מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תש״ע 30.06.2010

בת"ת חב"ד בקריות סיכמו מבצע לימוד שנתי ● סיקור, גלריה

אולם ה"אשכול פיס" בקרית חיים היה מלא עד אפס מקום בתלמידים והורים שהשתתפו בטקס המרשים של חלוקת הפרסים במסגרת המבצע השנתי של לימוד משניות ותניא בעל פה לסיקור ולגלריית תמונות 
בת
צילום: אל-חי דיין
אולם ה"אשכול פיס" בקרית חיים היה מלא עד אפס מקום בתלמידים והורים בלעה"ר, שבאו לטקס המרשים של חלוקת הפרסים במסגרת המבצע השנתי של "קבלת פני משיח צדקנו ע"י לימוד משניות ותניא בע"פ", וכן שינון מאות דפי שקו"ט ע"י תלמידי כתה ח' העולים לישיבה.

את הכינוס המרגש פתח מנהל הת"ת הרב יוסף א.פיזם היו' שסקר בקצרה 4 מבצעים חינוכיים יעילים ש"כיכבו" בשליש ג': מבצע השינון בע"פ המוצלח בריכוזו של הרב שמעון אייזנבך סגן המנהל, מבצע אהבת ישראל – אישי וכתתי, מבצע אהבת ישראל, בשיעורי החינוך הגופני בריכוזו של ר' משה בן קיש המורה לחנו"ג, ומבצע "קיץ של זהובים" – בריכוזו המבורך של מרכז לימודי אחה"צ הרב שמואל גלייזר, ושיבח והודה לצוות המחנכים והמורים על מעורבותם העמוקה והשתדלותם היעילה.

הרב יוסף א.פיזם המנהל הזמין את הרב יהודה שלדקרויט יו"ר ומנכ"ל מוסדות חינוך חב"ד בחיפה והקריות, ומשליחי הרבי לאה"ק, לפתוח ב"דבר מלכות", והקהל העומד על רגליו, האזין בקשב רב, לקריאת מכתבו הראשון של הרבי להנהלת הת"ת, משנת תשמ"א "למנהלי, מורי ותלמידי תלמוד תורה חב"ד – חיפה והקריות". בהמשך הוקרא מברק ברכה של מרא דאתרא דקרית חיים הרה"ג ר' יעקב הכהן קליין שליט"א.

בזה אחר זה, עלו כל תלמידי כתות א – ח כתה, כתה, לקבל את פרסי הספרים יקרי הערך, בהם זכה כל תלמיד על הישגיו, כל אחד לפי מה שזכה לצבור בידיעותיו בעל פה. במהלך חלוקת הפרסים שולבו: דברי ברכה ושבח של מר גבריאל אמסלם, המפקח מטעם משרד החינוך, ששיבח את המנהל והצוות העושים עבודת קדש במסירות נפש, בדרכו של בעל הגאולה של "י"ב תמוז" - הרבי הריי"צ מליובאויטש זי"ע, שמסר נפשו למען חינוך ילדי ישראל.

בהמשך, נאם הרה"ג ר' יוסף הלוי אברקי רב העיר ק.ים, שבן הזקונים שלו לומד בכתה א' בת"ת חב"ד, שציין שכינוס ברמה כה גבוהה של תורה וקדושה, הוא מרגיש רק עם ה"צאן קדושים" של תלמוד תורה חב"ד, ושיבח את הרה"ג ר' יגאל פיזם שליט"א, אשר, אמר הרב אברקי, זכה לשנות את פני הקריות יחד עם משפחתו, המנהל ציין כי גם עוזרו האישי של הרב אברקי, הרב אלי גבאי, חבר מועצת העיר ק.ים, הוא בוגר הת"ת ובנו לומד בת"ת.

הרב חיים שלמה דיסקין רב הת"ת דיבר רבות בשבח של הת"ת, וציין כי בתולדותיו של הרבי לפני נשיאותו הסכים שיצויין עליו אך ורק המילים "לומד בשקידה עצומה ומצליח". וכך כל ילד בת"ת חב"ד צריך ללמוד בשקידה עצומה, בדרכו של הרבי, ובע"ה יצליח.

מרכז מבצע השינון השנתי, סגן המנהל הרב שמעון אייזנבך היו' ציין לשבח במיוחד, את חתני הת"ת על הישגיהם: טוביה גינזבורג - חתן המשניות והתניא, שניאור זלמן ליסון, שלמה וילהלם ומנחם מענדל לוי - חתני המשניות ויוחאי דניאל – חתן הגמרא. הוא ציין כי חתני המשניות זכו ללמוד את כל סדר מועד בעל פה!

לאורך הכינוס נערכו הגרלות עידוד בין התלמידים, אשר התנהגו למופת.

בכינוס שהיה מאורגן ומסודר למופת, נערכו הגרלות על פרסים יקרי ערך כגון: אופניים וכו', בין המתמידים שבמבצע השינון, וע"י ר' משה בן קיש היו' – בין המצטיינים באהבת ישראל בשיעורי החינוך הגופני. את הארוע המרומם, פתחו תלמידי כתה ב' במופע שהפיק המחנך הרב שמואל גלייזר יחד עם המורה למוסיקה מר קפלנסקי – מופע הנקרא: "כתה ב' –שרים תניא", בשירה ובריקוד שרו תלמידי כתה ב' את פרק מ"א בתניא!

מצגת מרהיבה שהציגה "טעימות" מהפעילות החינוכית המושקעת והמגוונת של הצוות החינוכי המסור בת"ת, מעגל השנה, הפיק והקרין הרב אייל מנדלוביץ', המנהל האדמיניסטרטיבי של הת"ת.

תלמידי המורה למוסיקה ניגנו באורגן ובכלי נשיפה, והנעימו את המעמד.

תלמידים נציגי כל הכתות אמרו עם הקהל את י"ב הפסוקים ומאמרי חז"ל, והכרזת "יחי" ו"עד מתי", ואת פרק התהילים של הרבי, ר' גדי שרייבר ליוה את כל האירוע במוסיקות רקע חבדיו"ת הולמות, התקיימה גם מכירה פומבית על "דולר" של הרבי, תרומת משפחת חמו שיחיו, לזכות "קרן הפרסים".

כתה ז' - זכתה בפרס כתתי ותעודת הצטיינות על אהבת ישראל ורגישות לזולת, בכך שבמשך חודשים השאירו כתה הנקייה ביותר, עם כל הכיסאות מורמים מידי יום ביומו, כדי להקל על צוות התחזוקה, כך שזכו במקום הראשון בתחרות שבנושא זה.

בסיום האירוע, הודה מנהל הת"ת ליועץ הרב ישראל דוד על עיצוב התפאורה הייחודית, לבנו מחנך כתה ז' הרב פנחס פיזם על עיצוב והפקת תעודות ההצטיינות המרהיבות, לכל צוות ההוראה והמנהלה והתחזוקה של הת"ת שהתגייסו כולם להצלחתו של הארוע והמבצעים שקצרו שבחים נלהבים מציבור ההורים שידע להעריך ולהודות מקרב לב.

במיוחד הודה מנהל הת"ת למורה גב' פנינה סלהוב שתחי' אשר מידי שנה זוכה להתרים ולתרום למימון פרסי ספרי הקדש, לרפואת אחיינה מאיר חי בן אפרת שיחי' לאוי"ט, וכן לבוגר הת"ת עו"ד אלי קדמי על עזרתו ל"קרן הפרסים", ולגזבר ועד ההורים הר"ר יצחק ויסגלס על כך ש"ועד ההורים" תיקצב זוג אופניים להגרלה שנערכה בין המתמידים, כל תלמיד זכה בשי אישי "סרגל מבצעי הרבי", ובממתק לקינוח...

באווירה של סיפוק ונחת רוחני עמוק, התפזרו ציבור ההורים והתלמידים לבתיהם, בהרגשה כי ברכת הרבי שורה בת"ת חב"ד "צבאות מנחם", וילדיהם מופקדים "בידיים טובות ונאמנות"...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.