרומתם ונדיבותם לקול מחיאות כפיים של תודה והערכה מצד הקהל הרב.

החלק השני של הערב בהנחייתו של סגן המנהל הרב משה גברא מוקדש לחלוקת פרסים לתלמידים המצטיינים בתפילה ובהנהגה בדרך ארץ. מה נפלא הוא המראה כשעשרות רבות של תלמידים,לבושים בגדי חג, נקראים אל הבמה לקבל תעודות הערכה וכרטיסי טיסה חסידית המשולבת בהתוועדות ייחודית בשמי הארץ.

בשנה זו מוכתרים כ"חתני תורה" ארבעה אחים למשפחת גוצל שהשקיעו מאמץ, ועמדו בבחינות על דפי גמרא, פרקי משניות, תניא ושיחות של הרבי.

המנחה מכתיר לקול תשואות סוערות של המשתתפים את "חתן התורה" שעלה על אחיו התלמיד צבי הירש גוצל מכיתה ג' שזכה ב4200 נקודות, וזאת לאחר שעמד במשימות לימודיות ושינן חומר לימודי רב. חתן התורה זוכה בהגרלה בפרס הנכסף של "טיסה לחצר הרבי" בניו יורק. כרטיס הטיסה מוענק לו על ידי מחנך הכיתה הרב דוד פינסקי.

החלק השלישי של הערב מוקדש ל"מחזמר חסידי" מיוחד של תלמידי הת"ת. הילדים הציגו ספור חסידי ומוסר השכל בצידו, מלווה בניגונים חסידיים מושרים על ידי מקהלת ה"קינדערלאך" של הרבי. ה"מחזמר החסידי" הופק ובויים על ידי האמן אסף יוסף פניאל.

את הערב הנעים בנגינה חסידית התלמיד צבי רבקין מכיתה ה'.

מאחורי ארגון הערב עמד מר חי מצמבר, אב הבית המסור של הת"ת. הנהלת הת"ת מודה לכל העוסקים והמסייעים לארגון ערב הסיום המרגש לכבודו של הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.